Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Faste

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 08:23   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Faste

Med fare for å "banne i kirken" - hvorfor kan man ikke oppnå ketose ved å faste? Den åpenbare forklaring er jo at kroppen da vil gå på sparebluss, men er det flere grunner?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 08:53   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Faste

Man kommer i ketose ved faste også.. men da tilføres ikke kroppen livsviktige essensielle fettstoffer, vitaminer, salter, mineraler og proteinstoffer. Du taper muskelmasse, og i liten grad fett, og når du begynner å spise går vekta opp igjen.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:25   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Faste

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Man kommer i ketose ved faste også.. men da tilføres ikke kroppen livsviktige essensielle fettstoffer, vitaminer, salter, mineraler og proteinstoffer. Du taper muskelmasse, og i liten grad fett, og når du begynner å spise går vekta opp igjen.

Så man kommer i ketose ja! Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hørte om epileptikere som har god effekt av lavkarbo/høyfett (kost som fører til ketose), og at det før i tiden ble anbefalt faste for slike pasienter - ketose-kost skal etterligne fasten, og dermed gi samme gunstige effekt som faste, men uten de åpenbart skadelige virkningene som du nevner. Jeg synes dette er ytterst interessant, særlig fordi mange andre pasientgrupper ofte får stor symptomlettelse av å faste/leve på grønnsaksjuicer o.l. (eksmpelvis ulike revmatiske og autoimmune sykdommer), og disse grupppene kunne kanskje hatt god hjelp i ketogen kost.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:30   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Faste

Joa, man kan ta lavmat-ketose også (også kjent som hungersnød), men da får man snatt. (=Slightly nauseus all the time)

Slutt og tenke på alt dette her, jenta mi, du AMMER!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:33   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Faste

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Joa, man kan ta lavmat-ketose også (også kjent som hungersnød), men da får man snatt. (=Slightly nauseus all the time)

Slutt og tenke på alt dette her, jenta mi, du AMMER!

Innlegget over skulle vel forklare hvorfor jeg spør...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:39   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Faste

Joa, informasjonsavhengige er vi vel alle ...
Bare passer på deg jeg vettu (sa hun med en vennlig tone)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:44   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Faste

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Joa, informasjonsavhengige er vi vel alle ...
Bare passer på deg jeg vettu (sa hun med en vennlig tone)

Jeg er stor jente vet du, så jeg passer meg så godt atte..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må faste 2 dager - hva gjør jeg? Up-and-down Lavkarbo generelt 8 28-02-08 07:50
Ketose= angstanfall?? Bamseline Lavkarbo generelt 23 25-02-05 20:54
Noen som har smakt den nye faste philadelphiaosten? Iset Lavkarbo generelt 4 28-07-04 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no