Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-05, 12:20   #51
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av HP

Om du leser den norske Atkins boken så blir du ikke så veldig mye klokere, den amerikanske / engelske forklarer mye grundigere. Når det gjelder diskusjonen i denne tråden så er vel kunnskapsnivået her litt over gjennomsnittet

Ja, dette tok litt av. Dog alltid nyttig å være litt uenig, får fram nye momenter. Henger meg på Torkil før jeg blir dratt lenger ned i malstrømmen.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 22:48   #52
Nils P
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 3
Nils P er på en erverdig vei

Hei alle sammen,

Fortsett denne diskusjonen, selv om man kanskje ikke kommer så mye lengre.
Jeg er ny som Herbalife-distributør(og bruker), men er ikke bundet av noen
spesiell filosofi.

Prøver å lære litt her, og det har vært artig å lese hva dere skriver.
Jeg sitter selv ganske nært noen medisinske kilder og liker å sjekke ting opp mot det.

Keep up the good work

Nils P er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 02:56   #53
BlueFairy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 9
BlueFairy er på en erverdig vei

PHU!!!
Nå ble iallefall jeg lettet! Jeg har slitt så fryktelig med å holde salatinntaket mitt under 20 karb om dagen, men ser jo her at 5 fra eller til kanskje ikke er så farlig, når de kommer fra grønnsaker...
Ikke har jeg kommet meg av sted og kjøpt stix heller, men med et vekttap på 4 kg på 14 dager, regner jeg med at jeg har vært i ketose det meste av tiden!
Det jeg savner mest er frukt, men nå er det jo ikke så lenge til jeg kan spise det heller!
Men jeg lurer litt på en ting.... Om vekttapet mitt stanser opp, og jeg allerede spiser "hauger" med kinakål og agurk, hva kan man endre da? Jeg lurer fordi vekten de siste 5 dagene ikke har rørt seg i det hele tatt! Og jeg har ikke endret noe i forhold til Induksjonen, bortsett fra 7-8 jordbær om dagen....
Noen tips til hva jeg kan gjøre for ikke å stoppe opp?

BlueFairy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 11:06   #54
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BlueFairy

Om vekttapet mitt stanser opp, og jeg allerede spiser "hauger" med kinakål og agurk, hva kan man endre da? Jeg lurer fordi vekten de siste 5 dagene ikke har rørt seg i det hele tatt! Og jeg har ikke endret noe i forhold til Induksjonen, bortsett fra 7-8 jordbær om dagen....
Noen tips til hva jeg kan gjøre for ikke å stoppe opp?

Det kan være at du reagerer på jordbær. Jeg vet om flere som er allergiske og reagerer med å hovne opp i kroppen. Prøv å kutte ut jordbærene noen dager og se om det skjer noe.....

MEN - Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.

Du bør heller ikke veie deg mer enn 1 gang pr uke. Vekten kan variere så mye fra dag til dag - alt etter hva du har spist/drukket (salt og matvarer som binder vann -medikamenter etc) og hva aktivitet du har vært i. Ha en fast veiedag heller, da slipper du frustrasjionen over å ha gått opp f.eks. 200 gr, ikke ned, - eller ikke NOK ned ! Alt fra 0.5 til 1.5 kg pr uke er flott. Over 1,5 kg er OK i begynnelsen, men ikke bra for kroppen i lengden. Som sagt skal den ha tid til å følge med.... ikke minst huden trenger litt tid. For rask nedgang gir som regel slappere hud - og tap av muskelmasse. Og det vil vi jo ikke !!

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 16:52   #55
Hildeborg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 72
Innlegg: 1
Hildeborg er på en erverdig vei

Grovt soyabrød

Opprinnelig lagt inn av Musti

Nabo'n til Torkil ..... jeg tror jeg elsker deg

Har nettopp bakt brødet hans
Og hør alle sammen ..... det er BRØD!

Tusen takk Torkil for at du delte oppskriften hans med oss!!!!!
Du må hilse han masse fra meg,- og gi han en stor klem og si TUSEN MILLIONER TAKK!!!
Brødet var bare vidunderlig.
Det skal jammen bli godt å kunne variere salat-lunchen min med brødskiver innimellom!

Og livet er bare herlig i dag!
** SUKK **

Hei hei

Dette er naboen til Torkil og forresten er eg av hokjønn..

