Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

DUKAN dietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 15:05   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

DUKAN dietten

Der kutter de ut karbohydrater og fett.. Men jeg har lært her inne at det er et neinei? Hva driver kroppen deres når de kutter ut begge deler? Proteiner? Venninnen min mener det er trygt da det er en lege som har laget dietten, men jeg kjenner meg skeptisk...

Hva mener dere om DUKAN dietten? Erfaringer?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:44   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: DUKAN dietten

Jeg vet ikke noe om den. Men er det lavkalori, lavkarbo og lavfett sliter kroppen, fordi det å omgjøre protein til energi er en krevsom prosess som bruker kanskje halvparten av den energien det faktisk gir. Det blir en belastning som lett kan lettes ved å innta noe fett og grønnsaker. Kn du ikke legge ved en link om den da?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:45   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: DUKAN dietten

Step 1: Attack
For 2-7 days you can eat as much as you want of seventy-two high-protein foods.

Step 2: Cruise
In step two, you continue consuming the protein-rich foods but now you add 28 vegetables.

Step 3: Consolidation
In this step you are permitted to add fruit, bread, cheese and some starchy foods, and indulge in two celebration meals a week, allowing 5 days for every pound lost.

Step 4: Stabilisation
Once you have reached step 4, you are allowed to eat anything you like and not regain any weight providing you follow 3 basic rules, including the famous 'protein Thursdays'.

Dukan-dietten starter med 2-7 dager med høyfett lavkh lavfett, og det er vel litt av det samme vi har diskutert før her inne. Det er over såpass kort tid at det kan være greit og forsøke. Deretter skal masse grønnsaker (kh) legges til, neste steg er og spise masse høykarbomat... Legg merke til at fett ikke er et tema i denne dietten

Så strengt tatt er ikke Dukan-dietten en lavkarbodiett på noen som helst måte, siden målet er og komme tilbake til "vanlig" kosthold - med enkeltdager med høyere proteininntak.

Jeg ville også vært skeptisk - det minner for mye om mange andre dietter jeg har vært innom, og ingen av disse har gitt meg metthetsfølelse eller vært lett og følge over tid pga mye sultfølelse.

Lavkarbo 4ever!

ps - har ingen personlig erfaring, googlet bare for å se hva dette dreide seg om og fikk utav meg MIN mening om denne dietten Håper du ble litt klokere!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
DUKAN-dietten Amalie1967 Andre dietter 1 18-06-12 21:28
The Dukan Diet littleme Spørsmål og svar 15 17-04-11 13:33
GB dietten Tidligere bruker Andre dietter 8 22-03-07 09:58
SOS-dietten Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 30-05-06 18:52
Eat-dietten Katrine Lavkarbo generelt 3 14-11-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no