Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskekaker med vårløk (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 10:36   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Fiskekaker med vårløk (bilder)

Forleden gikk jeg amokk i fiskedisken - noe av det som ble med hjem var en stor seifilet -1, 3 kilo pluss en halvkilo med lyrfilet.

Grei start til fiskemat Lenge siden jeg har laget fiskekaker selv, så jeg gikk hjem og ville prøve dette- på lavkarbo vis.
Det er relativt grove fiskekaker dette, og jeg syns de er gode slik.

Rens fiskefiletene for bein - det er som regel noen som sitter igjen i fileten på midten øverst. Letteste måte å fjerne disse er å skjære n ed langs indrefilen (tykkeste del) og så igjen skjære vekk den tynne stripen med bein. Del så filetene i mindre stykker. Jeg velger å kjøre de i foodprosessor -men kjøttkvern kan og brukes.


Når all fisken er malt, tilsetter jeg 3 egg og 2 dle fløte. Jeg ser etterpå at jeg har vært litt forsiktig her -var redd det skulle bli for løst siden mel eller potetmel ikke skulle brukes nå- Kakene blir rimelig fast men henger greit sammen. Av krydder bruker jeg salt pepper og godt med revet muskatnøtt. Jeg har også i vårløk/purre og vanlig gul løk. Dette kutter jeg sammen i foodprossesoren og tilsetter den ferdig spedde deigen.




Jeg former kaker med en skje dyppet i kaldt vann og legger alle opp på et brett før jeg begynner steke -på den måten får alle jevn steketid. Steke på litt over middels varme i godt med smør i 5 min på hver side. Jeg har annen (fiske) middag denne dagen, ja, jeg sa jeg gikk amokk i fiskedisken -så fiskekakene havner rett i frysen til senere bruk - vel ikke helt rett -smaker på en

Steking til ferdig produkt

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 12:48   #2
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskekaker med vårløk (bilder)

Så bra! Jeg har fått 20 kilo hysa (kolje) og skal hive meg i morgen å lage fiskeboller, puddinger og kaker. Blir så nammis!! EEELsker fiskeboller i karrisaus og har ikke spist det siden 2009... Men NÅ skal jeg lage lavkarboboller gett.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 13:06   #3
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker med vårløk (bilder)

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Så bra! Jeg har fått 20 kilo hysa (kolje) og skal hive meg i morgen å lage fiskeboller, puddinger og kaker. Blir så nammis!! EEELsker fiskeboller i karrisaus og har ikke spist det siden 2009... Men NÅ skal jeg lage lavkarboboller gett.

Åååh, heldige du. fiskeboller i karrisaus er en av mine favoritter også
Du må legge ut oppskrift når du har laget


fiskekakene så kjempe god ut.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vårløk Madeleine Spørsmål og svar 5 03-12-10 22:39
Kh på bønnespirer og vårløk? supha Lavkarbo generelt 0 30-03-08 17:31
Vårløk, samme kh innhold som løk? Budeia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-03-08 19:00
Hva er kh i vårløk? nita58 Ketolysekuren 14 28-09-06 23:40
Omelett med trønderfår, squash og vårløk Marianne Frokost og kveldsmat 0 12-05-05 09:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no