Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-12, 01:07   #15401
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Stresshormoner

Lurer på om jeg skal spørre fastlegen om å få måle nivået av stresshormoner, har noen av dere erfaring med dette?

Er så stressa at jeg ikke får gjort noe, samtidig som jeg er utbrent, har fått diagnosen nevrasteni

Føler litt som om jeg er manisk og depressiv på en gang (obs er ikke bipolar, det er mer et bilde på formen min mange dager),
er stressa, men klarer ikke å omsette det i handling, ganske slitsom situasjon for jeg får aldri fred i sjelen, jeg må stresse ned før jeg klarer å få gjort noe. Og jeg klarer bare en ting av gangen, noe som mange rundt meg ikke forstår. Det er ganske slitsomt å være handlingslammet så ofte.

Hjelp, det var som å lese om meg selv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har begynt å bruke Chrome etter å ha blitt grundig lei av alt tull med Firefox. Synes Chrome er overraskende bra, men det er et par ting som irriterer meg. Mer enn alt holder jeg på å klikke av at all html-koding synes i boksen når jeg skriver f.eks. her på forumet. Det er utrolig irriterende! Er det noen innstilling jeg ikke klarer å finne som gjør at man kan få det sånn det var i Firefox? At kodingen ikke synes, men at f.eks. dersom jeg skriver i kursiv, blir teksten til kursiv mens jeg skriver, uten at jeg ser klammene og i-ene og skråstrekene og altdetder? (Samtidig er det mektig irriterende at jeg ikke kan bruke ctrl-kommandoer. Apropos kursiv, så skjer det nå null og niks når jeg trykker ctrl + i, ikke at det er noen kjempeissue å trykke på kursivknappen, men jeg er et uhelbredelig vanedyr. )

Bare vent til du finner ut at man ikke kan kopiere bilder....

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kopier inn til notepad først og så kopier videre derfra til Open Office. Notepad stripper all formatering.

Eller høyreklikk og velg lim inn utvalg eller hva det heter? Funker i vanlig office hvertfall.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

...hvorfor blir trolldeigen min umulig å ha med å gjøre ca 10 min etter at den er tatt ut fra kjøleskapet? den blir supersticky og ubrukelig. (og jeg som trodde det var umulig å ødelegge trolldeig)

for lite hvetemel?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg og min mann skal på farvel-party til et vennepar. De skal flytte utenlands for 1-2 år. Jeg har lyst til å ta med noe til dem, men de skal jo flytte, så da kan jeg ikke ta med noe til huset lissom. Og så skal de drikke seg ut, så kan ikke ta med vin...

Noen som har forslag?

en guidebok for byen/området de flytter til!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-06-12, 10:26   #15402
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jobber i Barnehage. Driver IKKE med trolldeig. Får snart utslett av quinders aktivisering av barn. Fotball er myyyyye viktigere i barnehage.

Er litt enig - har ikke barn, men husker fra da jeg var "kalv" at det å kjede seg var den beste aktivisering som fantes for kropp, fantasi og sjel. Gjerne i kombinasjon med "utkastelse".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 23-06-12, 12:43   #15403
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jobber i Barnehage. Driver IKKE med trolldeig. Får snart utslett av quinders aktivisering av barn. Fotball er myyyyye viktigere i barnehage.

Jeg får snart utslett av menns glorifisering av fotball.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-06-12, 18:31   #15404
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg får snart utslett av menns glorifisering av fotball.

Tiltredes.

Carisma og Supera: takk for tips, skal teste med å ha i mer mel

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-06-12, 20:57   #15405
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når skal Stikkern komme? Vi har hatt en øyenstikker på besøk de siste fire årene og vi tror at det må være den samme grunnet oppførsel. Kommer øyenstikkere tilbake slik som fuglene gjør? Savner Stikkern!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-06-12, 23:35   #15406
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Når skal Stikkern komme? Vi har hatt en øyenstikker på besøk de siste fire årene og vi tror at det må være den samme grunnet oppførsel. Kommer øyenstikkere tilbake slik som fuglene gjør? Savner Stikkern!

De er skumle

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-06-12, 00:57   #15407
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

De er skumle

hva da skumle? det eneste de gjør er jo å henge i lufta og glane på deg

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 24-06-12, 04:05   #15408
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg får snart utslett av menns glorifisering av fotball.

Fotball var et eksempel. Poenget var at det er for mye feminine og stillesittende aktiviteter i barnehage.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 24-06-12, 04:07   #15409
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Når skal Stikkern komme? Vi har hatt en øyenstikker på besøk de siste fire årene og vi tror at det må være den samme grunnet oppførsel. Kommer øyenstikkere tilbake slik som fuglene gjør? Savner Stikkern!

Øyenstikkern lever bare et år som voksen. Den lever to år som vanninsekt før det. Så det er ikke samme

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 24-06-12, 11:05   #15410
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jobber i Barnehage. Driver IKKE med trolldeig. Får snart utslett av quinders aktivisering av barn. Fotball er myyyyye viktigere i barnehage.