Eg fann ut at det grove soyaproteinbrødet eg laga var litt for vått. Her er min nye versjon.

Grovt soyaproteinbrød

5 egg
0,5 dl. rapsolje (eller annan olje)
1-2 ts LO-salt eller seltin.
2 dl. sæterrømme eller mat yoghurt
2dl. vatn
1 ss bakepulver
100 gr. kruskakli
100 gr. sesamfrø
100 gr. linfrø
50- 100 gr. valnøtter eller solsikkefrø
175 gr ketolyse soyaprotein

Steikast på 175 grader på midterste rille i 50 min.
Når brødet er kaldt , del det i 2. Frys halvparten . Oppbevar resten i kjøleskåp.

Hildeborg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 11:07   #56
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Nille

Skjønner hva du sier, og er stort sett enig. Men å sammeligne Atkins og Herbalife blir vel å trekke det litt langt ?? Det kommer an på hvordan man GJØR Atkins vel ? Jeg maser stadig om at folk skal spise grønnsaker og gjør man Atkins riktig SKAL man spise masse grønnsaker - og kutter de stadig inn til benet med grønnsaker og fyller på med protein og fett, ja da tør jeg påstå at de IKKE gjør Atkins, men sin egen versjon. Hva de nå kaller det for kan ikke Atkins lastes for

...og Atkins vedlikehold er jo i praksis mer likt Lindberg enn noe annet - er det ikke ?
(OK, ikke om man har lest den norske utgaven som er basert på 1992 utgaven av originalen da.... Det er store endringer bl.a. ang. fett i 2003/03 utgaven av DANDR)

Det står faktisk i Atkins' sin bok at hvis man ikke kommer i ketose på induksjonsdietten, så skal men kutte helt ut grønnsaker en stund. Men eller er jeg personlig enig med Nille, jeg synes tvert imot vekten stopper eller øker når man ikke spiser grønt i det hele tatt. Har dere forresten prøvd blomkålstappe: Kok blomkål ganske mør, mos den (gjerne med stavmikser) og bland i GODT med smør. Krydre etter smak; gressløk eller muskat f.eks. Mye bedre enn potetstappe!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 12:18   #57
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Det står faktisk i Atkins' sin bok at hvis man ikke kommer i ketose på induksjonsdietten, så skal men kutte helt ut grønnsaker en stund!

Åhh, det har jeg ikke lest noe sted. Det har i tilfelle gått meg hus forbi. I min bok står det at om man ikke får utslag på stix så kan man sjekke om man kanskje spiser for mye grønnsaker, og kutte ned på inntaket...men absolutt ikke kutte dem ut.(Originalutgaven, 2002/03 utgaven av DANDR, side 138). Dessverre har jeg ikke 1992 utgaven tilgjengelig og mora mi har lånt den norske oversettelsen av den, så jeg vet ikke om det står i den. Det er mye mulig det. Det er så mye som er feil og endret siden da.

Atkins skiller klart mellom det å være i ketose/ikke være i ketose og det å ta av/ikke ta av. Men behøver ikke være i ketose for å ta av. Og tar man av spiller det ingen rolle hva stix'en viser. Man skal ikke sette igang drastiske tiltak så lenge vekta beveger på seg og/eller centimetre forsvinner.

Men så finnes det jo de som ikke tar av i det hele tatt. (Og her blandes ikke ketose inn i det hele tatt). De som er metabolsk resistente - da anbefales "Fat Fast" (side 272-274). Bygget på The Kekwick diet (originalt ikke Atkins, men har bruker den som sin fettfaste). Det en EN ukes kur for å kickstarte systemet. Det får på å spise bare fettholdig mat og samtidig holde kaloriene lavt. (1000 pr dag). Det poengteres at denne er livsfarlig for dem som IKKE er motabolsk resistente og at den absolutt ikke må gjøres lenger enn en uke. At den IKKE må misbrukes. Jeg kjenner flere som har prøvd dette. Og de som har klart å gjøre det i 7 dager har fått vekttap. Som regel kommer halvparten av det de har mistet på igjen etter en uke eller to, men de tar av. De som har prøvd den flere ganger opplever at den virker dårligere og dårligere hver gang. Og til slutt virker den ikke i det hele tatt. Det er vel det den gode doktor mener med å ikke misbruke den. Den skal altså IKKE brukes om man bare ikke får utslag på stix !!

