Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Marsskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 07:15   #26
Sarah78
Nytt Medlem
 
Sarah78 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Sarah78 er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Sarah78: velkommen og lykke til

Takk

__________________


Sarah78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:42   #27
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Ja da var mars igang
Kan bare bli bedre nå

Mål for mars:
-trene minimum 4 ganger i uken
-ligge i forkant med skolearbeid
-mål på 5 kilo nedgang, men iallefall til 96
-komme meg ut og glemme gutten (lov å håpe)
-bare kos i helgen
-kutte ned på pepsi max

Huff det ble smørbrødliste.. men tenker at det er en ekstra motivasjon og bli fortalt man ikke er god nok. da skal man bli bedre

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:13   #28
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Nå skjønner jeg veldig lite... Jeg veide meg i oktober og var da 103 kg... Så gikk jeg tydeligvis ned en del til desember, det fikk jeg beskjed av hos min mor. Så har jeg fått klare beskjeder utover nyåret at man ser jeg har gått ned, har trent, spist veldig lavkarbo, og vært flink pike. I dag gikk jeg på vekten igjen for første gang siden oktober, og hva står der? JO, 103 kg! Med klær på osv. Men likefaenmegvel. Klar over at jeg får lett muskler osv, men 103 kg???

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:45   #29
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

tja, sykepleierne på legesenteret her fikk jo hakaslepp over hvor mye jeg hadde gått ned på 3 mnd, som var hele 2 kg... målebåndet mitt glemte jeg hos typen, så jeg får ikke målt meg heller. men flere av buksene mine bare henger og slenger

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 17:52   #30
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg merker det jo på klærne og har fått mange kommentarer, men faen heller. BAH! Har ikke målebånd, og det er vel en av feilene jeg har gjort med å ikke bruke det fra dag 1.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:15   #31
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

I dag har jeg hentet pakkene fra spisdegslank.no. Hadde egentlig tenkt å starte med det fra mandag av, men Pappa insisterte på at vi skulle starte i morgen. Han er fremdeles ganske skeptisk, men det kommer seg nok. Særlig med tanke på at han allerede har mistet to kg siden han startet med ketogen kost på mandag. Jeg for min del håper ting begynner å løsne litt mer nå som jeg beveger meg over på dette kostholde for en stund (går egentlig på en blanding av atkins og ketolyse).

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:57   #32
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg merker det jo på klærne og har fått mange kommentarer, men faen heller. BAH! Har ikke målebånd, og det er vel en av feilene jeg har gjort med å ikke bruke det fra dag 1.

Jeg laget meg en tråd (egentlig var det gaveband, men så lenge det funker) som var like lang som midjemålet mitt. Dermed kunne jeg måle med den om det var forskjell i str. min. Men dersom klærne er løsere og folk legger merke til det har det jo skjedd saker. Jeg har gått opp de siste 3 ukene, men når jeg målte meg hadde jeg gått ned cm all over the place.. Så vekt er vekt, mens kroppen er noe helt annet!

Jeg skal på jobbintervju i morgen. Kjenner jeg er litt nervøs... God energi tas imot med takk

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 00:37   #33
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Trenger litt god energi for tiden jeg også, og det er ikke pga tallet på vekten engang. Men ønsker deg lykke til på jobbintervju!

Ja, nå blir det måling fremover! Jeg er jo rimelig sterk i både armer, rygg og bein, så noe tyngde i muskler har jeg jo. Så satser det er forsvunnet 50 kg i fett og kommet 50 kg i muskler

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 06:41   #34
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Lykke til på jobbintervju i dag

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 08:56   #35
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Marsskravletråden til 30+

Tusen takk! Skal sende litt god energi til deg Anarko Må bare komme meg gjennom intervjuet så jeg har noe til overs

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 14:40   #36
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg tror jammen meg jeg skal lage noen mål for mars. Februar har vært ganske tung i forhold til mat med masse utskeielser og tull, men har også følt meg tynnere og finere enn på mange år, og fått masse komplementer og fått høre at jeg har blitt mye tynnere. Men hvis jeg setter meg noen konkrete mål så blir det kanskje lettere.

