Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-09, 09:55   #1
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Jeg baker og baker, hver kveld, for å finne noe som smaker godt.
Eks pizzabunn, boller, oopsi, prøvde meg tom på ostekake (den skal jeg gi en sjanse til) og kokkosboller, men hittil har jeg ikke klart å spise opp noe av det. Det ligger maaange oppskrifter på de samme tingene ute, men jeg velger tydeligvis de feil tingene... eller så er det meg det er noe galt med, men det skal jo ikke være så vanskelig å få blandet dette riktig heller.

Er det noen som kan fortelle meg om en oppskrift som man ofte baker, og som smaker godt
Er stor motstander av å kaste mat, men tvinge i meg noe som ikke smaker godt er ikke verdt det. hvertfall ikke når resten av familien heller ikke liker det

Middagene derimot blir supergode! Der er det myyyye godt å velge mellom

  Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Etter en stund på lavkarbo har jeg mistet helt interessen for alle disse "gode" tingene. De frister rett og slett ikke, hverken lavkarbovarianten eller vanlig. Hva med å bare droppe hele prosjektet, og ikke fokusere på å måtte ha noe "godt" i bakhånd? Hvertfall en periode. Smaken endrer seg også over tid når kroppen renses ut.
Hvis det ikke funker så er de beste tingene jeg har laget frokostpannekakene med kanel og vanilje, og sjokolademousse kaka med kanel i

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:27   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Black Sunday er den beste kaka jeg noensinne har smakt. Søk på den inne på oppskriftsforumet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:39   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Her er sjokolademousse-kaka, Trøffelkake

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Denne kan ikke beskrives engang - må bare oppleves! SMELTER ¨på tunga!


Ingredienser:
250 g sjokolade (sukkerfri el 70 % eller mer)
2 ss sirup (dette kan en leve med, i en hel kake)
6 dl kremfølte
4 ts instant kaffepulver
1 ts malt kanel
kakaopulver (100 %) til å drysse over


Smelt sjokoladen i vannbad sammen med 1,5 dl fløte og 2 ss sirup - ikke bruk for sterk varme så det svir seg. La avkjøle til ca 40 grader.

Mens du venter, kler du en springform med bakepapir el plastfilm (kaken skal ikke i ovnen)

Pisk fløten, kaffepulveret og kanelen - MEN IKKE STIVT! Den skal være som tjukk milkshake - Når fløten renner fra vispen skal sporet den etterlate forsvinne etter ett til to sek.

Bland sjokoladen og kremen forsiktig, vær lett på hånden. Rør med metallskje til konsistensen er myk og lett.

Hell røren i den kledde formen, og glatt ut overflaten med baksiden av en skje. Sett kaken i kjøleskapet, og la den "sette" seg en times tid. La gjerne stå over natten (men da må formen være dekket med plastfolie).

Åpen springformen, fjern forsiktig sidene. Legg et serveringsfat over kaken, vend opp ned, fjern springform-bunnen og alt bakepapiret / plastfilmen. Dryss kakaopulver (gejnnom en sikt, så den ikke klumper) over. Server kaken kjølig i tynne skiver.


Dette smaker som en blanding mellom sjokolademousse og sjokoladekake - virkelig ubeskrivelig god - og den SER sinnsykt fristende ut også!

ENJOY!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:55   #5
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

ååå..de kakene hørtes gode ut! de skal jeg ta med meg videre...MÅ jo prøve. vi drar på familiebesøk hver helg, og da er det greit at jeg tar med meg noe jeg kan spise og servere istedenfor at jeg må sitte å se på de andre =)

  Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 11:01   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Smaken endrer seg også over tid når kroppen renses ut.



