Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-05, 12:26   #1
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei
Talking

Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Jeg hat nå bestemt meg for å gå ned i vekt.
Fødte for 3,5 mnd siden, men vekta står stille selv om jeg fullammer.
Er litt usikker på om jeg gjør det riktig ang induksjonen...

Frokost: 3 egg og 2-3 remser bacon, steker i litt melange

Lunsj: salat med kylling, paprika, agurk og litt fransk dressing
evt salat av kun 1 tomat og en halv agurk

Middag: 2 små kyllingbryst eller en biff med stekt sjampinjong

Kvelds: 2-3 egg, kokt eller stekt med litt majones eller salt

Drikker 2 kopper kaffe eller te, med suketter.
Mye vann, farris og fun light saft.

Har også tatt en liten rute med mørk, økologisk sjokolade til kveldskaffen

2-3 fishermans friend minis daglig, inneholder 0,17 karber pr stk.

Har ikke hatt avføring disse fem dagene jeg har holdt på, så jeg går vel ned fem kilo når jeg endelig får det til! He he!

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:35   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Nille eller andre svarer nok mer utfyllende på denne, men jeg kan jo nevne et par ting:

1. IKKE bruk margariner, enten det er Melange eller annet. Bruk mettet fett til å steke i, feks meierismør eller kokosfett (Cocosa). Margariner er totalt fy-fy.

2. Kaffe med koffein skal egentlig heller ikke inntas, etter reglene for induksjonen.

3. Sjokoladen er også "forbudt", dersom man virkelig skal følge reglene da.

Søtningsstoffer som aspartam kan hindre vekttap hos mange, men det ser du selv. Jeg merker ikke noe hindring om jeg drikker feks lettbrus og slikt.

Lykke til videre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:36   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Jeg har 2 kommentarer:
- Jeg tror ikke det er så lurt å være i ketose når du ammer. Kroppen renser seg under ketose, og noe kan komme over i melken. Dette vet andre mer om her da. Og det er skrevet endel om det her også. Om du bruker søk funksjonen finner du kanskje mer.
- Jeg ville ikke stekt i mellange. Margarin er sterkt bearbeit fett, og kan inneholde transfett som er uheldig. Det anbefales å steke i smør, eller allerhelst ghee (klaret smør), eller rent kokosfett (Cocosa fra helskosten)

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:55   #4
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Hei!

Og takk for svar :-)

Har lurt litt på det smøret ja... har olivenolje, kanskje det er bedre...

Ang amming, så har jeg lest meg fram til at det ikke skal ha noen betydning om man er i ketose. Det eneste er at melka kan få en litt saltere smak, slik at babyen ikke liker den så godt.

Jeg merker ingen forandring i hverken melkeproduksjon eller at babyen er misfornøyd.

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 14:56   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Marihøna79

Jeg merker ingen forandring i hverken melkeproduksjon eller at babyen er misfornøyd.

Nei, slik jeg har forstått der er problemet av avfallstofer som din kropp vil kvitte seg med kan gå over i melka.

Se her:

Om ketose og amming

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 15:04   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Og det har vært så lite forskning på det, at det anbefales å ikke være i ketose under amming nettopp av den grunn (ref. Dr.Torkil-Ketolysedietten)

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 15:11   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

jepp, den grunnen fikk jeg opgitt også. Giftstoffer/tungmetaller etc lagres i fettvev, og når dette frobrennes vil det kunne gå over i morsmelka...anbefaler deg fkes fedon jeg...det har jeg brukt. Gikk fint ned 11 kg på 6-7 mnd. Ammer enda..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 16:16   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Jeg tror personlig det ikke er noen fare forbundet med å være i ketose verken under svangerskap eller amming så lenge man er slank og har vært i ketose før man ble gravid eller begynte å amme! Når man er overvektig og ikke har vært i ketose før, så bør man være mer forsiktig, for man går jo raskt ned i vekt på denne måten, og ketose er ganske "rensende", så man vil jo utskille endel avfallsstoffer pga dette. Jeg ville nok brukt fase 2 eller 3 dersom jeg var gravid eller ammet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 16:17   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Marihøna79


Har lurt litt på det smøret ja... har olivenolje, kanskje det er bedre...