Mål for mars:
- Komme ned til 85 kilo
- Trene to ganger i uken, heller korte treningsøkter til å begynne med, men bare komme i gang
- Sove åtte timer hver natt
- Planlegge lunsjer og middager bedre slik at jeg kan spise mer god mat og mindre kjedelig mat
- begrense utskeielser til to per uke. (Og med utskeielser mener jeg pizza / sushi / brød eller andre ikke-lavkarboting i små doser. For hvis jeg sier at jeg ikke får skeie ut i det hele tatt kommer jeg til å fortsette som nå, og det er ikke så bra)
- Ikke spontanshoppe klær bare fordi de passer i en mindre størrelse enn før. Jeg har nok klær, og de kommer til å bli for store. Ikke bare forhåpentligvis, men helt sikkert, for jeg skal videre ned i vekt.

Hvis jeg klarer dette skal jeg få lov til å belønne meg selv med noe fint som jeg har lyst på. Kanskje en tur til frisøren med striping og klipping. Eller manikyr eller fotpleie. Eller begge deler / alle tre, alt etter hva lommeboken tillater etter nytt leilighetskjøp...

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 18:17   #37
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har siden jeg startet på lavkarbo hatt et mål om å veie 88 kg den 18. mars. Hvor jeg fikk 88 fra aner jeg ikke, men jeg skal treffe familien min den helgen samt gå rundt i bikini og jeg vil så gjerne se litt bedre ut enn før og ihvertfall ha selvtilliten om jeg ikke rekker å få kroppen...

Har hittil gått ned 5 kg på to måneder. Siden startvekten min var på 96 kg manglet jeg på mandag [91 kg] 3 kg på å nå målet mitt.

Mars betyr for meg; MASSE trening.

Jeg trente en gang på januar og en gang på februar. Denne uka har jeg trent 3 ganger. Synes det er mer passelig!

Jeg har via pulsklokke funnet ut at jeg trener bort ca 600 kcal pr. trening. Siden jeg må komme meg til trening etc. så regner jeg med at jeg går ned ca 100 gram ekstra for hver trening! Det er god motivasjon!

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 03:52   #38
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Husk at du legger på deg i muskler når du trener
Det har jeg erfart... høhø

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 08:41   #39
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tror det kom av at jeg var superstressa i fjorvår, og da ble syreproduksjonen satt i gang noe sykt. Så det har vært masse halsbrann og etsing på spiserøret *sukk*

Dette er en teori jeg har hørt fra en terapeut jeg har hatt, og som jeg synes har god logikk - refluks skyldes i de fleste tilfeller for lite syre, magesekken kan ikke bli for sur. Lukkemuskelen som ligger mellom magesekken og spiserøret trigges av syre - altså har du nok syre, vil lukkemuskelen være stengt slik at det ikke skal komme syre opp i spiserøret.
Antacida, syrehemmende, vil kun legge seg som et lokk over syra, slik at symptomene hemmes, men problemet er der like fullt, i tillegg vil for lite syre gjøre nedbrytningen av proteiner fra mat utilstrekkelig, da syre er nødvendig for at enzymene i magesekken skal fungere.

Jeg har hatt tidvis halsbrann, ikke store problemer, men fikk syretabletter, som jeg skulle ta før mat, for å øke syreinnholdet i magesekken og dermed bedre nedbrytningen av proteiner (jeg har store problemer med matintoleranser)

Jeg noterte meg at ikke bare tålte jeg maten bedre med syretabletter, jeg hadde aldri (!) halsbrann lengre, aldri!

At lukkemusklene trigges av syre er, så vidt jeg vet allment akseptert, jeg konfronterte en gastrolege med dette faktum, og hvorfor antacida ble gitt istedet for syre, og fikk kun unnvikende svar, men så er det jo heller ingen hemmelighet at syrehemmende er storindustri - et av de mest solgte legemidler over disk.

Kan være verdt å prøve ut (i samarbeid med lege/terapeut som ser litt lengre enn sin egen legenesetipp)?

Håper uansett det ordner seg

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:05   #40
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Husk at du legger på deg i muskler når du trener
Det har jeg erfart... høhø

Er obs på at det kan skje, men tror ikke det er så stor fare så lite styrke som jeg trener. Synes dans, zumba og lignende er gøy.