Så det er kanskje her "problemet" ditt ligger? Om du nettopp har startet altså...
For en som lever høykarbo, kan disse bakstene våre smake pyton, har jeg fått høre (for meg smaker de som en bit av himmelen med sukker på... )

Enig med Carisma, la det vente. La kroppen få omstille seg, la smaksløkene dine våkne...
Når du føler deg trygg på kosten og vekta, da er det greit å begynne å eksperimentere med div. "goder"
Det er så lett å bli hekta fordi det er lavkarbo -altså "lovlig" og da er man inne i en skummel karusell...

Bare et tips altså!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 11:01   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Jeg serverte den trøffelkaka til en gjeng som ikke ante den var lavkarbo, inkl en 7- og en 9-åring. Sa fra at de ikke trengte spise den hvis de syns den smakte mye (kaffe og kanel), men sjuåringen spiste 3 store tallerkener, mora toppet han tilsutt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 11:03   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

..istedenfor at jeg må sitte å se på de andre =)

Det kommer en dag da akkurat dette ikke gjør deg noe som helst,
annet enn at det gir deg en enorm følelse av selvdisiplin, mestring og stolthet!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:12   #9
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Skjønner frustrasjonen. Både brød og brownies har gått i søpla her. Og soyaprotein har jeg bare gitt opp helt. Det smaker jo faktisk DR***!

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:32   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Nutty Cheese Muffins synes jeg smaker kjempegodt! Meierismør og Jarlsbergost som pålegg. Mmmmm! Men jeg kan ikke spise så mange av dem hver gang ..., så de blir fryst ned til jeg må ha noe ekstra en gang.

Brød uten soyaprotein/bakemiks er også godt - jeg lager av og til det jeg kaller for Prinsessebrød (for hun som hadde den opprinnelige oppskriften kalte seg Princess).

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:58   #11
boggi
Medlem
 
boggi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 69
boggi er på en erverdig vei

Re: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Jeg har holdt på en god stund og prøvd litt av hvert av oppskrifter(mye har havnet i søppla mi også).Men jeg tror faktisk smaken min har endret seg; kunne ikke fordra mørk sjokolade før, men det går ned nå !!
Favoritten min er sjokomousee og polar lapper, ellers så går det mye i vanlig mat.

__________________



Min dagbok http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20028
boggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 11:49   #12
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

tusen takk for svar alle sammen!
jeg bakte black sunday kaka i går, og ble såååå glad!
er første tingen jeg har bakt som smakte superdupert!!!
hadde en avtale med mannen min (som blir oppgitt over alt det vonde jeg lager) om at jeg fikk en sjanse til på å lage noe godt, og ble ikke det godt så skulle jeg slutte å bake ting, og han skulle ta seg av matlagingen fremover
jeg satset 100% på denne kaka, og den var jo såååå god!!!

det betyr at jeg får fortsette å bake så myyye jeg vil

  Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:13   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Så bra! Ja, den er sykt god, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:18   #14
Wilhelmina
Juniormedlem
 
Wilhelmina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Wilhelmina er på en erverdig vei

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Pizzabunnen som står i ketolyse boka er jo knallgod da...

__________________
Jeg har gått ned ...



Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:27   #15
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av Wilhelmina, her.

Pizzabunnen som står i ketolyse boka er jo knallgod da...

blir den flytende eller i deigkonsistens? har prøvd så mange forskjellige

  Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 15:11   #16
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Den kaka hørtes jammen go ut :-D *løper-hjem-å-lager*

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 15:55   #17
karbokristina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 40
Innlegg: 25
karbokristina er på en erverdig vei

Sv: Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

Ostekaka i ketolyseboka er helt fantastisk! og enda bedre blir den om du bytter ut naturell-osten med kremost med smak av ananas og mandarin.. mmmm.... (men behold snøfrisk-osten, bytt bare ut den ene)

__________________



karbokristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 22:49
Linsekaker som smaker godt? Fjonken Dr Lindbergs 2 20-08-06 11:18
Hvilke oljer smaker godt i smoothies? Iset Generell ernæringsdebatt 20 22-02-06 12:20
Unner dere dere noe godt innimellom?? Tiril77 Lavkarbo generelt 20 13-01-05 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no