En liten digresjon: I min og mange andres erfaring viser det deg at stix'en er oppskrytt, i beste fall misvisende og frustrasjonsskapende. Mange som er i ketose har ikke utslag og mange som har utslag tar ikke av. Farge på stix er ingen garanti for vekktap. Det er helt OK å bruke dem i begynnelsen av en kur for å se om kroppen reagerer, og det ER kjekt å få utslag, - men å la dem styre livet og hva man spiser er helt meningsløst. Tar man av i vekt ELLER centimeter spiller det ingen rolle hva stix'en sier !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 12:33   #58
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Ja, jeg er ganske frustert over disse stix'ene etterhvert - tror kanskje jeg også hiver dem. Ganske frustrert over at jeg ikke går ned også - enten de gjør utslag eller ikke. Men jeg har ennå ikke vært på induksjonen i to uker, så jeg får vel være tålmodig. Og kroppen føles i hvert fall fastere, selv om det ikke er målbart ennå. Hei! Jeg skal jo ha mensen i morgen - det kan vel være en forklaring på at vekten står stille? Si ja, vær så snill!!!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 13:17   #59
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Ja, jeg er ganske frustert over disse stix'ene etterhvert - tror kanskje jeg også hiver dem. Ganske frustrert over at jeg ikke går ned også - enten de gjør utslag eller ikke. Men jeg har ennå ikke vært på induksjonen i to uker, så jeg får vel være tålmodig. Og kroppen føles i hvert fall fastere, selv om det ikke er målbart ennå. Hei! Jeg skal jo ha mensen i morgen - det kan vel være en forklaring på at vekten står stille? Si ja, vær så snill!!!

Javisst. Syklusen har mye å si den i forhold til vekten vår. Også vil jeg si meg enig med deg, i at det er jo hvordan du føler kroppen er som teller, og ikke hva vekten sier. Har du tenkt på å bruke målbånd foresten? (Jeg kjenner flere som ikke har tatt noe videre av på vekten, men de har omfordelt på kroppen så de fikk mer muskler og mindr fett, og gått ned i belte og buksestørrelser. Så det viktigste er hva du føler og kjenner på klærne.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 14:21   #60
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Ja, jeg er ganske frustert over disse stix'ene etterhvert - tror kanskje jeg også hiver dem. Ganske frustrert over at jeg ikke går ned også - enten de gjør utslag eller ikke. Men jeg har ennå ikke vært på induksjonen i to uker, så jeg får vel være tålmodig. Og kroppen føles i hvert fall fastere, selv om det ikke er målbart ennå. Hei! Jeg skal jo ha mensen i morgen - det kan vel være en forklaring på at vekten står stille? Si ja, vær så snill!!!

Hei
Hmmmmm, kanskje ikke hiv dem, men bruk dem i starten som bekreftelse på at du gjør ting riktig. Det er sterk motivasjon i det vi ser.!
Siden brukes de når man er usikker på om man er i ketose, kanskje hvis man har økt mengden av karbohydrat og ønsker å sjekke urinen for å se at det stadig er utslag.
Jeg anbefaler de som handler i nettbutikken på www.ketolyse.no bare å kjøpe 1 boks stix uansett hvor mye de må ned i vekt. De får neppe brukt den opp, da den som sagt brukes mest i starten, siden bare ved spesielle behov.
Så kanskje legg dem bort, men ikke kast dem. Eller gi dem bort til en som vil starte på kostindusert ketose.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 19:20   #61
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Sukk, denne vekta... Fant ut at jeg måtte forandre signaturen min, jeg. Jeg har jo faktisk gått OPP ganske mye i jula... Nå bør den helst gå nedover heretter!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:08   #62
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei
Når man slutter på ketolysekuren vil man gå opp 1-3 kilo. Det er fysiologisk. Kroppen er nesten tom for karbohydrater ( glykogenlagrene) når du starter med mer "normal" mat vil disse lagrene fylles opp igjenn med karbohydrat ( egentlig glukose og vann) disse kiloene vil forsvinne nok så raskt hvis du starter med ketogen diett igjenn. Har du gått opp 6 kilo, vil du fort gå ned 2-3 kg. med ketolysekuren kan du forvente å gå ned 1-2 kilo pr uke. Noen mer, noen mindre. Dette avhenger av så mangt, og er beskrevet tidligere.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 19:57   #63
agbrox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 70
Innlegg: 3
agbrox er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei..
Har problemer om daqgen.... Er nå i min 3. uke med ketolysekuren og har stått stille den siste uken. Ketostixen viser at jeg er i ketolyse, men hvorfor reagerer ikke vekta??? Har kun gått ned 2.5 kg og skal ned 15 kilo til...
Ka noen hjelpe meg?? Vennlig hilsen AG

