Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trondheim!!!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-04, 21:49   #1
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Trondheim!!!

Skal flytte til Trondheim i august,men helt ærlig?Har mest lyst til å droppe ideen om å studere der..Vet ikke hvor noe ligger,masse bydeler,hvor ligger skolene?Jeg skal gå sykepleier og sambo økonomi.Jeg skal ned i midten av juli og titte litt om,men hvor skal jeg begynne?Vi finner ikke bolig og heller ikke barnehageplass.Hvis noen her har litt kjennskap til byen tar jeg i mot tips med stor TAKK
Dum plass å spørre om hjelp,men nå har jeg lest Finn.no HVER dag,svart på annonser,med bare negativ respons..Alt leies ut like fort som annonsen settes inn.Kanskje en ide å kjøpe seg bolig,så får vi noe igjen for pengene når vi er ferdige?

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-04, 22:00   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Kanskje lettest at du spør direkte spørsmål.

Når det gjelder utleie så tror jeg de fleste bruker adressa. Mange som leier ut leser ønskes leid der (gjør det selv) og bruker det heller enn å bli nedringt. Skal mannen din på TØH eller BI? Tenker da i forhold til bosted. TØH er på Moholt og det er langt fra Byåsen. BI er på Pirsenteret. Det er langt fra F,eks Tiller dit men det går direkte buss (som går forbi din skole). Møllenberg har masse utleieleiligheter og er i gangavstand til skolene men det er værre med barnehage (vet ikke om private der.

Barnehager er uansett tøfft men det er en del private, dessuten så er det en god del studentbarnehager (spørr inne på NybaktMamma).

www.trondheim.no har info om barnehager og mye annet, og det finnes ett hefte som du kan få tilsendt. Dette lister også private barnehager.

Hva er du ute etter av leilighet? Jeg kan iallefall skumme adressa for deg om du ønsker.

Kommer ikke på noe mere, men bare maz i vei

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 10-06-04, 22:12   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Maz Maz Maz...Puh!Det var noen fra stedet her Han skal gå på høgskolen,altså ikke BI.Jeg har sjekket adresseavisa på nett,men finner ikke annonser der!?Er jeg blind på begge øynene eller fins det bare i papirutgaven?Vi er interessert i bolig med minst to soverom,delvis møblert eller møblert,med makspris på ca 7500.Vi har hund,så det bør jo være tillatt.Parkeringsmuligheter og ja,tror vi har bestemt oss-ganske sentrumsnært.De bydelene forvirrer oss!Bra standard er slett ikke å forakte.Regner med det er en stor fordel å benytte seg av kollektiv trafikk første ukene slik at man blir kjent?Skal ned en tur i juli og kikke litt rundt,og prøve å få barnehageplass/dagmamma ikke minst.

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-04, 23:16   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Når han skal på Moholt vil jeg tro at Tyholt og Persaune er ideelt. Skal også være en bra privat barnehage i nerheten. (skal sjekke navn). Det er ogå grei avstand til din skole. Møllenberg er et annet alternativ. Der er parkering litt vanskeligere. Øya og Lerkendal er ideelt for din skole og heller ikke dumt for hans.

Jeg er usikker men jeg tror det er litt kronglete med buss fra Tiller og heimdal til Moholt og TØH. Enklere med BI.

Mange elsker Møllenberg men det er en del belastet miljø der ifølge adressa. Det er også et alternativ og det er mange utleieleiligheter der.

Adressa på nettet har ikke annonser dem finner du (der de har kjøpt tilleggspakke) på Finn.
Jeg får avisen på døra så ser jeg noe sender jeg deg en PM med detaljer. Hvor nøye jeg leser er litt avhengig av Mazungen.

Trondheim er ikke så stort. Det er ikke noen utpreget vest og østkant men vi som bor her har klare fordommer uansett. Var jeg deg ville jeg ha sjekker litt med barnehager førts og bosatt meg litt strategisk mht dem. Dere bør få inn søknad fort som fy til komunal barnehage da det går på ansinitet. Dere kan alltids endre den og beholde ansiniteten. Tror all info ligger på Trondheimssidene.

Bomringen rundt Tronheim blir mindre og mindre det å bo innenfor og ha barnehage utenfor er litt "dumt".

Ikke ver redd for å spørre meg det værest som skjer er at jeg ikke vet eller sier nei.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 10-06-04, 23:27   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er kjempeviktig å sette inn annonse i avisen selv... tipper at flertallet av dem som leier ut, aldri setter inn en annonse... Også om du annoserer selv, så kan det hende du treffer noen som kansje ikke hadde tenkt på å leie ut...

Skriv en annonse som skiller seg ut.

