Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tomatsuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-08, 19:35   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Tomatsuppe

Tenkte jeg ville dele dagens middag med dere, siden det ble så inmari godt!

Blir litt overtid på meg denne uka, så jeg tenkte jeg skulle lage noe mat som er greit å ta med og varme opp når de andre spiser den ekle overtidspizzaen sin...

Derfor er dette en stor porsjon, 6 liter suppe. 0,5 liter var nok til å bli god og mett av (med ett harkokt egg oppi), så jeg vil si dette er 12 porsjoner:

800 g karbonadedeig
150 g finhakket løk (8 g kh)
2 fedd hvitløk (3 g kh)
1 rød chili (3 g kh)
4 bokser hele tomater (56 g kh)
1 glass barilla arrabbiata pastasaus (14 g kh)
1 dl flytende kyllingbuljong (6 g kh)
5 liter vann
2 dl kremfløte (7 g kh)

Brun finhakket løk, chili og hvitløk i smør, samme med karbonadedeigen. Så er det egentlig bare å helle alt i en stor kjele bortsett fra fløten, og la det koke på lav varme et par timer. Ha i fløten rett før den er ferdig (kan sløyfes også, smaker godt uten hvis man er lei av fløte-ting) Kan selvfølgelig smakes til med krydder, kommer an på buljongen du bruker osv. Min var helt perfekt uten noe mer enn dette Hvis ikke tomatene går nok i oppløsning under koking, ta en kjapp runde med stavmixer i kjelen før servering.

Totalt ca 97 g kh. Fordelt på 12 porsjoner av 0,5 l blir 8 g kh på en middag. Veldig godt med hardkokt egg oppi, legg til ca 1 g kh pr egg.

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ziggys Lavkarbo Tomatsuppe med kun 1 gr. karbo pr. 100 gr. suppe! Ziggy Optimal Ernæring 37 11-08-12 00:30
Tomatsuppe Lavkarbo Gerd Middag 13 28-05-12 19:14
Mettende tomatsuppe Nannah Middag 5 27-11-08 21:03
Rask tomatsuppe Nannah Lunsj 0 02-07-07 13:13
tomatsuppe tess81 Oppskrifter 0 24-10-06 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no