Ikke enig. Kunsterisk utfoldelse og skaperglede er viktig. Å få lov å lage noe, kjenne på ulike former, leke seg med ulike materiell og konssistenser. Se resultatet. Det synes jeg er viktig.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 24-06-12, 11:09   #15411
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ikke enig. Kunsterisk utfoldelse og skaperglede er viktig. Å få lov å lage noe, kjenne på ulike former, leke seg med ulike materiell og konssistenser. Se resultatet. Det synes jeg er viktig.

Enig! BÅDE fin- og grovmotorikk er viktig å trene på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-06-12, 13:09   #15412
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Stresshormoner

Lurer på om jeg skal spørre fastlegen om å få måle nivået av stresshormoner, har noen av dere erfaring med dette?

Er så stressa at jeg ikke får gjort noe, samtidig som jeg er utbrent, har fått diagnosen nevrasteni

Føler litt som om jeg er manisk og depressiv på en gang (obs er ikke bipolar, det er mer et bilde på formen min mange dager),
er stressa, men klarer ikke å omsette det i handling, ganske slitsom situasjon for jeg får aldri fred i sjelen, jeg må stresse ned før jeg klarer å få gjort noe. Og jeg klarer bare en ting av gangen, noe som mange rundt meg ikke forstår. Det er ganske slitsomt å være handlingslammet så ofte.

Den blodprøven er litt dårlig målestokk, da du må opp, ordne deg, komme deg til legen osv, og alt dette øker stresshormonene dine før du endelig får tatt blodprøven.

Jeg fikk tatt spytt-tester istedet hos Balderklinikken - vet ikke om fastlegen gjør slikt? Men du kan sannsynligvis få han til å bestille "prøvekitet" hos en lab? Da pakker du en "tampong" i munnen med en gang du våkner om morgenen som du skal ha i munnen til den er gjennomvåt og så pakker den tilbake i boksen sin. Flere slike tas på faste tidspunkt utover dagen.

Ellers kan en del infeksjoner øke stressfølelsen i kroppen. Da jeg utviklet borreliosen og var på det verste - våknet jeg at jeg var i full stressmodus, og klarte ikke hvile i løpet av dagen pga denne enorme rastløsheten. Fikk heller aldri gjort noe fornuftig da jeg "jaget" fra det ene til den andre hele dagen.

Vet hvordan du har det, det er fryktelig slitsomt! Om det er sykdom som er årsaken til stressfølelsen, er det begrenset hva du kan gjøre selv mentalt for å stresse ned, men du kan jo prøve? Velg deg et par tidspunkt i løpet av dagen der du legger deg ned på gulvet på et rolig sted og bare konstaterer fakta - gjerne høyt: Hvor er du (på gulvet på soverommet/badet osv), klokka er XX.XX, det er mandag/tirsdag osv. "jeg kjenner det harde gulvet mot bakhodet, albuene, rumpa, hælene osv".

Reis deg så opp og fortsett med dagen din. Gjenta flere ganger i løpet av dagen. Har hjulpet meg med "jording" i de verste stressperiodene, men det er like viktig å finne ut om det er mentalt stress, eller om det har en fysisk årsak!

Ønsker deg god bedring og en roligere hverdag!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 24-06-12, 13:47   #15413
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ikke enig. Kunsterisk utfoldelse og skaperglede er viktig. Å få lov å lage noe, kjenne på ulike former, leke seg med ulike materiell og konssistenser. Se resultatet. Det synes jeg er viktig.

Se på kjønnsfordelingen i barnehage. Det blir ikke for lite pandurokunst.
Det er mannemangel i barnehagene. Ungene trenger kroppslige utfordringer også.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 24-06-12, 15:30   #15414
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor ofte må man ta sol for å opprettholde en farge?

Jeg er forøvrig enig med Runegutt. Måååååå barna gjøre noe hele tiden? Blir helt svett av alle resultatene snuppa har å vise frem om alt mulig, jeg.. Og hun er ikke tre år engang.. Men sånn er det vel blitt i denne veldig så pedagogisk korrekte verden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-06-12, 15:49   #15415
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvor ofte må man ta sol for å opprettholde en farge?

Kommer an på hvor mørk farge det er du skal opprettholde. Men 1-2 ganger i uka hjelper masse. Hvor lenge du må ligge kommer an på kvaliteten i rørene, men er de noenlunde nye bør det klare seg med f.eks 2x15 minutter i uka.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-06-12, 15:51   #15416
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kommer an på hvor mørk farge det er du skal opprettholde. Men 1-2 ganger i uka hjelper masse. Hvor lenge du må ligge kommer an på kvaliteten i rørene, men er de noenlunde nye bør det klare seg med f.eks 2x15 minutter i uka.

Alt er vel relativt. Den er sykt mørk til meg å være, men andre ville vel kalt den beskjeden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-06-12, 16:36   #15417
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Se på kjønnsfordelingen i barnehage. Det blir ikke for lite pandurokunst.
Det er mannemangel i barnehagene. Ungene trenger kroppslige utfordringer også.

