Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hvilken diett går du på?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-07, 11:20   #1
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Hvilken diett går du på?

Ved en tilfeldighet i går så kom jeg på at jeg kan beskrive livsstilsendringen min slik:

Jeg har gått fra love-carb til low-carb.

:-)

Tror det skal bli mitt nye slagord.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:39   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg spiser en lavkarbo, samt gluten- og laktosefri diett.

Artig slagord.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:40   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvilken diett går du på?

jeg begynte vel på atkins men nå er det kun lavkarbo,kan ikke kalle det for så mye annet,da jeg bare passer på hva jeg putter i munnen men lever vel på mellom 20-30 karber pr dag..ketose er jeg i akkurat som det passe stixene(som jeg ikke har tro på i det hele tatt,men så er det da også de som man får på apoteket)men det går nedover iallefall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:46   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett går du på?

tror jeg er en mix av mye rert og ingenting jeg...

spiser ikke egg, melk, mel og sukker, pluss at jeg har et minimalt inntak av poteter, ris, pasta osv... eller det er i allefall målet...Hender seg jeg "synder" litt...

Har en plan om å skjerpe meg og følgeen bestemt retning, men jeg greier ikke helt å finne ut hvilken. Har fulgt både F2 og Fedon uten å gå ned nor særlig i vekt da..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:48   #5
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg prøver å ligge mellom 15-20 karber om dagen, så det vil da si ketolyse for meg...
Har ikke vært sååå nøye med antall karber pr. dag i det siste, men vekta er nogenlunde stabil...(med mindre vekta i dag viste riktig-selv med batteri som er døden nær...)

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:21   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg følger vel i utgangspunktet fedon, men jeg er ikke så flink som jeg burde vært. Hovedaklig har jeg kuttet ut alt sukker, mel (med unntak av fedonbrød veldig sjelden), hvit ris, og pasta. Spiser fullkornsris og fullkornspata innimellom. Også plukker jeg litt fra andre her inne, og litt fra jentemat osv. Og det funker greit det, men jeg vet jo at det ville fungert enda bedre om jeg var mer tro mot fedon, og ikke vinglet sånn. Men jeg vil nok si jeg har blitt ganske flink til å vurdere hva som er kjempefy og hva som er sånn nja....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:37   #7
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg spiser biffer som er nesten helt rå, feite nakkekoteletter, ribbe og kyllinglår, egg, ost og melk. Også deilig innmat og fiskerogn, spiste kalvebrissel på mandag. Også smør og fløte og kraft. Poteter til middag og spiret speltbrød. Jeg (eller mamma) lager all mat fra bunnen av og spiser is i helga.

Funker bra når man driver og bygger opp kroppen sin. Jeg kaller meg ''gourmand''.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:15   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg følger Atkins vedlikehold - det blir i praksis ganske så Fedon Lindbergsk. Bare at jeg nok spiser litt mer fett enn Fedon anbefaler. Det gjør jeg fordi kroppen min funker bedre med mer fett. Også spiser jeg ikke bønner og linser. Det er ikke på grunn av annet enn en barndomsopplevelse - og bl.a. bønner/linser "setter seg fast i halsen". (Det gjør lever også, av samme årsak).

Jeg har en ganske lav tålegrense for karber og kan ikke gå særlig høyere enn 40-45 pr dag om jeg vil holde vekten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:47   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvilken diett går du på?

Har gådt på ketolyse siden førre sommaren.. Har gådt ned mange kilo,men de siste "ønskekilona" sitter som sement Jag er igjentligen kjempe fornøjd med ketolyse,men jag trur nå etter 8 månader att kroppen og hjernen min trenger litt variasjon.

Jag har derfor idag gådt over till Fedon lindberg og økt karbsen men minsket fettintaget fra fløte,ost og rømme..

gleder mig til å få spise linser og bønner

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:08   #10
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett går du på?

Sukk, dette er livets lyse side, jeg ville ikke vite hvilken diett dere går på (selv om det også er interessant :-)), jeg ville lage noe morsomt ut av spørsmål jeg hele tiden får om hvilken diett jeg går på.

*ler*

Jaja :-)

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:18   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett går du på?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Sukk, dette er livets lyse side, jeg ville ikke vite hvilken diett dere går på (selv om det også er interessant :-)), jeg ville lage noe morsomt ut av spørsmål jeg hele tiden får om hvilken diett jeg går på.

*ler*

Jaja :-)

Det var du nok ikke tydelig nok ser det ut til.... Ingen "tok an´" for å si det sånn

Men for å svare på en annen måte så "går jeg" ikke på noen diett i det hele tatt. Har stort sett god bakkekontakt og det jeg går på varierer mellom tregulv, asfalt, betong og linoleum. Av og til tepper., - men det er heller skjeldent nå om dagen. Om sommeren går jeg en del på gress og sand, og da enten barbeint, i sandaler eller golfsko.

...hjalp det ? Nei ? Hm.........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:26   #12
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett går du på?

Jeg prøvde å gå på Fedon en gang men da hørte jeg noen høye protestskrik.

*humre*

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:33   #13
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvilken diett går du på?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Jeg prøvde å gå på Fedon en gang men da hørte jeg noen høye protestskrik.

*humre*

ha ha ha

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 23:42   #14
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Hvilken diett går du på?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Jeg prøvde å gå på Fedon en gang men da hørte jeg noen høye protestskrik.

*humre*

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 06:14   #15
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken diett går du på?

Apropos sånne teite kommentarer: jeg HAR faktisk fått denne "hva spiser du da?? gress og salat??? "... det var da jeg spiste vegetarmat + fisk... (3 år)

hallo ? liksom....







Kostfilosofi: "steinalder2007-kost.."

__________________
Just keep swimming

Sist redigert av chili : 04-02-07 kl 09:25.
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 06:52   #16
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken diett går du på?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det var du nok ikke tydelig nok ser det ut til.... Ingen "tok an´" for å si det sånn

Men for å svare på en annen måte så "går jeg" ikke på noen diett i det hele tatt. Har stort sett god bakkekontakt og det jeg går på varierer mellom tregulv, asfalt, betong og linoleum. Av og til tepper., - men det er heller skjeldent nå om dagen. Om sommeren går jeg en del på gress og sand, og da enten barbeint, i sandaler eller golfsko.

...hjalp det ? Nei ? Hm.........



__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken Atkins bok bør jeg kjøpe!? ElinGH Lavkarbobøker 10 28-11-04 14:58
Forferdelig kløe i går donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 02-06-04 15:46
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30
Du dauer om du går på Atkins Carbokiller Atkins kosthold 4 19-02-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no