Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 13:31   #1
supermax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
supermax er på en erverdig vei

Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

jeg har spist lavkarbo noen uker nå og plages veldig med hodepine og lite energi. trodde kanskje det var bare en overgang, men har ikke blitt bedre, tvert imot. har også slitt med veldig treg mage etter jeg endret kosthold. Noen som har hatt noen av de samme problemene som meg? Hva kan årsaken være og hva kan jeg gjøre?

supermax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:40   #2
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Kanskje du får i deg for lite fett. Pass også på å spise grønnsakene - det er gode fiber-og vitaminkilder. Ellers kan du ta ketolysetablettene eller andre tilskudd.

Magen kan også virke litt tregere - fordi det er mindre avfall som skal ut den vegen med lavkarbomat.

Lykke til videre

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:46   #3
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Og drikk nok vann!!
-Har erfart at lavkarbokost og lite veske ikke er bra for magen...

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:48   #4
Solli
Juniormedlem
 
Solli sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 17
Solli er på en erverdig vei

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Veldig viktig med nok vann
Ellers har jeg kun blitt sånn av dager med altfor mye karbo(selskaper o.l)
Har følt meg "fyllesjuk" rett og slett

__________________


Nystart, 11.Nov 14
Første delmål:85 kg Endeligmål; 65kg
(Første veiing- 108kg,01.Okt-14)
Solli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:55   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Hvor lavt ligger du på karbohydratene - hvor høy BMI har du? Hva spiser du? Det har ikke gått lengre tid etter omleggingen enn at det ennå kan være innkjøringsfasen du sliter med.
Helt generelt
- få i deg nok mat
- få i deg nok væske
- spis grønnsaker til måltidene - gjerne rå (bra for magen)
- pass på ratioen i det du spiser - når du kutter karbohydrater må fett opp ellers blir det sult...
- vurder magnesiumtilskudd om du merker leggkramper
- ta gjerne en multivitamin

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:10   #6
supermax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
supermax er på en erverdig vei

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvor lavt ligger du på karbohydratene - hvor høy BMI har du? Hva spiser du? Det har ikke gått lengre tid etter omleggingen enn at det ennå kan være innkjøringsfasen du sliter med.
Helt generelt
- få i deg nok mat
- få i deg nok væske
- spis grønnsaker til måltidene - gjerne rå (bra for magen)
- pass på ratioen i det du spiser - når du kutter karbohydrater må fett opp ellers blir det sult...
- vurder magnesiumtilskudd om du merker leggkramper
- ta gjerne en multivitamin

Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

supermax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:11   #7
supermax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
supermax er på en erverdig vei

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solli, her.

Veldig viktig med nok vann
Ellers har jeg kun blitt sånn av dager med altfor mye karbo(selskaper o.l)
Har følt meg "fyllesjuk" rett og slett

Er slik jeg føler meg! Fyllesyk hver dag. Svimmel, hodepine og ekstremt lite energi, hver dag

supermax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:15   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av supermax, her.

Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

Jeg hadde det slik som du i ca 8 uker,før det gikk over

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:23   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av supermax, her.

Er slik jeg føler meg! Fyllesyk hver dag. Svimmel, hodepine og ekstremt lite energi, hver dag

Har du målt blodverdiene dine? Er ikke bare å gå rett på lavkarbo uten å sjekke om en tåler det, vet du....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:30   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av supermax, her.

Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

Hvor lang innkjøringen er varierer sterkt.

Om du vil fortsette sånn og se det an 2-3 uker til eller gå litt opp på karbohydratene kan bare du avgjøre. MEN - OM du velger å gå litt opp så vær nøye på hvilke karbohydrater du velger. Velg langvarige, og helst med lav GI. Mer karbohydratrike grønnsaker/bønner f.eks eller tregkarbo nøtter, frukt/bær. Ikke ta ut forhøyet karbohydratkvote i mel, sukker eller sjokolade.

Men om du er "ødelagt på morgenen"... Får du nok søvn? Sover du godt? Det er folk her inne som sverger til litt karbohydrater til kveldsmat. (Ikke alene, men litt mer enn ellers. ) Og karbohydrater eller ikke - nok og god søvn er viktig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treg mage Anyone Spørsmål og svar 5 28-05-11 16:00
To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater Ele Spørsmål og svar 16 18-08-10 22:59
Treg mage Sassy88 Ketolysekuren 29 06-08-10 22:01
Treg mage LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 22-07-10 18:36
Treg mage ... emma1 Spørsmål og svar 3 15-05-09 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no