agbrox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 20:07   #64
agbrox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 70
Innlegg: 3
agbrox er på en erverdig vei
Question

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei..
Hjelp......
Er inne i min 3. uke på ketolysekursn, men vekten har ikke rørt seg på en uke. Ketostixen viser at jeg er i ketolyse, og følger opplegget til punkt å prikke. Kan det ha noe å si at man spiser for lite??? Mannen min holder også på,og han har masse vekttap...
Trenger hjelp nå, skal ned 15 kg til, har kun gått ned 2.5 kg første uka..

Takker forøvring for kjempefine innlegg av dere, jeg er her hver dag for å sjekke om jeg kan få nye tips...

agbrox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 20:33   #65
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Om du tok av 2.5 kg den første uka trenger nok kroppen din å få tenkt seg om litt. Gjentar det jeg har skrevet tidligere her: Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.

Du bør heller ikke veie deg mer enn 1 gang pr uke. Vekten kan variere så mye fra dag til dag - alt etter hva du har spist/drukket (salt og matvarer som binder vann -medikamenter etc) og hva aktivitet du har vært i. Ha en fast veiedag heller, da slipper du frustrasjionen over å ha gått opp f.eks. 200 gr, ikke ned, - eller ikke NOK ned ! Alt fra 0.5 til 1.5 kg pr uke er flott. Over 1,5 kg er OK i begynnelsen, men ikke bra for kroppen i lengden. Som sagt skal den ha tid til å følge med.... ikke minst huden trenger litt tid. For rask nedgang gir som regel slappere hud - og tap av muskelmasse. Og det vil vi jo ikke !!


Det er urettfrekt, men dessverre er det engang slik at men tar av lettere og fortere enn oss kvinner. Og dess mer man har å ta av dess fortere får det i starten ! Ikke sammenligne deg med andre. Du er DEG !

Så stå på og ikke gi opp. Pass på at du spiser NOK, - altså minst 15 karber pr dag !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 15:31   #66
agbrox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 70
Innlegg: 3
agbrox er på en erverdig vei
Talking

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei og tusen takk for svar..
Det er så fint å ha noen å spørre når det røyner på..
Jeg veier ikke det jeg spiser, men er veldig nøye på at det jeg putter i munnen inneholder LITE karbo. Har nok drukket en del pepsi-max og spist ca. 50 hasselnøtter hver dag.. Skal redusere på dette. Må også bli litt flinkere til å trimme og jeg trener aerobic ( så hardt jeg orker) 2 ganger i uka.
Får håpe at det får litt fortgang i kiloene....

masse hilsner AG

Opprinnelig lagt inn av Nille

Om du tok av 2.5 kg den første uka trenger nok kroppen din å få tenkt seg om litt. Gjentar det jeg har skrevet tidligere her: Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.

Du bør heller ikke veie deg mer enn 1 gang pr uke. Vekten kan variere så mye fra dag til dag - alt etter hva du har spist/drukket (salt og matvarer som binder vann -medikamenter etc) og hva aktivitet du har vært i. Ha en fast veiedag heller, da slipper du frustrasjionen over å ha gått opp f.eks. 200 gr, ikke ned, - eller ikke NOK ned ! Alt fra 0.5 til 1.5 kg pr uke er flott. Over 1,5 kg er OK i begynnelsen, men ikke bra for kroppen i lengden. Som sagt skal den ha tid til å følge med.... ikke minst huden trenger litt tid. For rask nedgang gir som regel slappere hud - og tap av muskelmasse. Og det vil vi jo ikke !!


Det er urettfrekt, men dessverre er det engang slik at men tar av lettere og fortere enn oss kvinner. Og dess mer man har å ta av dess fortere får det i starten ! Ikke sammenligne deg med andre. Du er DEG !

