Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Psmf

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 20:47   #1
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Psmf

Noen som kan fortelle meg hvilke matvarer man kan spise på Protein sparende modifisert faste? og noen med erfaringer her inne? tenkte å prøve dette ut 1 ukes tid. del måltider her inne og tips, jeg trenger det. litt vanskelig å ha med seg kjøtt når du er på farta så jeg skal ha proteinshake.

er den veldig forskjellig fra dukan dietten eller går de to ut på det samme? mye protein, lite fett og karber. har hørt av noen på jobben at dette skal være super effektivt. 5-7 dager da, spørs hvor mye du skal ned. perfekt nå rett før sydenferien min

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:28   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Psmf

Du kan lese mer på fitness forum om den tror jeg.


Sist redigert av Bøtt : 07-05-11 kl 10:34.
Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:39   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Er ikke dette en LCLF-diett?
Tror ikke den er helt forenlig med lavkarbo.no sin filosofi pga det veldig lave inntaket av kalorier. Mulig jeg blander her, men andre med mer kunnskap om dette kan bekrefte/avkrefte dette. Men om jeg har rett er det vel ikke ønskelig å dele erfaringer om denne dietten her inne?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Det er vel uansett såpass mange tråder om dette her inne at informasjonen finnes allerede for den som ønsker og vite... i tillegg er jo google utrolig fin når det gjelder slike ting

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:52   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Psmf

Den ligner south beach dietten.Den ligger her inne.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:18   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Noen som kan fortelle meg hvilke matvarer man kan spise på Protein sparende modifisert faste? og noen med erfaringer her inne? tenkte å prøve dette ut 1 ukes tid. del måltider her inne og tips, jeg trenger det. litt vanskelig å ha med seg kjøtt når du er på farta så jeg skal ha proteinshake.

er den veldig forskjellig fra dukan dietten eller går de to ut på det samme? mye protein, lite fett og karber. har hørt av noen på jobben at dette skal være super effektivt. 5-7 dager da, spørs hvor mye du skal ned. perfekt nå rett før sydenferien min

Jeg har prøvd denne kuren en stund. Den er effektiv, men sunn er den ikke, hvertfall ikke lenger enn 14 dager i gangen. Egentlig er psmf kuren bannlyst her inne så tror ikke du får mange tips på forumet nei. Spis mye proteinrik mat, max 10 g fett og max 20 g karber. Dette er en ekstrem kur så jeg vil presisere at jeg annbefaler den absolutt ikke. Tren forsiktig under denne kuren, for en får lite energi inntak ca. max 1000 kcal.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 06:44   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Det stemmer at "vi" ikke er spesielt glad i PSMF-dietten her inne. Det er fordi den ikke bare er veldig lav på karbohydrater, men også svært lav på fett og ikke minst lav på næring generelt. Hvor får kroppen energien sin fra lurer jeg på?

Skal man begi seg ut på dette her må man for det første ikke gjøre det over lengre tid (som jo er presisert over her), for det andre bør man ha mye kunnskap og vite hva man gjør, evt. gjøre det med oppfølging av lege. Slik som jeg ser det er det ikke noe man bør hoppe på fordi man er på desperat jakt etter bikiniformen, passe inn i bunaden eller julekjolen eller whatever. Og det ser desverre ut som om det er det som går igjen blant de som spør om denne dietten her inne, et jag etter å miste noen kilo så fort som mulig med lite eller uten tanker rundt hva man faktisk utsetter kroppen sin for.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 06:57   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg har prøvd denne kuren en stund. Den er effektiv, men sunn er den ikke, hvertfall ikke lenger enn 14 dager i gangen. Egentlig er psmf kuren bannlyst her inne så tror ikke du får mange tips på forumet nei. Spis mye proteinrik mat, max 10 g fett og max 20 g karber. Dette er en ekstrem kur så jeg vil presisere at jeg annbefaler den absolutt ikke. Tren forsiktig under denne kuren, for en får lite energi inntak ca. max 1000 kcal.

Horribelt! Hvorfor i alle dager ønsker folk å utsette kroppen sin for noe sånt? Det er jo ikke noe energi å hente for kroppen i det hele tatt

Du anbefaler det ikke, men forteller likevel hvordan det skal gjøres?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 12:32   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.


Du anbefaler det ikke, men forteller likevel hvordan det skal gjøres?

Det er kanskje bedre og få informasjonen her inne sammen med at man ikke anbefaler fordi sånn og sånn - enn at man henter info fra psmf-hyllende nettsider som ikke informerer om at det ikke er anbefalt? Sånn tenker ihvertfall jeg Informasjonen får man tak i uansett - like greit og få det med feks dine kommentarer og andres motforestillinger samtidig så man har litt bedre grunnlag når man skal velge om man skal forsøke dette eller ikke...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:47   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Mjoa, jeg ser den, but still ... Som du sier får man jo tak i informasjonen likevel om man bare gidder å lete så jeg ser ikke helt poenget med å komme med annet enn advarselen, hvis man snur det på hodet Hører man på advarslene trenger man ikke fremgångsmåten. Velger man å overse advarslene så finner man informasjonen man trenger ved et enkelt googlesøk.

