Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Er jeg klar?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-11, 16:53   #26
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Hei kiril.
Lag deg noen lavkarbo bountyer å ha litt av dette på lørdagene. I en avvenningsfase kan du også ha en skål med gele laget av fun saft i kjøleskapet ditt, dette reddet meg mange ganger istarten. Er ennå mitt nødproviant når jeg har den hormonelle perioden i mnd som vi damer har og er villige å "dø" for noe søtt funsafta er greiog enkel å lage gele av. Eller du kan lage deg en proteinkaffe, metter utrolig mye og tilsetter du litt sukrin eller stevia så får du den søte opplevelsen også ønsker deg lykke til, dette klarer du. Stå på dette klarer du.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 12:49   #27
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs up

Gravid

"for så vidt jeg har lest her så bør man ikke være i ketose når man er gravid?"

Først og fremst gratulerer!!!

Men det er mange gravide som kaster så mye opp at de er i ketose hele svangerskapet, iflg legen er ikke dette farlig for barnet, for det får det det skal ha fra mor.( Egen erfaring, mor fikk intravenøs næring da det røynet på, mitt 1. møte med ordet ketose)

Uten at jeg skal si du bør gjøre det når du har et valg. Det er noen sider her inne for gravide og ammende, ta en titt der.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 13:14   #28
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Jeg var også i ketose under hele svangerskapet. Gikk til oppfølging hver 3. uke på sykehuset - og ingen hadde noe å si på det.
Det var ikke frivillig fra min side, viste ikke engang hva ketose var

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 17:34   #29
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

takker

leser enda inne på fedon, ser det er ganske mye karb man skal ha i løpet av en dag, man kan tilogmed drikke biola, noe jeg elsker. har enda ikke gått over til et annet enn det jeg har nå, blir ganske fort matlei, så dagene går i kjøtt,avokado,blomkål,brokkoli,løk og så har jeg lært meg å like litt rømme til taco kjøttdeigen...det er vell kansje ikke så variert så man trenger, går også på ketolyse vitaminene selv om jeg ikke følger ketolyse..

jeg vil ikke gi opp lavkarbo, må finne det indre i meg det som får meg til å drite i det, det smaker jo ikke godt engang når jeg sprekker men allikevel så fortsetter jeg, men nå er jeg back on track...har prøvd å presse meg selv til å ligge lavest mulig på karb, noen dager er det under 5 karb, men skal tvinge meg selv til å spise mye mer av grønsakene, i dag skal jeg ha fløtegratinert blomkål/brokkoli

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 12:50   #30
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Er jeg klar?

Så bra du er back om track

Jeg har kjøpt flere av kokebøkene(lånte de først på bibliotek, så jeg så hvilke som passer meg)
finner middager jeg har lyst på de neste dagene og handler inn for gjerne en uke.

Da har jeg maten i skapet og faller ikke for kjappe løsninger i butikken fordi man er sulten.

Og svært få av de middagene tar lang tid.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 07:32   #31
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Så bra at du er tilbake kiril

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da er jeg klar Margrethe Ketolysekuren 4 09-09-09 00:33
Klar som ett egg! Glade-Gry Spørsmål og svar 8 01-06-07 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no