Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dyrt med lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-11, 11:02   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Dyrt med lavkarbo?

Jeg var i en helsekostbutikk i går for å kjøpe inn litt forskjellig erstatningsprodukter.. Men det ble med en pose sukrin altså...Og den var ikke akkurat billig den heller med sine 69 kr for 1 kg...
109 kr for 500g cocosmel, 70 kr for et bittelite glass JKH, 90 kr for mandelmel.. Hvordan i alle dager har dere råd til å bruke dette daglig? Kjøper dere det andre plasser eller?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:11   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Dyrt med lavkarbo?

mandelmel. sukrin( erythritol) og kokosmel bestiller jeg på iherb.com, det blir en del billigere, men jbkm kjøper jeg i norge, er et lite glass, men det er veldig drøyt i bruk.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:12   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Bruker det ikke daglig. Vel, sukrin og mandelmel bruker jeg ikke i det hele tatt, liker ikke smaken. Kokosmel er ekstremt drøyt, bruker f.eks. en spiseskei når jeg lager pannekaker. JBKM har jeg, men varierer om jeg bruker det, fiberhusk eller xanthan gum etter hva jeg lager. Glassene varer ganske lenge.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:13   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Jepp ! Dette kjøper du på iHerb (www.iHerb.com) myyyyye rimeligere enn her hjemme.....
Send meg en pm dersom du ønsker rabattkode..... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:17   #5
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Hva slags merker bruker dere å kjøpe på iherb.com ? Er vel sikkert noen som er bedre enn andre?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:20   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Jeg var i en helsekostbutikk i går for å kjøpe inn litt forskjellig erstatningsprodukter.. Men det ble med en pose sukrin altså...Og den var ikke akkurat billig den heller med sine 69 kr for 1 kg...
109 kr for 500g cocosmel, 70 kr for et bittelite glass JKH, 90 kr for mandelmel.. Hvordan i alle dager har dere råd til å bruke dette daglig? Kjøper dere det andre plasser eller?

Jeg tror jeg har brukt 1,5-2 poser sukrin på ett år. Likeså med mandelmel og kokosmel. Det lille glasset med JKM har jeg knapt brukt av det i hele tatt. Det går ikke så mye av disse tingene hos meg. Bruker du dette i så store mengder da?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:29   #7
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg tror jeg har brukt 1,5-2 poser sukrin på ett år. Likeså med mandelmel og kokosmel. Det lille glasset med JKM har jeg knapt brukt av det i hele tatt. Det går ikke så mye av disse tingene hos meg. Bruker du dette i så store mengder da?

Nei, har ikke brukt noe enda.. Men jeg trodde man brukte tilsvarende mengder med cocosmel som med vanlig mel, og sukrin som sukker

Er jo greit å bruke når man skal lage lapper, tekaker, pannekaker og Oreokake

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:32   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Svaret er vel at man ikke bruker det daglig. Iallfall ikke jeg. "Mel", og "sukker" brukes nesten bare når man skal ha festmat - kake og dessert - og det er sjelden.

For min del utgjør ulike former for kjøtt og grønnsaker 95% av det jeg spiser siden jeg ikke gidder å erstatte brød med "brøderstatning" og kake med "kakeerstatning" (jeg synes mange av erstatningsvarene smaker phøy). Jeg spiser heller frukt eller sukkerfri sjokolade når jeg vil ha noe søtt.

Har en pose kokosmel som jeg lager kokospannekaker av - sånn ca en gang i måneden ... kjøpte kikertmel da pannekakefeberen raste første gang, men det smaker rart så det kommer nok til å bli gammelt i skapet. Mandelmel lager jeg av posemandler i kjøkkenmaskina dersom jeg trenger det. (Har ikke hatt bruk for den "tørre" varianten ennå.)

Og siden jeg spiser karboredusert uten mel, ikke ketolyse, benytter jeg maizena i saus de gangene jeg lager det. Antakelig ikke oftere enn 2-3 ganger i måneden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 22-07-11 kl 11:40. Årsak: stavefeil
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:35   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Nei, har ikke brukt noe enda.. Men jeg trodde man brukte tilsvarende mengder med cocosmel som med vanlig mel, og sukrin som sukker

Er jo greit å bruke når man skal lage lapper, tekaker, pannekaker og Oreokake

Ja - hvis man vil spise mye av denne typen bakst, så kan det bli dyrt, og det vil sikkert lønne seg å handle noen ting fra utlandet. Men jeg synes det blir feil å da fastslå at lavkarbo er dyrt, siden man kan ha et aldeles strålende lavkarbokosthold også uten disse varene.

(Jeg understreker dette kun fordi det er et tema som kommer opp jevnlig - ikke for å kritisere noens valg! Bare at man må huske at det faktisk er valg involvert når det gjelder slike spesialvarer.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:35   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Jeg var i en helsekostbutikk i går for å kjøpe inn litt forskjellig erstatningsprodukter.. Men det ble med en pose sukrin altså...Og den var ikke akkurat billig den heller med sine 69 kr for 1 kg...
109 kr for 500g cocosmel, 70 kr for et bittelite glass JKH, 90 kr for mandelmel.. Hvordan i alle dager har dere råd til å bruke dette daglig? Kjøper dere det andre plasser eller?

