Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-07, 20:38   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

DET lurer jeg på liksom da Trenger litt leseinspirasjon.


Driver selv og leser "Angels and demons" om dagen! synes den er bra jeg. Får ikke med meg hver minste lille detalj, siden den er på engelsk, men får da med meg hovedpoengene

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:14   #2
veitja
Juniormedlem
 
veitja sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 26
veitja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Leser "Sagaen om Isfolket" nå , den synes jeg er ganske bra... Men er jo 47 bøker da...
Ellers så er det ikke så lenge siden jeg leste "PS! Jeg elsker deg" den var
så fin.

veitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:17   #3
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Jeg anbefaler bøkene av Wilbur Smith. Min absolutte favoritt. http://wilbursmithbooks.com/home/index.html
De fleste bøkene har handlingen lagt i Afrika, da forfatteren er derfra. Spennings/eventyrromaner som gir godt innblikk i Afrikas natur og historie.

En kan f.eks starte med de 4 bøkene fra Egypt (bør helst leses i rekkefølge de ble skrevet) og det er:
http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=1&cid=177781
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=178229
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=115831
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?au=1&cid=177561

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 11:06   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Jeg anbefaler bøkene av Wilbur Smith. Min absolutte favoritt. http://wilbursmithbooks.com/home/index.html
De fleste bøkene har handlingen lagt i Afrika, da forfatteren er derfra. Spennings/eventyrromaner som gir godt innblikk i Afrikas natur og historie.

En kan f.eks starte med de 4 bøkene fra Egypt (bør helst leses i rekkefølge de ble skrevet) og det er:
http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=1&cid=177781
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=178229
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=115831
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?au=1&cid=177561

Jepp, disse er kjempebra!!

Jeg liker krim og anbefaler Minette Walter, P D James, Elizabeth George, Sara Paretzky, Tor Edvin Dahl, Jo Næsbø, Gert Nygårdshaug ( og da spes 2 som ikke er krim, Mengele Zoo og Himmelblomsttreets muliget),noe mer som ikke er krim: "Mitt navn er Asher Lew" av Chaim Potok, Idar Kristiansen sine bøker fra Nordkalotten (nominert til Nordisk råds litteraturpris), "Shinue, Egypteren" av Mika Waltaris. SÅ går jeg ut fra at Ringenes Herre er lest?? Hvis ikke, løp og kjøp!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 11:11   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av veitja, her.

Leser "Sagaen om Isfolket" nå , den synes jeg er ganske bra... Men er jo 47 bøker da...
Ellers så er det ikke så lenge siden jeg leste "PS! Jeg elsker deg" den var
så fin.

Åh ja.... MIN favoritt!!
Har lest hele serien 5 ganger, og den blir bare bedre og bedre!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 11:20   #6
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

DET lurer jeg på liksom da Trenger litt leseinspirasjon.


Driver selv og leser "Angels and demons" om dagen! synes den er bra jeg. Får ikke med meg hver minste lille detalj, siden den er på engelsk, men får da med meg hovedpoengene

Om du ikke har lest "Den fjerde regelen" (burde hett regelen om 4, men det er en annen sak) av Ian Caldwell og Dustin Thomason, "Rosens Navn" (Umberto Eco), "Da Vinci-koden" (Dan Brown), "Sirkelens ende" av Tom Egeland (http://www.gkfweb.com/privat/bokhyll...ler/sirkel.asp) anbefales!! og Labyrinten av Kate Mosse har du nå fått en liten liste over bøker om tema som ligger tett opp mot hverandre og den du holde rpå med. Har lest og likt alle, kanskje den siste minst.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 12:54   #7
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Jeg kan anbefale alle 4 bøkene Dan Brown har skrevet.

Og så syns jeg bøkene til Stieg Larsson er knall gode, de heter 'Menn som hater kvinner' og 'Jenta som lekte med ilden'.
Den siste boka hans (husker ikke tittelen) er kommet ut i Sverige men kommer visst ikke til Norge før etter nyttår, kan nesten ikke vente. (Han skrev 3 bøker før han døde brått.)

Kan liste opp i det uendelige, er en skikkelig lesehest og leste ikke mindre enn 6 bøker på tre ukers ferie (med mann og to barn ).

Nå holder jeg på med Markens Grøde av Knut Hamsun og jeg kan anbefale den og.

Ellers syns jeg Anne B. Ragde skriver godt, gleder meg til å lese oppfølgeren til Berlinerpoplene og Eremittkrepsen som kommer nå i august.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:27   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Jeg og leser sagaen om isfolket nå(er kommet til
bok 28) første gangen min ,men ja syns den er veldig bra
Ellers så leser jeg 2 andre serier også nå : Ingebjørg Olavsdatter
og en som heter Rimfrost,men de kommer bare ut annenhver mnd
litt kjipt for mister liksom handlingen når det går så lang
tid mellom hver bok..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 16:21   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Anbefaler absolutt The Devine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood" av Rebecca Wells. Den engelske utgaven er best, men den finnes på norsk også !