Men uansett, max 10 gram fett? Hva er det da, en skje tran eller noe sånt?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:49   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Det er ikke vanskelig å finne info om PSMF på nett, så vi trenger ikke legge ut bruksanvisningen her inne, nei Det skal vanskelig gjøres å finne en "verre" versjon av PSMF, for det er jo stortsett så ille som det kan bli uansett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:16   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.


Men uansett, max 10 gram fett? Hva er det da, en skje tran eller noe sånt?

Eller når du har vist teflonpanna smørboksen - og steker maten - uten smøret i panna

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:58   #13
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Psmf

Jeg er stort sett enig med de fleste her inne, at man ikke skal utsette kroppen sin for usunne påkjenninger. Samtidig så vet jeg av erfaring, og antar at flere her er som meg, at en ganske stor faktor i alt dette med vekt og kilo og kropp er det mentale. Og at mange av oss opp gjennom årene har prøvd både det ene og det andre som sikkert ikke er å betegne som veldig sunt.

Jeg har stått på stedet hvil på samme kilo i mange uker nå, i tillegg til at det har vært en stressende tid der jeg har sklidd ut med ketolyse/lchf, hentet meg inn igjen, for så å skli ut igjen på nytt...and there we go... Har derfor også vurdert å gå på psmf i 10 dager. Ikke som livsstil, heller ikke som en langvarig diett, eller med noen som helst tanke om at det er sunt for kroppen, men for å kicke meg selv back on track. Jeg VET hva jeg ville følt etter de 10 dagene, om vekta og/eller målebåndet da hadde rikket seg noen skritt i riktig retning. Så om det da ikke var direkte sunt, så ville det gi meg noe veldig positivt likevel. Og så ville jeg fortsatt mitt liv med et balansert og sunt () lavkarbo/lchf-kosthold.

Nå skal det sies at jeg ikke ennå har bestemt om jeg går for de ti psmf-dagene, da jeg nå er veldig godt i gang med en treningsrutine som jeg nødig vil ta pause fra (skal ikke trene hardt under psmf). Og trening (moderat og variert), det er vi vel alle enig om er sunt!

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:08   #14
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Horribelt! Hvorfor i alle dager ønsker folk å utsette kroppen sin for noe sånt? Det er jo ikke noe energi å hente for kroppen i det hele tatt

Du anbefaler det ikke, men forteller likevel hvordan det skal gjøres?

Det regner jeg med at personen har funnet ut likevell, om det er fra meg eller andre. Men, det e forskjell på å fortelle hvordan kuren er, og å mene den er bra. Det gjør ikke jeg, selv om jeg har prøvd den selv. Det er alt for lite energi for kroppen og er rett og slett usunt, som så mange andre ekstreme slankekurer er. Som f.eks pulverkurer som cambridge. Innformasjon om disse kurene finnes over alt, så jeg vil ikke kalle å innformere om hvordan kuren er og samtidlig presisere at det er usunt, er å reklamere for kuren. Så blåøyd må vi ikke være.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:12   #15
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke vanskelig å finne info om PSMF på nett, så vi trenger ikke legge ut bruksanvisningen her inne, nei Det skal vanskelig gjøres å finne en "verre" versjon av PSMF, for det er jo stortsett så ille som det kan bli uansett.

Du sier det selv ,det er ikke vanskelig å finne bruksanvisning på psmf kuren. Så da er det bedre å fortelle den, å så fortelle at dette ikke er bra for kroppen. For de sidene som legger ut bruksanvisningene sier at denne kuren er helt grei.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:18   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Mjoa, jeg ser den, but still ... Som du sier får man jo tak i informasjonen likevel om man bare gidder å lete så jeg ser ikke helt poenget med å komme med annet enn advarselen, hvis man snur det på hodet Hører man på advarslene trenger man ikke fremgångsmåten. Velger man å overse advarslene så finner man informasjonen man trenger ved et enkelt googlesøk.

Men uansett, max 10 gram fett? Hva er det da, en skje tran eller noe sånt?

Folk er nyskjerrige, så de hører ikke bare på advarsler uansett. De vil vite hvordan en kur er før de hører på advarslene. Da er det like greit å fortelle det, å så advare om at denne måten å slanke seg på er usunt. 10 g fett er ingen ting og lite karber og mye protein. Det er jo det som gjør psmf kuren usunn, ingen ting å hente energi fra bare protein omtrent.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:54   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Folk er nyskjerrige, så de hører ikke bare på advarsler uansett. De vil vite hvordan en kur er før de hører på advarslene. Da er det like greit å fortelle det, å så advare om at denne måten å slanke seg på er usunt. 10 g fett er ingen ting og lite karber og mye protein. Det er jo det som gjør psmf kuren usunn, ingen ting å hente energi fra bare protein omtrent.


Hvis jeg ikke erindrer helt feil var du litt småfan av denne kuren da du begynte her??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 20:26   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis jeg ikke erindrer helt feil var du litt småfan av denne kuren da du begynte her??