Har kjøpt 2 poser med sukrin på 2,5 år.
Glutemel har jeg kjøpt en gang, og jeg har fortsatt halvparten igjen.
JBKJM-glasset har jeg hatt i evigheter og har fortsatt masse igjen.
Fiberhusk har jeg fortsatt litt igjen av den første posen jeg kjøpte i fjor.

Jeg bruker ikke dette daglig og jeg tror heller ikke det er ment at man skal bruke det daglig. Det man evt. baker av det skal man jo heller ikke spise masse av.

I begynnelsen er det nok litt dyrt siden man eksperimenterer med baking for å lage erstatningsprodukter som smaker helt pyton. Det stabiliseres etterhvert når man innser at man slett ikke trenger bakevarer i hverdagen.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:37   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Sitat:

I begynnelsen er det nok litt dyrt siden man eksperimenterer med baking for å lage erstatningsprodukter som smaker helt pyton. Det stabiliseres etterhvert når man innser at man slett ikke trenger bakevarer i hverdagen.

Nemlig. Det er ikke dyrt om man kun spiser ren mat!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:47   #12
Aisen
Juniormedlem
 
Aisen sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Aisen er på en erverdig vei

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Med unntak av et par spiseskjeer fiberhusk som jeg bruker i knekkebrød og stevia bestilt fra Iherb (som jeg har tatt 8 dråper av tilsammen tror jeg), så bruker jeg ingen av disse erstatningsproduktene. Har fått en fiks ide om at dersom jeg bare skal fortsette å spise kaker og digg og sukkerfritt stæsh på lavkarbo kommer ikke verken hodet mitt eller kroppen min til å forstå at her handler det om kostomlegging! Konsentrerer meg om rene matvarer, og bruker kanskje litt mer penger på skikkelig råvarer, men alt i alt bruker jeg mye mindre enn før hvor jeg kunne kjøpe smågodt for 100-lappen uten å blunke engang.

__________________



Aisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF <40 gram Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:56   #13
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja - hvis man vil spise mye av denne typen bakst, så kan det bli dyrt, og det vil sikkert lønne seg å handle noen ting fra utlandet. Men jeg synes det blir feil å da fastslå at lavkarbo er dyrt, siden man kan ha et aldeles strålende lavkarbokosthold også uten disse varene.

(Jeg understreker dette kun fordi det er et tema som kommer opp jevnlig - ikke for å kritisere noens valg! Bare at man må huske at det faktisk er valg involvert når det gjelder slike spesialvarer.)

Men jeg har jo ikke fastslått det.. Jeg spurte et spørsmål jeg, kom ikke med en påstand

Klart at bakevarer og kaker ikke skal være kvardagskost.. Tror dere misforstod meg litt, jeg formulerte meg kanskje litt feil..
Altså; jeg trodde at man måtte bruke tilsvarende mengder med erstatningsvarer, som man bruker mel, sukker osv. Og om man måtte det, ville jo f.eks en kake bli VELDIG dyr.. Skjønner?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:59   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Jada, erstatningsmat kjøpt i norge er svinedyrt. Da tar jeg meg heller en entrecote biff

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:00   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Lavkarbokaker er dyre å lage kontra høykarbokaker, ja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:00   #16
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Lavkarbo kaker blir vel ofte dyrere enn vanlige kaker, men om man bestiller produktene på iherb.com, så sparer man en god del på det.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:01   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Altså; jeg trodde at man måtte bruke tilsvarende mengder med erstatningsvarer, som man bruker mel, sukker osv. Og om man måtte det, ville jo f.eks en kake bli VELDIG dyr.. Skjønner?

Men hvis man baker en kake annenhver mnd så blir det jo ikke så dyrt allikevel? Man baker vanligvis ikke 6 svære brød i slengen på lavkaro i og med at man spiser veldig lite brød f.eks.

En vanlig dagsmeny kan være:

Frokost: 1 skive lavkarbobrød eller 1 lavkarboknekkebrød med smør og masse pålegg + noe grønt, evt. 2-3 kokte egg med smør eller stekte egg med bacon eller en omelett eller...

Lunsj: middagsrester fra i går eller en stor salat

Middag: kylling / kjøtt / fisk med masse grønt attåt i en eller annen form

Kvelds: det er ikke alltid man orker kvelds, men et lite knekkebrød eller litt cottage cheese med noen bær f.eks.

Som du ser - lite brødmat!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:03   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Det finnes jo de som spiser ketogent som spiser brøderstattere til nesten hvert eneste måltid også, da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:03   #19
Naxos70
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 19
Naxos70 er på en erverdig vei

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Jeg var også på helsekosten i går, og det er dyrt, ja. Men som de andre her inne så tenker jeg at dette kjøper jeg inn nå og har over lengre tid. Mengden skal vel ikke byttes ut på likt, JBKM brukes det jo bare et par ts i gangen og det er vel ikke så ofte du spiser noe du trenger det i? Jeg kommer til å prøve både pannekaker og vafler i helga, men det er antagelig unntaket.

