Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Pesto

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-05, 18:26   #1
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av
Question

Pesto

Er pesto veldig fy,fy på induksjon? Det står ikke næringsinnhold på glasset mitt.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 18:28   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Det mest karborike pesto inneholder er vel pinjekjerner, vil jeg tru - og det går som nøtter. Og det skal du vel helst ligge unna mens du er i induksjonsfasen.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 19:07   #3
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Sant. Konkluderte med det jeg og`. Litt hadde vel ikke skadet,men elsker det,så fant ut at jeg skulle blåse i det.
Hadde sikkert tatt på maaasse!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 19:11   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Jeg bruker pesto, jeg. Har innfunnet meg med at jeg ikke er i induksjonsfasen, men i "20 g netcarb. pr. dag vedvarende vekttap faesn". Javelda. Så lenge det funker så er det greit for meg. Jeg har det ikke travelt, blåser i om jeg kommer inn i Ringeriksbunaden min på 17. mai og jeg mister vekt sakte men sikkert, i samme tempo som jeg kommer i bedre form. Og da er i grunnen jeg fornøyd Pesto på torsk..... Need I say more?

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 19:16   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Pesto er snadder - det ligger en oppskrift her et sted ....

Jaaaaa, her var den ja (med næringsinnhold & alt)

PESTO
1 potte basilikum - (bladene pelles av og has i hurtigmixer)
30-40 gram pinjenøtter (ristes i panne, avkjøles og has i hurtigmixer)
1 neve revet parmesan (has i hurtigmixer)
2 (+) fedd hvitløk (hakkes og has i hurtigmixer)
litt salt, litt pepper
og til slutt et par ss extra virgin oliven eller avocadoolje

*wrooom* *wroooom* med mixeren - spe ut med avocado eller olivenolje til ønsket konsistens. Mye olje til dressing, litt mindre og en fastere pesto til f.eks. fyll i kyllingfilet.

Holder 3-4 dager i kjøleskap, - kan fryses om den ikke lages for tynn.

Ca. verdi i Fitday ved 3-4 ss olje (holder til fyll i 4 stk ca 200 grams kyllingfileter):

Total: 1012 Fat:100 900 88% Sat:16 144 14% Poly:18 162 16% Mono:62 558 54%Carbs:16 40 4% Fiber:6 0 0%Protein:22 88 9%Alcohol:0 0 0%

10 netto karber for denne porsjonen.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 20:28   #6
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Pesto er snadder - det ligger en oppskrift her et sted ....

Jaaaaa, her var den ja (med næringsinnhold & alt)

PESTO
1 potte basilikum - (bladene pelles av og has i hurtigmixer)
30-40 gram pinjenøtter (ristes i panne, avkjøles og has i hurtigmixer)
1 neve revet parmesan (has i hurtigmixer)
2 (+) fedd hvitløk (hakkes og has i hurtigmixer)
litt salt, litt pepper
og til slutt et par ss extra virgin oliven eller avocadoolje

*wrooom* *wroooom* med mixeren - spe ut med avocado eller olivenolje til ønsket konsistens. Mye olje til dressing, litt mindre og en fastere pesto til f.eks. fyll i kyllingfilet.

Holder 3-4 dager i kjøleskap, - kan fryses om den ikke lages for tynn.

Ca. verdi i Fitday ved 3-4 ss olje (holder til fyll i 4 stk ca 200 grams kyllingfileter):

Total: 1012 Fat:100 900 88% Sat:16 144 14% Poly:18 162 16% Mono:62 558 54%Carbs:16 40 4% Fiber:6 0 0%Protein:22 88 9%Alcohol:0 0 0%

10 netto karber for denne porsjonen.....

Jøss,flinke folk her gitt.
Kjøpte glasset mitt i butikken jeg.
Men skal jammen prøve å lage selv en gang,blir sikkert sinnsykt godt.
Og ikke så ille på karber heller.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 20:47   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

ser av tabellen her inne at parmesan har 3,7 g kh pr 100 g.

Også tenkte jeg.. er parmesan essensielt for smaken, eller går det an å bruke annen ost? Eller blir det bare ikke pesto, da?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 21:59   #8
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Trur nok at det er parmeggiano som er greia, ja
Men du vet - du spiser jo ikke hektovis med pesto om gangen, så i et middags- eller måltidsregnskap blir det ikke rare greiene.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 14:04   #9
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Thumbs up

Sv: Pesto

Jeg sitter her og spiser herlig kyllingfilet med pestosaus (m/ raspede hasselnøtter og litt rød paprika som jeg freste på pannen)... tenkte jeg bare skulle minne på alle hvor fantastisk pesto smaker Jeg er hektet, nam nam... er jo nøtter, godt fett og urter... kan ikke bli bedre... (eller kanskje... skulle inneholdt mer protein kanskje... men men, det får kyllingfileten ta seg av! )

Nam nam nam!!!

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pesto Nille Annen mat 0 15-12-04 10:07
Kylling i pesto og yoghurtsaus mofe Middag 0 05-12-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no