Bruk SMØR, det er det beste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 16:35   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Smør, ja... Og så mer grønnsaker! Syns det var litt lite... bare litt salat til lunsjen? Spis grønt til middagen også.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 20:00   #11
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Takk for masse respons!
Men, huff, det var ikke oppløftende...
Jeg har prøvd alt mulig før, også lindberg, men de eneste som gikk ned i huset var gubben og sønnen min...
Det virker som kroppen min tviholder på fettet samme hva jeg gjør.

Siden fødselen har jeg vært veldig nøye med hva jeg har spist, byttet ut brød med fiber-rik, masse grønt og frukt, ikke sauser osv, men har ikke gått ned et gram...

Jeg satt en kveld her på internett og leste en del om atkins og ketose...
Mye forskjellige meninger, men det var ei som hadde fått klarsignal fra legen sin om at det var greit med ketose når man ammet.
Det var da jeg bestemte meg for å prøve.

Men vil jeg gå ned selv om jeg ikke er i ketose? Er litt i tvil om noe annet funker...
Hvor mye karber bør jeg spise da evt?

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 01:01   #12
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Okei, hvis jeg nå tar av meg lavkarbo-hatten og tar på meg ammehjelper-hatten (fra for 28 år siden...)så vil jeg si det vi sa den gang: "Alle" - med fryktelig få unntak - tar av i forbindelse med amming, men noen tar av underveis, mens de ammer, og noen tar først av etter at de er sluttet å amme. Det var i alle fall det alle våre undersøklelser viste den gangen. Om noe annet viser noe annet nå, vet jeg ikke.

Det jeg i alle fall mener veldig sterkt, er at det er ikke så viktig om du går raskt ned med det første - det kan komme sånn litt etter en stund. Men jeg mener at det i de fleste tilfeller VIL komme - om man da ikke ødelegger seg selv med å spise sånn totalt borti natta feil. Dette er uansett tiden til å legge om kostholdet til noe som virkelig er sunt - altså ikke det der lavfett-hysteriet.

Uttrykket "Kost i balanse" sprenger seg frem... Jeg er ikke selv Lindbergh'er, men det er jo tross alt et kosthold som alle kan følge - uansett om man ønsker å gå ned eller bare vil spise sunt!

Så du kan i alle fall trygt følge det. Om du senere finner ut at det må sterkere skyts til, kan du vel se mer på Atkins da.

Lykke til! Det er så fantastisk at så mange unge mødre ammer nå - det sloss vi veldig for den gangen for mange-og.tjue år siden, så det er helt vidunderlig at dere unge gjør det uten å blunke nå! For det er jo sånn det SKAL være!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 07:22   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Jeg er helt enig med Karin. Jeg synes du skal konsentrere deg om å få i deg balansert kost med tanke på babyen, og sørge for rikelig, velsmakende melk til den lille som er fullstendig avhengig av det. Vekta kan du ta senere. Frukt og grønt og nok fett og en avslappet mamma- det betyr mye for nurket. Når du introduserer fast føde til ungen og melka ikke lenger er hovednæringa kan du sakte men sikkert gå over til et kosthold der du går ned i vekt.

  Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 08:08   #14
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

ja, ammingen er viktigere enn vekta, det er jeg enig i!
Jeg har jo fire barn, men de tre andre har jeg ikke hatt melk til, så det er jo veldig deilig nå som babyen får mer enn nok :-)
Han la på seg 350-450 gram i uka de 6 første ukene :-) Så gikk det ned til "bare" 250-350 gram. Blir spennende å se til uka hvordan vekta hans er.

Jeg har jo den ene boka til Lindberg liggende, så det er vel bare å begynne å kokkelere litt.
Må innrømme at det skal bli deilig med litt frukt ja!
Denne Atkins kjører en ganske tøff linje...
Nå er det jo ikke så lenge før vi kan begynne med litt velling/grøt, så kanskje jeg får kjøre løpet da.
Jeg ammer jo fortsatt 2-3 ganger om natten + at jenta på 15 mnd pleier å våkne et par ganger (og gjerne vekker han på 3! hehe!). Hvis jeg kunne fått babyen til å sove rundt, så hadde det vært deilig.

3 tette svangerskap med bekkenløsning har lagt igjen 15-20 ekstra kilo på min 163 cm høye kropp.
Men jeg trodde at nå som jeg fikk til å amme og tydeligvis produserer fløte - ikke melk, så skulle jeg rase ned i vekt.
Jeg mistet ca 14 kg de første 14 dagene, så var det brått stopp...
Noen som vet hvorfor jeg har stått stille siden 14 dager etter fødselen?
Og noen som vet hvorfor jeg ikke gikk ned med Lindberg sitt kosthold?
Holdt på en mnd for ca 2 år siden. Gubben gikk ned 5 kg, guttungen på 12 gikk ned 3-4 kg, men jeg mista ikke et gram...
Har jeg tatt for mange pulverkurer oppigjennom? Og slankepiller som ikke virker...hehehe?

