Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-07, 13:13   #26
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Det blir ikke tørt da når du bruker Ketolyse bakemixen?
Synes alt jeg baker med den blir "knusktørt" og mister smak.

Nei, ble ikke det. Er jo lite bakemix i forhold til nøtter, smør og egg... Ble kjempefin konsistens, syns jeg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 13:31   #27
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Takk skal du ha Gerd. Jeg har blitt litt "gjerrig" når det gjelder den dyre kakemixen. Har laget så mye misslykkede ting nå...

Men nå skal denne også prøves Stoler på deg!!

Når gir du ut kokebok da Ziggy?

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 21:06   #28
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Et tips:

Ta en pk philadelphia smøreost naturell og bland med splenda, smør det utover kaka. Det smaker nesten som gulerotkake! Kjempegodt! Anbefales!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 21:29   #29
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av dingpot, her.

Et tips:

Ta en pk philadelphia smøreost naturell og bland med splenda, smør det utover kaka. Det smaker nesten som gulerotkake! Kjempegodt! Anbefales!

Kjempetips, Dinpot! Det er lagt til oppskrifta!!!

Lager forresten en ny krydderkake nå i langpanne med bare 4 ss(ca 30 gr) Ketolyse bakemiks, for å se hvordan det går. Har jo inntrykk av at det er en del binding i bakemiksen, så jeg tror dette faktisk kan være nok...

Blir jo ikke minst en god del billigere da, for den miksen var ikke akkurat billig, de tok 121,- kroner for den på helsesbutikken her i distriktet.

Rapport følger!!!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 23:49   #30
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Oppdatering...

Jupp, da er kaka avkjølt, og første smaksprøve er gjort.

Det er faktisk ikke nødvendig å bruke mere enn ca 30 gr med Ketolyse bakemiks i denne kaka! Og det beste av alt... med denne justeringa, så er krydderkaka nå nede i ca. 2 gr karbo pr 100 gr ferdig kake!!!

Så langt henger den meget godt sammen, skal sjekke igjen i mårrå, da kaka skal deles i to.

Ellers laga jeg den i langpanne denne gang, og det funka bra. Stekte på 185 grader i ca 50 minutter, før jeg tok ut kaka. Den hever en del i ovnen, og sprekker på toppen, men når du tar den ut og avkjøler den, trekker den seg sammen, og blir jevn og fin på toppen.

Har justert mengden med krydder, og tilsatt pepper, da jeg syns den var litt tam på smak... Lagde opskrifta når jeg lagde to porsjoner, en krydderkake, og en sjokoladekake, så her må man prøve seg fram til den kryddersmaken man liker best selv.

Kommer til å oppdatere mengdene etter hvert som jeg har prøvd meg mere fram, men kom gjerne med innspill på justeringer!!!

Sigmund

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:23   #31
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Oppdatering...

Jupp, da er kaka avkjølt, og første smaksprøve er gjort.

Det er faktisk ikke nødvendig å bruke mere enn ca 30 gr med Ketolyse bakemiks i denne kaka! Og det beste av alt... med denne justeringa, så er krydderkaka nå nede i ca. 2 gr karbo pr 100 gr ferdig kake!!!

Så langt henger den meget godt sammen, skal sjekke igjen i mårrå, da kaka skal deles i to.

Ellers laga jeg den i langpanne denne gang, og det funka bra. Stekte på 185 grader i ca 50 minutter, før jeg tok ut kaka. Den hever en del i ovnen, og sprekker på toppen, men når du tar den ut og avkjøler den, trekker den seg sammen, og blir jevn og fin på toppen.

Har justert mengden med krydder, og tilsatt pepper, da jeg syns den var litt tam på smak... Lagde opskrifta når jeg lagde to porsjoner, en krydderkake, og en sjokoladekake, så her må man prøve seg fram til den kryddersmaken man liker best selv.

Kommer til å oppdatere mengdene etter hvert som jeg har prøvd meg mere fram, men kom gjerne med innspill på justeringer!!!

Sigmund

.

Hvor mange gram blir hele kaka på da?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:37   #32
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Denne kaka, eller grøten skal lages i morra!!Can't wait!!
Savner å bake nemlig.

