Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Speltbrød på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-08, 13:27   #1
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Speltbrød på lavkarbo

..............

__________________

Sist redigert av Cho : 28-03-12 kl 01:04.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:39   #2
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Speltbrød på lavkarbo

Nei du det er det nok ikke....Fedon brødet er nok det beste

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:56   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Speltbrød på lavkarbo

Det kommer helt an på hvor grovt speltbrødet er. Spelt i seg selv er ikke noe saliggjørende. Brød bakt med kun finmalt spelt, blir som loff da det kommer til blodsukkerstigning.

For at et brød skal være "Fedonvennlig", dvs ha akseptabel effekt på blodsukkeret og ha mye næring, må det:
1) Være TUNGT (altså vekt - den lyver aldri, mens både brødets navn og brunfarge kan være misvisende)
2) Innholde mange hele partikler, slik som byggryn, linfrø, sesamfrø, havregryn, solsikkekjerner, linser, gresskarkjerner, rugflak, soyaflak m.m.
3) Inneholde mer grovt mel enn fint mel
4) Gjerne være proteinberiket og karbohydratredusert, samt tilsatt oljer, slik som Fedons ferdigbakte brød

Å variere mellom grove knekkebrød, grovt hjemmebakt og Fedons ferdigbakte, er det idelle når du ønsker "måltider med pålegg"...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 15:14   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Speltbrød på lavkarbo

Jepp, spelt er oppskrytt. Fint speltmel er uansett en raffinert vare hvor det blir altfor mye av rask karbo. Det eneste lille positive er litt lavere gluteninnehold og mer mineraler og vitaminer i selv fint mel.
Står valget mellom mel og mel er spelt best. Mellom karbo og ikke karbo er spelt eller ikke irrelevant.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Speltbrød. Lara Spørsmål og svar 4 15-02-07 10:17
Speltbrød til barn Mum 4 2 Barns kosthold 0 22-08-05 22:07
Speltbrød fra Godt brød ElinGH Lavkarbo generelt 8 18-11-04 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no