Så stå på og ikke gi opp. Pass på at du spiser NOK, - altså minst 15 karber pr dag !

agbrox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 13:57   #67
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

jeg opplever vel ikke akkurat stagnasjon nå men jeg testa litt. For det første var jeg hos en venninne som hadde lagd is etter oppskr etter boka på is,og denne serverte hun med noe syltetøy hun sa vi kunne ha og sjokolade fra atkins som det stod 2karbo på hele plata. Jeg har ikke "skeiet"ut med noe sånt og hadde lyst til å si nei, men synes det virka dumt det også. Etterpå følte jeg at jeg hadde gjort noe galt. Er det bare 2karbo i hele sjokoladen??? Finnes det virkelig et syltetøy vi kan ha??
Jeg veier meg ganske ofte og gjorde det igår morges, spiste den sjokoladen jeg omtalte og veide idag morges, stod på samme.Men så drikker jeg litt vann+sykler meg en tur på ca 1 time og veier da 500g mer etterpå. Går det an da? Hvorfor?

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 16:26   #68
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av snupperella

jeg opplever vel ikke akkurat stagnasjon nå men jeg testa litt. For det første var jeg hos en venninne som hadde lagd is etter oppskr etter boka på is,og denne serverte hun med noe syltetøy hun sa vi kunne ha og sjokolade fra atkins som det stod 2karbo på hele plata. Jeg har ikke "skeiet"ut med noe sånt og hadde lyst til å si nei, men synes det virka dumt det også. Etterpå følte jeg at jeg hadde gjort noe galt. Er det bare 2karbo i hele sjokoladen??? Finnes det virkelig et syltetøy vi kan ha??
Jeg veier meg ganske ofte og gjorde det igår morges, spiste den sjokoladen jeg omtalte og veide idag morges, stod på samme.Men så drikker jeg litt vann+sykler meg en tur på ca 1 time og veier da 500g mer etterpå. Går det an da? Hvorfor?

Hvis hun har laget is etter oppskrift i boka er det OK å spise den, men selvfølgelig ikke i ubegrensede mengder ! Det står i oppskriften hvor mye karber den inneholder.

Det er ikke noe syltetøy "vi kan ha" sånn uten videre. Det nærmeste er vel Heistad sitt "lett" syltetøy. De fleste "lett" syltetøy inneholder mindre kalorier og kunstig søtstoff istedrn for sukker. De som reklamerer med 100% bær eller "mindre tilsatt sukker" bør man være på vakt over. Man må se på karboinnholdet. Det står på glasset. Men rørte bær av usukrede jordbær eller bringebær går bra. Som alt annet; i begrensede mengder.

Det finnes Atkins sjokolader som inneholder 2 karber, noen inneholder 3 karber. Disse kan du godt spise, men ikke for mange for ofte. De inneholder kunstig søtstoff (bl.a.maltitol) som kan gi magesmerter og diare. Jeg tåler 1/2 sjokolade av noen (Hazelnut Crunch) og en hel av andre. Men disse bør også begrenes til av og til ! Det har vist seg at flere opplver at vekttapet stopper opp når de spiser slike hver dag.

At du veier mer etter trening og vanndrikking er normalt. Det er vann og muskler. Men å veie deg hver dag og appåtil flere ganger til dagen er ikke særlig lurt. Om du vil bli frustrert og pines er det bare å fortsette ! Alt etter hva du spiser og drikker kan vekten i verste fall variere helt opptil 2.5 - 3 kg fra morgen til kveld eller fra den ene dagen til den andre. Det behøver ikke å bety noe som helst og det er en av mange grunner til at man ikke bør veie seg mer enn en gang pr. uke. Såkalt "kontrollveiing" er bare tull. Og noe som er oppfunnet av de som MÅ veie seg hver dag og ikke klarer å lavære. Om du har spist noe du ikke burde er det ikke alltid du får reaksjonen samme dag eller dagen etter. Det er også forskjell på hvor fort og hvordan enkelte matvarer blir fordøyd. Tro meg, du vil få det mye behageligere om du veier deg kun en gang pr uke ! Helst hver 14 dag om du klarer.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 16:40   #69
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis hun har laget is etter oppskrift i boka er det OK å spise den, men selvfølgelig ikke i ubegrensede mengder ! Det står i oppskriften hvor mye karber den inneholder.

