Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-07, 15:56   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...

Jess, skikkelig ryddig overskrift?!

Vel, det jeg lurer på, er dere som lever a la OE, hvor mye fløte "våger" dere innta dag? (Ser dere lite på kcal?)

Dernest, -jeg har forstått det slik, at dere kan spise mellom 50-70 gr/karb daglig...Hvordan er dette opp mot det høye fettinntaket? Er "redd" at såpass mye karber, og fett, samtidig, vil være ugunstig....

Sikkert rare spørsmål, men jeg er nysgjerrig, og håper på svar fra en tålmodig sjel!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:53   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jess, skikkelig ryddig overskrift?!

Vel, det jeg lurer på, er dere som lever a la OE, hvor mye fløte "våger" dere innta dag? (Ser dere lite på kcal?)

Dernest, -jeg har forstått det slik, at dere kan spise mellom 50-70 gr/karb daglig...Hvordan er dette opp mot det høye fettinntaket? Er "redd" at såpass mye karber, og fett, samtidig, vil være ugunstig....

Sikkert rare spørsmål, men jeg er nysgjerrig, og håper på svar fra en tålmodig sjel!

Maser litt med denne..Anyone?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 06:23   #3
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...

Kaloriinnhold er ganske irrelevant så lenge det er lite sukker og ikke altfor mye protein, og det har da ingen hensikt å begrense inntak av fløte med hensyn til kalorier.

Jeg synes det er et godt spørsmål, dette med om når man bør begrense fett i forhold til sukkermengde.
Lutz er ganske klar på at man ikke skal være redd for naturlig fett i det hele tatt, men holde seg under 72 gram karbohydrater om dagen.


Sist redigert av tnutt : 09-03-07 kl 07:07.
tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 07:56   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om fløte, og om mengde fett med 60 gram karb...

Jeg vet ikke mye om OE, men våger meg til et lite svar uansett.
Om man ikke reagerer negativt på fløte ellers (noen er intolerante, Atkins f.eks, tar vel høyde for det med å begrense inntak av fløte, rømme og ost den første tiden).
Om man ikke reagerer negativt på det, så ser jeg ikke problemet så lenge karbohydratene dine er langsomme
Men ikke alle går ned på 60g karber, uansett fettmengde da, hvis det er relevant for svaret

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Reklamfilmer om fett ssskaldeman Lavkarbo generelt 1 22-01-06 12:36
4everlivings food and exercise diary 4everliving Åpne dagbøker 14 13-07-05 22:47
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no