Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 11:12   #1
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Tenkte jeg ville dele min historie med dere. Jeg startet på lavkarbo 7. februar 2011 etter besøk hos Dr.Hexeberg. Hadde trappet litt ned før det.
Jeg valgte lavkarbo på grunn av fibromyalgi og pco. Med overvekt i tillegg tenkte jeg at alt som forsvinner er supert.
Pga fibromyalgi har livet mitt det siste året vært veldig redusert. Sovet masse og hatt en helt elendig periode. Så ille at nav mener kanskje det er me i tillegg. Å bedt meg bli utredet for det. De har sågar sendt notat til elgen min om det....
Har hatt fibromyalgi diagnosen i 11 år nå med opp og ned turer. Har i mange år slitt med kraftig hodepine 3-4 dager i uka, vært mye sengeliggende. For hver ting jeg har gjort har jeg blitt sengeliggende i 3-4 dager..... Det har vært tungt på lavkarbo i perioder og jeg tenkte jeg skulle la det få frist til 1.juli. Om det ikke da var store endringer ville jeg slutte....

Nå ser jeg tilbake: Hodepine har jeg hatt 2 ganger på 9 uker og vanlig paracet tok knekken på den.
Smertene har sakte men sikkert blitt svakere, de er der men ikke like intenst. Jeg trenger ikke lengre sove etter å ha dusjet, jeg har sågar klart å går 6 turer på en time hver gang i løpet av 14 dager. Når jeg blir sengeliggende nå er det bare en dag eller to. Det er fortsatt langt langt igjen..... Men det blir bedre og jeg er ikke utmattet for den minste ting lengre. Jeg merker smertene tiltar når jeg stresser eller spiser endel med hvitt mel og sukker(slik som kaker) går faktisk bedre med litt potet enn ett kakestykke.
Vekta har gått ned, men hvor masse vet jeg ikke. Jeg ble ganske frustrert da den ikke flyttet på seg noe særlig å den ble pensjonert. Men det er mange cm mindre av meg. Omtrent 2 buksestr, bunaden som ble sydd etter første graviditet er i ferd med å bli for stor. Ett antrekk jeg brukte for 5 år siden som satt pent da.... Prøvde skjørtet for første gang igjen idag, å det datt rett og slett ned på gulvet En selskapskjole jeg ikke har brukt på 9 år satt som støpt på meg. Jeg har fått igjen livvidde og former på nytt.

Men ikke minst, mitt sosiale liv og livsgnist er på vei tilbake. jeg klarer å delta i mine barns liv. Blir mer og mer en aktiv mamma som ikke ligger i senga å leser for de.
Humøret er mye mer stabilt og jeg koser meg med maten jeg spiser, dette slutter ikke jeg med.
Jeg har funnet min vei og ligger normalt på ca 30 karber om dagen. MEn jeg teller og veier ikke, har aldri gjort det heller. Men bedre blir ejg så det har noe for seg.

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:23   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir jeg av?(litt langt)

Så hyggelig å lese

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:26   #3
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor blir jeg av?(litt langt)

Så hyggelig å lese!!
Jeg ble så glad for å lese dette, spesielt etter det teite VG oppslaget i går

Jeg har også fått ett mye bedre liv på lavkarbo og står på det for helsens skyld, ikke for å slanke meg

Å grattis med "ny kroppsfigur"

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:57   #4
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Dette var hyggelig å lese. Så godt for deg og barna dine!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:25   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Så fantastisk!
Flott at du deler historien din med oss! Lykke til videre

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:37   #6
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Men ikke minst, mitt sosiale liv og livsgnist er på vei tilbake. jeg klarer å delta i mine barns liv. Blir mer og mer en aktiv mamma som ikke ligger i senga å leser for de.
Humøret er mye mer stabilt og jeg koser meg med maten jeg spiser, dette slutter ikke jeg med.
Jeg har funnet min vei og ligger normalt på ca 30 karber om dagen. MEn jeg teller og veier ikke, har aldri gjort det heller. Men bedre blir ejg så det har noe for seg.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:14   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Så bra! Lykke til videre

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:04   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

har sågar sendt notat til elgen min om det....

:fnis: En egen elg faktisk (Beklager, den var bare for god til å la stå ubemerket )

Men fra spøk til alvor. Jeg hørte for en stund siden at fibromyalgi og PCO(S) faktisk ofte kan være det samme, eller i det minste komme fra de samme kildene i kroppen. FM var jo en veldig "populær" diagnose for noen år siden da de ikke helt visste hva de skulle gjøre med alle disse kvinnesykdommene. Nå har PCO tatt over mye av det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:42   #9
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Ikke alle som er så heldig å ha en elg som samtaler med nav

Jeg fikk diagnosen pco lenge før jeg fikk fibromyalgi. Ingen av delene er det noen tvil om at jeg har. Undersøkt båder her og der for å si det slik

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:45   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Ikke alle som er så heldig å ha en elg som samtaler med nav

Jeg tror den kunne fått minst like mye ut av det som oss dødelige

Nei, det var mer at det som fungerer på det ene mest sannsynlig også vil fungere på det andre. Og et lite stikk til legestanden som er mer oppatt av å putte slike ting i en sekk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:52   #11
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Jeg har hvertfall fått bevist at det virker på begge deler ja. Mye mindre smerter, regelmessig mens etter mange år..... Ble faktisk gravid på nedtrappinga før jeg var hos dr Hexeberg. (Endte i abort men..... ) trodde ikke jeg kunne bli gravid på egenhånd, hadde 4 bak meg med to barn og to aborter. Og de to andre har det vært hormonkurer, spyling, brenning av cyster etc og ventelister på større behandling. Men denne gangen fikk jeg så at lavkarbo funker.... oh yes

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:02   #12
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Så flott.
Lykke til videre

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:17   #13
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Så godt å lese at dette har hjulpet deg mye vennen
Også er det jo oppløftende for meg også, du vet jo at jeg også prøver nå etter tips fra deg særlig p.g.a FM men også litt vekta da
Jeg merker faktisk bittelitt bedring selv også på bare halvannen uke, det er helt merkelig, men veldig bra
Tusen takk for at du deler erfaringene dine

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:08   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Takk for at du deler! Kjekk lesning!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 17:50   #15
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor blir jeg av? (Litt langt)

Herlig lesing
Blir litt rørt jeg, er så glad når mennesker får tilbake livet. Samtidig blir jeg litt sint når jeg tenker på hvor lite som skal til for å få ett bedre liv. Riktig mat...

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor langt opphold fra Ketolysekuren? emma1 Spørsmål og svar 0 09-07-08 09:22
[Slank] Hvor langt tid tar det å gå ned 16 kilo? mofe Spørsmål og svar 1 05-09-05 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no