Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt i magen nederst på venstre side

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-11, 14:54   #1
Savoy89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Savoy89 er på en erverdig vei

Vondt i magen nederst på venstre side

Hei.

Enkelte ganger får jeg "stikk" nederst i magen på venstre side.
Har fått bevisst at jeg ikke har chrons eller cølaki, hva ellers kan det være?
Har også en hemroide i tarmen.
Har hatt tarmbetennelse flere ganger før i år.

Savoy89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mye fett og proteiner, generelt mye men sunne kalorier Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen nederst på venstre side

Kan være irritabel tarm som gir slike smerter, var en del av min chrons-hverdag pre-lavkarbo Antar du har gjennomført kolonskopi for å avkrefte chrons?

Kan være blindtarm, følg med om det forverrer seg eller ikke går over... da må du ringe Doktorn!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:44   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen nederst på venstre side

Blindtarmen ligger på høyre side hos de aller, aller fleste.
Smerter på venstre side av magen pleier å være eggstokker eller endetarm.
Min kvalifiserte gjetning ut i fra beskrivelsen "stikninger" vil være eggløsning eller lett forstoppelse! Gjerne om begge opptrer samtidig.
Smertene jeg har gått med nederst i magen viste seg å være betent livmor. Men de var på midten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 17:49   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen nederst på venstre side

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Blindtarmen ligger på høyre side hos de aller, aller fleste.
Smerter på venstre side av magen pleier å være eggstokker eller endetarm.
Min kvalifiserte gjetning ut i fra beskrivelsen "stikninger" vil være eggløsning eller lett forstoppelse! Gjerne om begge opptrer samtidig.
Smertene jeg har gått med nederst i magen viste seg å være betent livmor. Men de var på midten!

God informasjon Kitt - husk bare på at NOEN kan ha smerter på venstre side som allikevel kan komme fra blindtarmen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:39   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen nederst på venstre side

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

God informasjon Kitt - husk bare på at NOEN kan ha smerter på venstre side som allikevel kan komme fra blindtarmen.

Derfor jeg sier de aller, aller fleste!

Har en venninne som fikk blindtarmbetennelse da hun var gravid i 8. uke. Det tok tid før de skjønte hva som feilte henne. Vanlig trykk- slipp- test ga ikke utslag, så legen mente det ikke kunne være blindtarmen, men det viste seg at blindtarmen hennes ikke lå "oppå" tarmen, men under!

Gubben fjernet for 9 år siden blindtarmen etter en uke med klassiske smerter, lett feber og forhøyet senkning. Blindtarmen hans var 100% frisk, smertene kunne ikke forklares av noe annet kirurgen kunne finne inni der og de kommer enda med jevne mellomrom! Nå vet han i hvert fall at det ikke kan være blindtarmen!

Dog, stikkende smerter enkelte ganger på venstre side tilsier slett ikke blindtarm. De aller fleste blindtarmbetennelse arter seg ganske så likt. For hver skrekkhistorie man hører, fjernes det flere hundre blindtarmer uten det minste dramatikk nettopp fordi symptomene og sykdomshistorien er så lett gjenkjennelig!

Man bør oppsøke lege ved nyoppståtte, kraftige magesmerter og ALDRI ta smertestillende før man vet hvorfor man har vondt i magen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:30   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen nederst på venstre side

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Man bør oppsøke lege ved nyoppståtte, kraftige magesmerter og ALDRI ta smertestillende før man vet hvorfor man har vondt i magen!

I second that!!
Kitt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter øverst til venstre i magen Anyone Spørsmål og svar 1 18-05-11 20:03
Vondt under venstre del av brystkassa? Julie Spørsmål og svar 2 19-02-11 22:23
Vondt på høyre side av magen Anwell Spørsmål og svar 10 27-09-10 09:48
Lett ubehag nedre del av magen høyre side novise Fysisk og mental helse 7 02-11-09 19:33
Smerter i tykktarmen - venstre side av magen Trude123 Spørsmål og svar 2 19-05-09 09:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no