Var ikke fan nei, men prøvde den en stund selv om jeg viste det ikke var bra for kroppen. Jeg trener mye og klarte ikke yte mye på denne kuren nei. Man lærer av sine erfaringer vet du.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 20:59   #19
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Psmf

Neimen for all del, denne ekstremdietten skal da aldri bli noe livsstil. Men siden mitt kosthold har inneholdt en god del mer karber de siste ukene så tenker jeg å "kickstarte" med denne for å komme inn i lavkarboen igjen. Har da kun tenkt å teste det ut i 7-10 dager.

Men hva ville dere anbefalt etter disse 7-10 dagene? gå over til generell lavkarbo, eller et kosthold som gir deg lov til å ha litt mer karber? jeg trives ikke i ketose. er redd for å få evigvarende mensen tilbake...som varte i nesten 2 mnd når jeg for første gang gikk over til lavkarbo. altfor stor påkjenning for kroppen min

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:19   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Neimen for all del, denne ekstremdietten skal da aldri bli noe livsstil. Men siden mitt kosthold har inneholdt en god del mer karber de siste ukene så tenker jeg å "kickstarte" med denne for å komme inn i lavkarboen igjen. Har da kun tenkt å teste det ut i 7-10 dager.

Men hva ville dere anbefalt etter disse 7-10 dagene? gå over til generell lavkarbo, eller et kosthold som gir deg lov til å ha litt mer karber? jeg trives ikke i ketose. er redd for å få evigvarende mensen tilbake...som varte i nesten 2 mnd når jeg for første gang gikk over til lavkarbo. altfor stor påkjenning for kroppen min

Jeg trives heller ikke i ketose, så jeg følge en variant av Lindberg. Nå har jeg gjort dette i mange år og funnet min retning da. Men jeg spiser endel mindre fett enn ketolyse og atkins, og mellom 50 - 70 gram karbohydrater. Dvs at jeg spiser rugsprø og cc, fett får jeg fra avocado, nøtter og olje (og smør på rugsprø), protein fra kjøtt, kylling og fisk. Linser og bønner kan jeg også spise. Du kan jo lese litt om retningen? Jeg trives god med dette, det er enkelt å følge og man "sperkker" ikke på samme måte siden man har rom for mer.
Hvis du skal gå for pmsf i noen dager først, vil jeg anbefale deg å gradvis tilføre mer fett og karbohydrater etterpå. Ellers ser jeg egentlig ikke helt vitsen med det, du vil mest sannsynlig gå opp alt igjen med en gang pga vannansamling.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:26   #21
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Neimen for all del, denne ekstremdietten skal da aldri bli noe livsstil. Men siden mitt kosthold har inneholdt en god del mer karber de siste ukene så tenker jeg å "kickstarte" med denne for å komme inn i lavkarboen igjen. Har da kun tenkt å teste det ut i 7-10 dager.

Men hva ville dere anbefalt etter disse 7-10 dagene? gå over til generell lavkarbo, eller et kosthold som gir deg lov til å ha litt mer karber? jeg trives ikke i ketose. er redd for å få evigvarende mensen tilbake...som varte i nesten 2 mnd når jeg for første gang gikk over til lavkarbo. altfor stor påkjenning for kroppen min

Jeg stor trives på et lavkarbo kosthold med rundt 50-150 g karber daglig. Da er det rom for mere variasjon i kostholdet. Jeg trives heller ikke på et ketogent kosthold. Det er for mye fett for meg og jeg syns det blir for hardt å løpe/trene da, dette er individuelt da. Jeg trener mye løping og for å yte best mulig trenger jeg minst 50 g karber daglig.


Sist redigert av Kari Marita : 07-05-11 kl 21:31.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:27   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg stor trives på et lavkarbo kosthold med rundt 50-150 g karber daglig. Da er det rom for mere variasjon i kostholdet. Jeg trives heller ikke på et ketogent kosthold, syns det blir for hardt å løpe/trene da, men dette er individuelt da. Jeg trener mye løping og for å yte best mulig trenger jeg minst 50 g karber daglig.

Må også legge til at jeg er ferdig slanket, så jeg lever på dette kostholdet for at det er bra for helsa.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:34   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Du sier det selv ,det er ikke vanskelig å finne bruksanvisning på psmf kuren. Så da er det bedre å fortelle den, å så fortelle at dette ikke er bra for kroppen. For de sidene som legger ut bruksanvisningene sier at denne kuren er helt grei.

Jeg tenker mer på ønsket vi har her inne om å ikke identifiseres med slike kroppsfiendtlige kurer

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:07   #24
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg tenker mer på ønsket vi har her inne om å ikke identifiseres med slike kroppsfiendtlige kurer

Enig i det, men det er bare det at det ofte kommer opp spørsmål om psmf kuren her inne. Da må en jo nesten svare, så ikke personen føler seg oversett.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:09   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Enig i det, men det er bare det at det ofte kommer opp spørsmål om psmf kuren her inne. Da må en jo nesten svare, så ikke personen føler seg oversett.

Nei, det går ann å henvise til andre steder man kan finne informasjon også da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 17:22
Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF? jada_klue Spørsmål og svar 110 07-02-11 23:41
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no