Passer denne oppskriften i sånn rund kakeform tro?...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 01:04   #33
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hvor mange gram blir hele kaka på da?

Den veier rundt 1,5 kilo totalt, med ca 35 gr karbo for hele kaka med ketolyse bakemiksen.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 14:36   #34
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Nå har jeg lagd denne kaken...
Eller jeg lagde de om til muffins da..Ble ganske mange...Rundt 25-30...(Noen er i frysa, og gidder ikke ta de ut og telle...er TRANGT i frysa nemlig..)

Jeg manglet et par av krydderene da..:/...nellik og ingefær...
Muffinsene ble gode, men kunne godt smakt litt mer krydder (og det hadde de gjort, om jeg hadde hatt alle krydderene....)

Legger ved noen bilder jeg..

På toppen, har jeg blandet naturell kremost, litt fun light appelsin, og litt splenda (som jeg kjørte til melis i blenderen)...

Yummy!!!..
Glasuren er heeelt genial!....

små kaker.jpg

små kaker2.jpg

kake 3.jpg

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 01:44   #35
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Nå har jeg lagd denne kaken...
Eller jeg lagde de om til muffins da..Ble ganske mange...Rundt 25-30...(Noen er i frysa, og gidder ikke ta de ut og telle...er TRANGT i frysa nemlig..)

Jeg manglet et par av krydderene da..:/...nellik og ingefær...
Muffinsene ble gode, men kunne godt smakt litt mer krydder (og det hadde de gjort, om jeg hadde hatt alle krydderene....)

Legger ved noen bilder jeg..

På toppen, har jeg blandet naturell kremost, litt fun light appelsin, og litt splenda (som jeg kjørte til melis i blenderen)...

Yummy!!!..
Glasuren er heeelt genial!....

Åh, så nydelig ut!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:52   #36
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

oi, det så kjempe godt, Hyper, skal så prøves snart

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:04   #37
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Her kommer en "ha en flott dag" hilsen til deg, fra den glade kjøkkenkrok!!! I dag er det bake Ziggy-lapp-kake-dag!!!!

Nå skal krydderkaka testes!!
( og lappene..... og tomatsuppa... )

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:10   #38
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

jeg gleder meg sykt til jeg skal lage den på fredag

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 14:03   #39
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Jeg lurer på å lage rømmegrøten i dag....*slurp*

Du er GENIAL Ziggy....Du burde gi ut lavkarbo kokebok...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 21:41   #40
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Tupp1, her.

Her kommer en "ha en flott dag" hilsen til deg, fra den glade kjøkkenkrok!!! I dag er det bake Ziggy-lapp-kake-dag!!!!

Nå skal krydderkaka testes!!
( og lappene..... og tomatsuppa... )

Smakte det, eller?!?

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 13:05   #41
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Jeg laget krydderkaka i går, men det ble et forferdelig resultat!
Jeg antar at det var fordi at mikseren min ikke ville knuse nøttene til smør, og at jeg stekte den midt i ovnen i en langpanne der kaka til slutt bare ble 2-3 cm høy..
Jeg brukte den opprinnelige oppskrifta med 100 gram bakemix, og lite krydder..

Har så lyst til å få denne til! Vi skal ut å se på ny mikser i dag - den gamle er ødelagt fant jeg ut (det har løsnet plastbiter fra den). Forhåpentligvis så får jeg et bedre resultat.

Noen som har noen siste råd å komme med?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 14:23   #42
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Jeg laget krydderkaka i går, men det ble et forferdelig resultat!
Jeg antar at det var fordi at mikseren min ikke ville knuse nøttene til smør, og at jeg stekte den midt i ovnen i en langpanne der kaka til slutt bare ble 2-3 cm høy..
Jeg brukte den opprinnelige oppskrifta med 100 gram bakemix, og lite krydder..

Har så lyst til å få denne til! Vi skal ut å se på ny mikser i dag - den gamle er ødelagt fant jeg ut (det har løsnet plastbiter fra den). Forhåpentligvis så får jeg et bedre resultat.

Noen som har noen siste råd å komme med?