Hørte et sted at det er veldig vanskelig å legge på seg muskler uten at en går inn for det - siden muskler veier mindre enn fett og det skal mye til for å bygge muskler. Det som derimot er et "problem" iforhold til vekta er at musklene trekker til seg mer vann enn tidligere når en starter å trene, slik at en virker tyngre =)

Med andre ord så legger en somregel på seg vann ikke muskler.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:06   #41
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

Når har de fleste veiedag?

Jeg veier meg på mandager.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:15   #42
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg veier meg nesten hver dag; naken om morgenen etter jeg har vært på do og før frokost. Jeg skriver opp de datoene vekta mi viser nytt tall og ikke hva jeg veier fra uke til uke.

Jeg har ei gammel vekt som ikke er digital, så jeg ser ikke 100g opp og 100g ned etc. Ser det først når jeg har gått opp/ned mist 1/2 kg. Vekta på kroppen min er stabil, så går jeg opp eller ned så er det reelt.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:16   #43
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Er obs på at det kan skje, men tror ikke det er så stor fare så lite styrke som jeg trener. Synes dans, zumba og lignende er gøy.

Hørte et sted at det er veldig vanskelig å legge på seg muskler uten at en går inn for det - siden muskler veier mindre enn fett og det skal mye til for å bygge muskler. Det som derimot er et "problem" iforhold til vekta er at musklene trekker til seg mer vann enn tidligere når en starter å trene, slik at en virker tyngre =)

Med andre ord så legger en somregel på seg vann ikke muskler.

Jeg har da alltid lært at muskler veier MER enn fett.

Jeg veier meg vanligvis på onsdager. Men nå har jeg veid meg litt hver dag for jeg går bare oppover for tida og jeg håper på at det skal slippe :S

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:27   #44
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Det har du selvfølgelig helt rett i!

Mulig jeg har lært feil da. Det var en kompis som trente for å legge på seg muskler og sleit med å gå opp i vekt som sa det.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:03   #45
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:09   #46
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Her er det veiedag den timen jeg er hos pten min. Det er som oftes mandag eller tirsdag..

Men må innrømme at jeg er en liten veioman så jeg veier meg cirka hver morgen og kveld hjemme..

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:15   #47
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har visst ikke noen spesiell veie dag. Jeg prøver å ikke veie meg så lenge jeg klarer, og så blir veiedagen når nyskjerrigheten blir for stor

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:22   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Marsskravletråden til 30+

Vimsen: Organisasjonsarbeid teller MASSE på cv'n! Mer enn karakteren som regel. MEN, du har jo holdt på meg det i nesten et år som du sier, og så lenge du kan begrunne hvofor du sluttet (ikke sånn "orka ikke ansvaret" om du skjønner ). Fortell at du måtte ta et valg mellom det og tid til studiene (faget teller jo alltid mest), men at du gjerne skulle fortsatt om du ikke følte det gikk så utover faget i den perioden. Det viktigste er å vise at du kan ta begrunnede avgjørelser. men som sagt, få det med på cv'n, og få gjerne en attest på det. Sambo jobba på Hulen da han studerte, og jobber nå med musikk og langt fra det han egentlig studerte Uten den erfaringa hadde han kjedet seg som fikseopdretter en plass langs norskekysten nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:49   #49
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har ikke noen spesiell veiedag, veide meg torsdag for første gang siden oktober. Og så i går tidlig igjen, der jeg plutselig hadde gått ned et kilo. Jeg vurderer sterkt å investere i en vekt. Men det får bli etter at jeg har investert i et kattetre til pusekattene mine

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:53   #50
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

SÅ var det mars og det går mot vår

Målene mine for mars:
- ned 5 kg
- trene styrke 2-3 ganger i uka
- starte med 30ds (når dvd`n kommer i posten)
-prøve å bake litt lavkarbobrød og lavkarbokaker

Veiedag på fredager her, så har eg noen dager til neste veiedag dersom det blir litt vin i helgene hehe

Håper alle har en strålende lørdagskveld

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marsskravletråden til 30+ grotingeling Mer enn 30 kg overvekt 142 31-03-10 15:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no