Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Delikat varm sjokolade sufflè

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-06, 13:36   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Delikat varm sjokolade sufflè

til 4 personer

100 g mørk sjokolade
3 dl helmelk/fløe
25 g smør
4 store egg, delt i plomme og hvite
1 ss maisenna
1/4 ts med vaniljefrø
søtning tilsvarende 4 ss sukker
100 g sjokolade dråper eller mokkabønner

sjokolade saus:
2 ss maisenna
søtning tilsvarende 1 ss sukker
4,5 dl helmelk/fløte
50 g mørk sjokolade

1. smør en sufflè form på 8 dl og dryss litt søtning i bunnen, bryt sjokoladen i biter.
2. varm helmelk/fløte og smør i ei gryte til det nesten koker, bland eggeplommer, maisenna og søtning i en bolle, og ha i litt av den varme melka mens du rører. hell så alt tilbake i gryta og varm forsiktig til blandingen er blit tykk, rør hele tiden. tilsett sjokoladen og rør til den er smeltet. ta gryten av varmen og rør inn vaniljefrøene.
3. pisk eggehvitene til de står av seg selv. vend halvparten av eggehvitene inni sjokoladeblandinen. vend så inn resten av eggehvitene og sjokoladedråpene/mokkabønnene. ha røren i formen. og stek i forvarmet ovn ved 180 grader i 40-45 min. til sufflèn har hevet seg.
4. lag sausen, ta maisenna og søtning i en liten bolle, og bland det med litt av helmelk/fløte. varm så resten opp av helmelka/fløten til det nesten koker, hell litt av helmelka/fløten oppi maisenna blandingen, rør godt, ha alt over i gryten, kok over svak varme. og rør om til det blitt en tykk saus. bryt sjokoladen i biter, ha den i sausen og rør om til den smelta.
5 dryss sufflèn med splenda og server med en gang med sausen til.

hentet fra sjokoladekokeboka, og omgjort til lavkarbo

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Delikat varm sjokolade sufflè



Har du regna ut karber i denne ?
Ved første øyekast ser det ut som det er en del.... Mokkabønner og maisenna ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 23:31   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Delikat varm sjokolade sufflè

nei har ikke det:P jeg bare kom på sjokolade kokeboka mi, også så jeg igjennom hva som kunne gjøres om til lavkarbo. fant jo endel men vet ikke om alt funker da. :P

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no