Kjøp en god, men rimelig hurtigmikser eller foodprosessor, det lønner seg.

Jeg har en Philips Cucina foodprosessor som jeg bruker til alt av kaker og maling av nøtter, koster fra en 3-400 og opp, mens hurtigmikseren min, blnderen, er toppmodellen til philips i rustfritt stål. Kosta flesk, men verd det det...

Og vil du at kaka skal være høy n¨r den er ferdig, så legg papir over den, og la den avkjøles i ovnen. Da går den ikke sammen når den blir avkjølt.

Håper det hjalp deg litt da...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 18:24   #43
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Kjøp en god, men rimelig hurtigmikser eller foodprosessor, det lønner seg.

Jeg har en Philips Cucina foodprosessor som jeg bruker til alt av kaker og maling av nøtter, koster fra en 3-400 og opp, mens hurtigmikseren min, blnderen, er toppmodellen til philips i rustfritt stål. Kosta flesk, men verd det det...

Og vil du at kaka skal være høy n¨r den er ferdig, så legg papir over den, og la den avkjøles i ovnen. Da går den ikke sammen når den blir avkjølt.

Håper det hjalp deg litt da...

.

Takk for svar Ziggy. Kjøpte ny mikser i dag så nå håper jeg det blir bedre resultat.
Skal prøve å lage kaka en siste gang i dag.

Note to self: stek den nederst i ovnen og legg bakepapir over den!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 19:08   #44
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Takk for svar Ziggy. Kjøpte ny mikser i dag så nå håper jeg det blir bedre resultat.
Skal prøve å lage kaka en siste gang i dag.

Note to self: stek den nederst i ovnen og legg bakepapir over den!

Jupp, og les oppskrifta en gang til før du går i gang, for følger du den, blir den som min.

Og husk, jeg dobla kryddermengden, og syns det måtte til om du lager krydderkake på hele oppskrifta, men det er opp til deg...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 22:02   #45
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Nå er jeg spent, satt den i ovnen for 5 minutter siden.... og begynner på jobb klokka ti.... snakk om å ha med nylaga kake på jobb da gitt
Får håpe han blir ferdig kanskje litt vifte på slutten for å være sikker

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 22:25   #46
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Jupp, og les oppskrifta en gang til før du går i gang, for følger du den, blir den som min.

Og husk, jeg dobla kryddermengden, og syns det måtte til om du lager krydderkake på hele oppskrifta, men det er opp til deg...

.

Nå står den i ovnen. Gleder meg! Håper den blir god nå for det vil jeg virkelig!

Men skal jeg legge på bakepapiret på fra børjan, eller skal jeg legge det over på slutten?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 01:43   #47
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Nå står den i ovnen. Gleder meg! Håper den blir god nå for det vil jeg virkelig!

Men skal jeg legge på bakepapiret på fra børjan, eller skal jeg legge det over på slutten?

Litt sent, kanskje, men jeg bruker å legge det på mot slutten, når jeg ser at kaka evt blir litt "brun", om du skjønner. Og grunnen til at du legger på papiret mens kaka avkjøler seg, er å unngå at den svis og tørkes ut av varmen fra elementene mens ovnen kjøles ned.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 03:42   #48
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Da må jeg bare si at dette var det beste resultatet så langt!

Kan hende jeg syns den smaker litt rart siden jeg ikke er vant med lavkarbomat. Men med natreen over var den i alle fall spiselig.
Men det mangler fortsatt noe.. Neste gang vil jeg ha enda mere krydder i. Syns smaken var litt tam.

Men oppskrifta skal spares!!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:38   #49
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

Håper jeg får bakemixen min på mandag. Da skal denne prøves ut.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 23:10   #50
ketohappy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 3
ketohappy er på en erverdig vei

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr

hmmm. gikk ikke så bra det her. Kaka ble ganske tørr synes jeg, tygde og tygde.. Og smakte mer som et slags brød med krydder i enn som en kake Jeg halverte oppskriften og brukte ketolyse bakemix 15 gram. Er virkelig en katastrofe på kjøkkenet, kjipt det her for det luktet så innmari godt!!

ketohappy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 23:52
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no