Og det får de ikke av kvinner? Jeg jobbet 1,5 år i barnehage med kun kvinner og barna fikk mye fysisk aktivitet. Vi var heldige og hadde nesten fri tilgang på en gymsal som var i samme bygget. Denne ble brukt 1-2 ganger om dagen. Noen barn liker å sitte og leke/tegne/pusle osv, mens andre barn blir fort utålmodige av slik rolig leking og begynner å herje og ødelegge for de andre. Vi tok de barna som trengte litt mer fysisk aktivitet opp i gymsalen en halvtime-time på morgenkvisten, og så fikk de brukt litt energi og var roligere etterpå. Det er ikke alle dager været tillater at vi hadde gått ut med dem i stedet for i gymsalen. Dessuten var de lettere å passe på i gymsalen. I gymsalen er det kun én vei ut, og du ser alle hele tiden. Og de barna som var igjen i barnehagen var de rolige så de var jo også lette å passe på når de fikk sitte i fred og dille.

Og ute forbandt barna meg med tradisjonsrike uteleker som tikken (og flere varianter av dette som foreksempel doktortikken), fisken i det røde hav, hauk og due, haien kommer, trafikklys, krig. Hvis ikke jeg spurte dem om de ville være med, så kom det en som foreslo det i løpet av noen minutter. Det var genialt. De fleste barna ville som regel være med på noen runder med dette, og da var det lett å passe på dem.

Men fotball var det ikke mye av, verken ute eller i gymsalen. Sparket litt ball en gang i blant, men aldri "fotball". Og ute hadde vi tilgang på en gressbane. De var aktive likevel, selv om det bare var kvinner som jobbet der og vi *gisp* ikke spilte fotball med dem.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-06-12, 19:50   #15418
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Får alle tilgang på skatteoppgjøret i altinn, rundt nå, uavhengig om de får pengene i morgen, i juli, i oktober, eller når de måtte få det?

De siste årene har jeg fått skattepengene helt sist (altså i oktober), pga en oppgave på en leilighet jeg leier ut.. Har levert den oppgaven sammen med selvangivelsen. Men husker ikke om jeg har fått detta "skatteoppgjøret"-dokumentet i juni uansett.

Tror ikke det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-06-12, 19:53   #15419
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grunnen til at man ikke før det før til høsten er jo at det ikke er klart, så da kan man jo ikke få det i morgen?!?!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-06-12, 19:54   #15420
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Får alle tilgang på skatteoppgjøret i altinn, rundt nå, uavhengig om de får pengene i morgen, i juli, i oktober, eller når de måtte få det?

De siste årene har jeg fått skattepengene helt sist (altså i oktober), pga en oppgave på en leilighet jeg leier ut.. Har levert den oppgaven sammen med selvangivelsen. Men husker ikke om jeg har fått detta "skatteoppgjøret"-dokumentet i juni uansett.

Tror ikke det

Sjekka nå og ser at jeg har fått dette dokumentet 19. og 18. oktober de siste årene, så da går det jo an å håpe skikkelig. Nytt kjøkken, come to me!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 24-06-12, 19:55   #15421
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Grunnen til at man ikke før det før til høsten er jo at det ikke er klart, så da kan man jo ikke få det i morgen?!?!

De kan jo sette meg litt foran i køen, for en gangs skyld. Og det har de tydeligvis gjort da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-06-12, 07:43   #15422
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De kan jo sette meg litt foran i køen, for en gangs skyld. Og det har de tydeligvis gjort da.


Er vel bare å logge på Altin å sjekke det vel? Selv fikk jeg dobbelt opp med både mail og sms da oppgjøret var klart, men det kan fremdeles ta opp til en uke før pengene er på konto.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-06-12, 09:35   #15423
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er vel bare å logge på Altin å sjekke det vel? Selv fikk jeg dobbelt opp med både mail og sms da oppgjøret var klart, men det kan fremdeles ta opp til en uke før pengene er på konto.

Ja, jeg skrev vel rett over her at jeg var inne og sjekket? Jeg visste bare ikke om det at oppgjøret hadde kommet i altinn betydde at man fikk pengene i dag. Det kunne jo hende de ventet med å sende det ut, selvom det var klart..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-06-12, 10:00   #15424
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vil anta at hvis oppgjøret er klart og ligger på din side for gjennomsyn, så vil du få pengene i dag eller i løpet av de nærmeste dagene. Jeg ser at skatteetaten skriver opptil to uker.

Jeg fikk beskjed på fredag og pengene kom inn i dag.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-06-12, 10:11   #15425
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg vil anta at hvis oppgjøret er klart og ligger på din side for gjennomsyn, så vil du få pengene i dag eller i løpet av de nærmeste dagene. Jeg ser at skatteetaten skriver opptil to uker.

Jeg fikk beskjed på fredag og pengene kom inn i dag.


Thanks! Sist jeg fikk pengene i Juni gikk alt på papir, så visste ikke hvordan det var med dette nymotens, teknologiske, intranettgreiene. Men pengene kom på konto i dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no