Ya-Ya-jentenes hemmelige nedtegnelser
Rebecca Wells
Bokmål / Heftet / 2005
På lager
ISBN 9788205349742 (8205349746

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 17:55   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Hvis du liker krim, så kan jeg bla. anbefale Minette Walters, Jo Nesbø, Anne Holt og Robert Wilson.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 18:06   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Den feteste boka jeg noen gang har lest er "Tåpenes sammensvergelse" av John Kennedy Toole (tror jeg den heter på norsk -på engelsk heter den "A Confederacy of Dunces")
En fantastisk studie i narssisisme, arroganse og en slags absurd moderne Don Quiote-figur i grunnen. Helt fantastiske situasjoner du aldri kunne trodd at noen kunne kokt sammen, men realistisk fortalt. Dessverre la mannen selv på røret før boken ble utgitt (tror jammen den fikk Purlitzer også jeg.) Herlig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 18:41   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Jeg liker Paul Auster veldig godt, kan spesielt anbefale "Book of illusions" (illusjonenes bok). Yndlingsforfatteren er John Irving, kan anbefale ALT skrevet av ham. Han må være vår tids beste historieforteller.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 18:42   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

John Irving !!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:11   #14
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

John Irving !!!

Så gøy at flere liker John Irving her. Min favoritt er Garps bok (The world according to Garp).

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:16   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Så gøy at flere liker John Irving her. Min favoritt er Garps bok (The world according to Garp).

Den er veldig veldig bra! Det er mange år siden jeg leste Irving, men særlig Owen Meany og Hotel New Hampshire tok jeg av for!

Du hadde garantert likt boka jeg anbefaler her over!! Det er et løfte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:38   #16
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Den er veldig veldig bra! Det er mange år siden jeg leste Irving, men særlig Owen Meany og Hotel New Hampshire tok jeg av for!

Du hadde garantert likt boka jeg anbefaler her over!! Det er et løfte


Beskrivelsen din vekket så mye interesse at den er bestilt fra Bokkilden allerede.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:39   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Beskrivelsen din vekket så mye interesse at den er bestilt fra Bokkilden allerede.

Haha, så fett! Kos deg, og fortell gjerne om opplevelsen etterpå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:45   #18
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Haha, så fett! Kos deg, og fortell gjerne om opplevelsen etterpå


Jeg lover! Eneste minuset var at det var leveringstid på 10-20 dager fra Bokkilden. Jeg får lese Don DeLillo i mellomtiden, en annen forfatter jeg kan anbefale.

Du må lese Paul Auster, han er ikke like god som Irving, men når høyt opp.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 19:46   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Jeg lover! Eneste minuset var at det var leveringstid på 10-20 dager fra Bokkilden. Jeg får lese Don DeLillo i mellomtiden, en annen forfatter jeg kan anbefale.

Du må lese Paul Auster, han er ikke like god som Irving, men når høyt opp.

Har hørt om mannen! Noterer det bak øret!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:20   #20
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Jeg liker Paul Auster veldig godt, kan spesielt anbefale "Book of illusions" (illusjonenes bok). Yndlingsforfatteren er John Irving, kan anbefale ALT skrevet av ham. Han må være vår tids beste historieforteller.

Signerer denne! Jeg leste Book of Illusions for ikke lenge siden. Knallbra bok! Er også stor John Irving fan.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:53   #21
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av veitja, her.

Leser "Sagaen om Isfolket" nå , den synes jeg er ganske bra... Men er jo 47 bøker da...
Ellers så er det ikke så lenge siden jeg leste "PS! Jeg elsker deg" den var
så fin.

Jeg også leser serien igjen... Har lest den mange ganger, og nå skal jeg til med bok 30 (etter en pause for å lese Harry Potter)

Ellers vil jeg også anbefale Jo Nesbøs bøker om Harry Hole.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:57   #22
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Kom plutselig på Kurt Aust sine bøker, de er kanon!! Krim fra Danmark/Norge, lagt til sent i opplsysningstiden.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 18:59   #23
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Må nesten anbefale serien "Kongens spåkvinne", siden forfatteren er slekta...

http://www.cappelen.no/main/katalog....hFilter=0&f=25

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 19:10   #24
Lykkelita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 50
Innlegg: 35
Lykkelita er på en erverdig vei

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Kan ikke få fullrost Stieg Larssons bøker nok, de er nevnt lengre opp i tråden. Og den tredje boka kommer i Norge på november, etter press fra leserne(!) Lurkikka på den i Sverige, den er på over 700 sider.. Årets desiderte julegave til meg selv! (Selv om den blir lest lenge før jul ..)

Ellers, Jo Nesbø, Minette Walters, Ken Follett, Åsa Larsson, Anne B Ragde, Unni Lindell, Karin Fossum, Arnaldur Indridason, Håkan Nesser..
tja, ble mye krim dette her da

Lykkelita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 19:26   #25
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Anbefaler absolutt The Devine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood" av Rebecca Wells. Den engelske utgaven er best, men den finnes på norsk også !

Ya-Ya-jentenes hemmelige nedtegnelser
Rebecca Wells
Bokmål / Heftet / 2005
På lager
ISBN 9788205349742 (8205349746

Den kjøpte jeg i dag, er på tilbud på Ark til 49 kr.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no