Et spørsmål i samme slengen; Mandelmel, er det det samme som mala mandler? Eller kjøpes dette også egentlig?

Naxos70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:09   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Men jeg har jo ikke fastslått det.. Jeg spurte et spørsmål jeg, kom ikke med en påstand

Ja, jeg leste det nok litt skeivt, beklager! Men da kan jeg jo prøve å svare på spørsmålet ditt istedet - man bruker som regel anselig mye mindre mengder av kokosmel og mandelmel enn man ville brukt av hvetemel. Kokosmel må man i alle fall være forsiktig med doseringen av, der er det fort gjort å ta for mye så hele røra blir knusktørr. Sukrin er litt mindre søtt enn vanlig sukker, men til gjengjeld er det ofte sånn for lavkarbere at smaksløkene liksom får komme til sans og samling igjen når de ikke lenger blir slått i svime av sukker og frukt og sånt hele tida, og dermed vil man ofte foretrekke rimelig små mengder søtning. Det kan jo være en trøst!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:25   #21
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Naxos70, her.

...

Et spørsmål i samme slengen; Mandelmel, er det det samme som mala mandler? Eller kjøpes dette også egentlig?

Mandelmel er vanligvis fettredusert, men det selges også fullfett - dvs malte mandler

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 13:50   #22
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Mandelmel er vanligvis fettredusert, men det selges også fullfett - dvs malte mandler

Og for å presisere min tidligere post - det er det fettreduserte mandelmelet jeg ikke liker. Rene malte mandler er helt okay, men det er ikke ofte jeg bruker det. Og skal sies, tror jeg har bakt ett brød og laget pannekaker et titallsganger i løpet av mer enn et år med ketogen kost. Det blir og sjeldnere og sjeldnere. Går stort sett i ren mat her, grønnsaker og kjøtt/fugl/fisk. Man blir lei av erstatninger som aldri helt lever opp til de smakene og konsistensene man husker fra høykh-kostholdet.

JBKM er dog greit å ha for å jevne sauser og supper, men er ikke mye som skal til i gangen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:51   #23
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Jeg kjøper ikke kokosmel eller mandelmel.
Har funnet ut at jeg liker aller best å male opp selv.
Jeg tar 1/3 kokosmasse og 1/3 valnøtter og 1/3 mandler og kjører det i foodprossoren til konsistensen er rett. Oppbevarer melet mitt i vakumtett boks i kjøleskapet.
JBKM bruker jeg noe av, men selv i en stor familie som jeg lever i, går det ikke mer enn 2-3 glass i året vil jeg anta.
Det samme med sukrin og sukrinmelis; bruker såpass lite av det at jeg antar en pose av hver er rikelig i året (jeg baker kake 2-4 ganger i måneden).
Steviaen kommer til å vare i flere år....
Fiberhusk går det nærmere to pakker av vil jeg tro.
Skal jeg ha noe knask, går det ofte i rista gresskarkjerner eller stekt ost, så jeg bruker iallefall mye mindre på knask og kosemat.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 16:27   #24
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg kjøper ikke kokosmel eller mandelmel.
Har funnet ut at jeg liker aller best å male opp selv.
Jeg tar 1/3 kokosmasse og 1/3 valnøtter og 1/3 mandler og kjører det i foodprossoren til konsistensen er rett. Oppbevarer melet mitt i vakumtett boks i kjøleskapet.
JBKM bruker jeg noe av, men selv i en stor familie som jeg lever i, går det ikke mer enn 2-3 glass i året vil jeg anta.
Det samme med sukrin og sukrinmelis; bruker såpass lite av det at jeg antar en pose av hver er rikelig i året (jeg baker kake 2-4 ganger i måneden).
Steviaen kommer til å vare i flere år....
Fiberhusk går det nærmere to pakker av vil jeg tro.
Skal jeg ha noe knask, går det ofte i rista gresskarkjerner eller stekt ost, så jeg bruker iallefall mye mindre på knask og kosemat.

Bruker du dette hjemmelaget "melet" i for eksempel pannekaker og lignende? Hvor lenge holder det seg i kjøleskapet?

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 16:33   #25
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Dyrt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jepp ! Dette kjøper du på iHerb (www.iHerb.com) myyyyye rimeligere enn her hjemme.....
Send meg en pm dersom du ønsker rabattkode..... :-)

Jeg har lyst til å bestille herfra, men trenger med te-skje hvordan jeg faktisk gjør det. Dette er jeg dårlig på.... .

Kan du, eller andre hjelpe?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dyrt med lavkarbo? lillemy01 Spørsmål og svar 16 23-05-11 17:08
Dyrt Trude123 Lavkarbo generelt 15 08-06-09 21:44
Dyrt å leve Lavkarbo -eller...? Lille-Lulle Lavkarbo generelt 3 17-09-08 12:47
Dyrt med lavkarbo?! Maskotten Oppskrifter 10 01-08-08 19:20
Dyrt med lavkarbo sa dere ?? Nille Livets lyse side 2 14-08-05 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no