Når det gjelder barnehage, så --> STUDENTBARNEHAGE! Vi er bare helt utrolig vanvittig fornøyd med den vi har her i Sogndal. Lokalbefolkningen er beint misunnelige på den! Ikke engang privat-barnehagen her kan måle seg mot studentbarnehagen! Hiv deg på telefonen, de har alltid satt av plasser til nye studenter, og dere får topp prioritet siden dere skal studere begge to!

Og selvfølgelig, sleng inn en søknad alle plasser du kan... førstemann til mølla som gjelder!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-06-04, 23:45   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Huff..Har søkt på studentbarnehage,avslag der gitt!Ligger på venteliste,nr 2222!!Jepp,må få fingern ut og laste ned søknadskjema til kommunal barnehage.Tusen takk for hjelp så langt!Fyrer nok av med mer ved en litt senere anledning.

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 07:26   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Har bladd igjenom avisen. Ikke mange anonser for leiligheter nå. Går mye i hybler. Det er tydelig at de som ønsker å leie annonserer selv. (sist vi annonserte begynte folk å ringe kl 6 selv om vi utrykkelig sa etter et klokkelsett. Selvsagt leier vi ikke ut til folk som ikke kan lese)

Det er en del annonser fra steder som er utenfor Trondheim. Dette er ikke så lett å se om en ikke er kjent. Ler er minst 40 minutter fra byen og det er skikkelig trafikkproblemer også. Det var en leilighet på byåsen (kystad, ferstad, munkvold, sverresborg, ugla osv). Barnevennlit og fint. Nær marka men et godt stykke til TØH. Med den nye broen er det ikke så ikke til sykehuset.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 12:21   #8
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ok.Takk Har sett at det er par ledige leiligheter i Byåsen.Jeg tror vi får tak i Adresseavisen på Narvesen her,de pleier å ta inn endel aviser.Vi må nok bare sette inn en annonse selv,ja.Skrev ni mail i går til boliger jeg fant på Finn.no,fått et avslag og ellers ingen respons.

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 13:50   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

De fleste boligene som annonseres i Adressa finner du også på Finn. Er øvre grense 7500,-?

  Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 21:09   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ja,helst ikke så mye over 7500 hvertfall.Har bestilt annonse hos adresseavisen nå,og farer gjennom Finn flere ganger for dag Hvor ligger Byåsen?Langt fra sentrum?

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-04, 21:44   #11
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Nei det er ikke langt, men Byåsen er stort (blandt annet de stedene jeg nevnte). Det går trikkelinje langs deler av Byåsen som gjør områdene nær trikken sentralt.

Jeg synes Stavset, Ugla, Dalgård osv er langt men du snakker 15 minutters biltur.

Det er er en bro slik at nedre deler av byåsen er gangavstand til sykehuset.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 12-07-04, 19:52   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Halloen igjen... Nå har vi fått napp på bolig i Trondheim som kanskje også godtar hund.Satte selv inn annonse men folk gidder ikke lese ordentlig eller så forlanger de at hunden avlives før vi får bo i leiligheten deres Da tenner jeg virkelig på pluggene altså.Det er jo go'jenta mi!!Og det har stått klart og tydelig at vi har hund.Uansett,denne boligen ligger et sted mellom Munkvoll og Havstein..Hvordan er det i forhold til sentrum og ntnu/samfundet?

Nå har det seg jo også slik at jeg ikke kommer innpå sykepleier,og da drev jeg og surfet på nettet om andre skoler og da fant jeg siden til Norsk Prana Institutt..Det virket veldig interessant altså!Men noen som har erfaring med disse,eller hørt noe?Koster jo endel penger å gå der,og er beregnet som studie ved siden av jobb..Men jobb er jo noe jeg ikke har!Er arb.ledighet høy i T.heim i forhold til andre steder?Ei venninne der nede sier at man kan melde seg hos vikarbyråene,og da er sjansen størst for å få jobb enn hos f.eks Aetat..

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 11:47   #13
Amelie
Nytt Medlem
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Midt i
Alder: 43
Innlegg: 8
Amelie er på en erverdig vei

Det er ganske kinkig å få jobb i Trondheim, særlig om du er høyt utdannet. Men tar du deg til takke med butikkarbeid e.l. så er det ikke noe vanskelig.

Sjekk ut http://www.hybel.no/ om dere ikke har fått napp enda. Jeg personlig ville heller bodd på østsida av byen, fremfor Byåsen, om jeg skulle studert på Moholt. F.eks. Steinan, Stokkanhaugen, Jakobsli -> Ranheim.

Amelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fedon-aktig Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 12:34   #14
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Takk for alle svar her,men dessverre så må jeg visst lage nytråd som heter TROMSØ!! Det var nemlig dit sambo kom inn på skole,og jeg kom ikke inn engang!Jeg tar gjerne til takke med butikkjobber uansett hvor i landet jeg havner,men altså Tromsø ble stedet..

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prosjekt i Trondheim Albertine PCOS og karbohydratkontroll 14 24-05-04 18:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no