Det er ikke noe syltetøy "vi kan ha" sånn uten videre. Det nærmeste er vel Heistad sitt "lett" syltetøy. De fleste "lett" syltetøy inneholder mindre kalorier og kunstig søtstoff istedrn for sukker. De som reklamerer med 100% bær eller "mindre tilsatt sukker" bør man være på vakt over. Man må se på karboinnholdet. Det står på glasset. Men rørte bær av usukrede jordbær eller bringebær går bra. Som alt annet; i begrensede mengder.

Det finnes Atkins sjokolader som inneholder 2 karber, noen inneholder 3 karber. Disse kan du godt spise, men ikke for mange for ofte. De inneholder kunstig søtstoff (bl.a.maltitol) som kan gi magesmerter og diare. Jeg tåler 1/2 sjokolade av noen (Hazelnut Crunch) og en hel av andre. Men disse bør også begrenes til av og til ! Det har vist seg at flere opplver at vekttapet stopper opp når de spiser slike hver dag.

At du veier mer etter trening og vanndrikking er normalt. Det er vann og muskler. Men å veie deg hver dag og appåtil flere ganger til dagen er ikke særlig lurt. Om du vil bli frustrert og pines er det bare å fortsette ! Alt etter hva du spiser og drikker kan vekten i verste fall variere helt opptil 2.5 - 3 kg fra morgen til kveld eller fra den ene dagen til den andre. Det behøver ikke å bety noe som helst og det er en av mange grunner til at man ikke bør veie seg mer enn en gang pr. uke. Såkalt "kontrollveiing" er bare tull. Og noe som er oppfunnet av de som MÅ veie seg hver dag og ikke klarer å lavære. Om du har spist noe du ikke burde er det ikke alltid du får reaksjonen samme dag eller dagen etter. Det er også forskjell på hvor fort og hvordan enkelte matvarer blir fordøyd. Tro meg, du vil få det mye behageligere om du veier deg kun en gang pr uke ! Helst hver 14 dag om du klarer.

takk nok en gang nille, du vet så mye og det er supert. Det var bare denne ene gangen jeg skulle testveie for som du sier er det t å bli gal av. Har veid meg 1 gang pr uke, men skal nå gå over til 1 gang hver 14.dag. Det var bare 3 spiseskjeer is og 1 ts syltetøy men kunne nesten ikke be om å få se syltetøyglasset heller. Men neste gang skal jeg ikke la meg lure. Gikk likevel ned 1.6 kg den uka eller det var på 1.5 uke så det kan ikke ha gjort allverden. Ingen fare at jeg spiser sjokolade hver dag. Den var god men kan godt begrense meg der. Takk for gode råd.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-08-06, 22:28   #70
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei dere alle!
Så mye erfaring som dere sitter med, kan dere kanskje gi meg et hint om jeg er helt på bærtur! Føler meg litt vettskremt, liksom...

Jeg spiser til frokost, 2 stekte egg (i meierismør) og 3 skiver bacon. 1/2 tomat. Lunsj: Reker, 1/2 avocado, majones, sitron, dill. Evt. bytter jeg avocadoen ut med egg. Noen dager har jeg spist grillet kylling, eller salat med skinke og fetaost.
Middag: Kjøtt eller fet fisk med blomkål el. broccoli (200g). I starten har jeg sultet litt, så jeg har spist noen bringebær med krem og noen nøtter på. Til kvelds 1 brødskive (brød fra Spisdegslank, 1,5 karbo pr. skive) med ost (brie el.l) med paprika.
Jeg får i meg langt mere vann en før, minst 2 l pr. dag, i tillegg 3-4 kaffekopper. Ingen Pepsi-Max (som jeg elsker!). Jeg trener 2 dager i uka, og har times tur med bikkja 3-4 kvelder i uka i tillegg.
Stixen er mørkerød (mellom de 2 sterkeste fargene).

Jeg har slanket meg i 20 år, så troen er ikke helt tilstede. Jeg har prøvd GR, Cambrigde (100 år siden), Fedon, Eurodiet, Opimal Ernæring... Men hittil har jeg siden påske gått på Spis deg slank og tatt av 4 kg, og jeg har minst 15 til å ta av. Det blir dyrt! Har tatt av 1,5 kg på 2 uker nå etter ferien etter oppstart på Ketolysekuren, etter at jeg kom over boka i bokhandelen. Det er kanskje ikke så verst? Jeg trenger liksom en bekreftelse på at jeg er på rett vei. Har lest øyet stort og vått på denne nettsiden, og slukt alt som står, men allikevel

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 13:19   #71
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Holder du deg til 15-20 karbo om dagen kan jeg garantere deg at du går ned.Gikk selv ned 19 kilo på den måten. Problemet nå er å få opp motivasjonen etter vektøkning i ferien.Motivasjon er det største problemet. Lykke til

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 14:39   #72
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei Turte !
Jeg tror kanskje du spiser litt mye karber jeg. Iallefall i forhold til Ketolysekuren. Vil tro den dagsmenyen din ligger et sted rundt 20-25 minst.
I tillegg er det en del "partystoppere" i menyen din. Dvs. mat/drikke som gjør at vekttapet stagerer.

Det kan være kaffen, kremfløten - (det er det mest nærliggende). Kaffe/koffein virker også dehydrerende i tillegg til at den i de mengder du drikker også skaper ubalanse i blodsukkeret. Det skaper sult og kan gjøre at du spiser mer enn du ellers ville gjort. Det er også veldig mange som ikke tåler kremfløte (ikke mer enn et par SS pr dag) i den forstand at de ikke tar av om de spiser mer av den.

Det "Spis deg slank" brødet skal inneholde 1.5 karber pr skive sier du. Skullegjerne likt å vite hva det inneholder. Om det inneholder noe som helst mel er det ikke mulig å komme så lavt om ikke skivene er supertynne. Det bør du få sjekket opp tror jeg. Og til sist nøtter, - det er det mange som ikke tåler. Det enste jeg kan spise av nøtter om jeg vil gå ned er valnøtter.

Ellers ser mten din helt flott ut syns jeg (ligner litt på min egen dagsmeny faktisk).

At du har mørkt utslag på stix behøver ikke bety annet enn at urinen din er konsentrert. Dvs. at det gir en indikator på at du drikker for lite vann og for mye kaffe (som tørker ut). Om du kutter ut litt av kaffen og erstatter den med vann er det bedre tror jeg. Det viktigste er å ha utslag på stix, hvor sterk fargen er betyr mindre.

Det er ikke sikkert det skal så mye til å få kroppen igang. Det ser ut som du gjør det meste riktig og at det kun småjusteringer som skal til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-08-06, 21:08   #73
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Takk for tilbakemeldinger! Jeg tolker det slik at jeg bør kutte ut både bringebær, fløte og nøtter. I tillegg til kaffe... Det skal jeg virkelig prøve... Brødet skal jeg sjekke innholdet i, men det er helt sært, inneholder overhodet ikke mel, men hamp, noen nøtter, egg etc. Sjekker neste gang jeg stuper i fryseren..

Men er det noen gode ideer til hva man kan spise som mellommåltid hvis man er småsulten? Bare baconcrisp?? Hva med proteinpulver? Eller bør man holde seg til vann og farris?

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 15:18   #74
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

heisann Turte ,har du en oppskrift på spis deg slank brødet???
Og husk drikk masse vann, da blir du kvitt alle slaggstoffene som sitter igjen i kroppen og vekta går nok den rette veien skal du se

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 20:34   #75
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei igjen!
Jeg har ikke oppskriften på dette brødet, men det står innholdsdeklarasjon. Brødet inneholder: Kostfiber, xylitol, eggepulver, valnøtter, amaranth, hamp, ost, linfrø, Johanneskjernemel, E 412 (fortykningsmiddel), salt, aroma, natriumdifosfat, monokalsiumfosfat, natriumkarbonat og maisstivelse. Produsert hos Kremen Konditori i Trysil for Norsk Senter for Riktig Ernæring AS.
I Spis deg slank-materialet som følger med står det angitt at 1 skive inneholder 1,5 kb.
Slik jeg vurderer det er dette ingen gourmet-opplevelse, men det er da brød... Et brød koster 69,- kr. og det er 10 x 15 cm. Jeg henter det på Skedsmokorset, men jeg tror det kan leveres på andre kanter av landet også...

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no