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 17:08   #15
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Berre ikkje ver redd for naturleg fett, fett stimulerer fettforbrenninga.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 20:14   #16
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

flott du tar hensyn til barnet !!

men 14 kilo på 14 dager bare fordi du får ut en barn på 3-4 kilo oj det var jo den super farta da .... men nå har jo ikke jeg så veldig peiling på sånne "svangerskapskilo" da men ... det er jo de koseligste ekstra kiloene du kan ha da så koselig at du har fire barn ... jeg har også tre søsken (og pappa har to til et helt fotballag med andre ord hehe...)

lykke til videre !! kos deg med alle barna

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 21:55   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

flott du tar hensyn til barnet !!

men 14 kilo på 14 dager bare fordi du får ut en barn på 3-4 kilo oj det var jo den super farta da ....

Det er ikke bare barnet som tilfører kroppen ekstra kg.
Det er vanlig å legge på seg mellom 10 og 15 kg ved et svangerskap. Limoren vokser og veier ca et kg, man samler ofte mye vann, brystene veier mer, barnet veier selvsagt noen kg, fostervannet veier, morkaken veier osv osv.

Jeg la på meg 15 kg, en uke senere var jeg 10-11 kg lettere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 00:22   #18
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

riktig det, jeg hadde masse vann i kroppen...
Også har jeg jo hatt tre tette, med bekkenløsning i alle tre, så det har blitt lite aktivitet...mistet masse muskelmasse. Har stort sett vært gravid de siste 4 årene (har mistet to ganger og fått tre), så det er litt surt at jeg ikke kommer inn i gamle klær...
Bruker noe mammaklær enda...
De 14 kiloene var nok baby, vann, fostervann, mindre blod osv...

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 01:30   #19
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Okei, vennen min, her var det litt mer enn bare litt ekstra vekt etter et svangerskap...

Hør nå her et øyeblikk: Du har stort sett vært gravid i 4 år. Du har flere små barn. Du ammer. Hallo! Det er ikke akkurat NÅ du skal bli smal og smekker!

Nå er du MAMMA - den store mor! (Hurra!) Det er det meste og det beste en kvinne kan bli! VENT med resten. Senere kan du bli DEG igjen.

Når minsten er sånn ca 12 - 18 - 20 mnd, kan du begynne å se på hvor stor avhengighet barnet har til deg og brystet ditt. Det er DA du skal begynne å bli DEG igjen - samtidig som du fortsetter å være mamma.

Men du kan ikke være "bare" deg samtidig som du er HELT mamma. Så jeg syns du skulle vente med å tenke "slanking" til etterpå. Kanskje går du underveis ned mer enn du hadde trodd. Kanskje ikke. Jeg skjønner godt av egen erfaring at man ønsker å bli smal og se flott ut igjen, og gå inn i en del klær og så videre - men er du DEG nå, eller er du MAMMA? Jeg mener at man kanskje må gi et år eller fem når man er mamma på ordentlig - og det ser og skjønner jeg jo at du er!

Så - er det jeg sier at du skal gi blaffen i vekten eller slanking? Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg mener du skal la Atkins ligge. (Sier jeg, som er Atkinser på min hals...) Ta heller tak i Lindbergh. Det er moderat og udiskutabelt. Ingen kan kritisere deg for det. Og det er absolutt nok næringsinntak til å sikre morsmelken.

Og hvis alt går som normalt, og det gjør det jo vanligvis, så vil du ha gått ned ganske mye av totalen når du avslutter eller trapper ned ammingen. DA er det du skal tenke Atkins eller lignende. I mellomtiden kan du kjøre Lindbergh som gir en totalpakke fra første stund - Atkins gir et fryktelig lav-lavkarbo "kick-start" som ikke nødvendigvis stemmer med ammeperioden. Jeg ville i alle fall ikke selv gått på Atkins i ammeperioden, men Lindbergh tror jeg ikke jeg ville hatt problemer med. (Fordi sluttfasen i Atkins ligner på Lindbergh, og de tre første fasene er en vei til et mål.)

Lykke til!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 11:16   #20
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Det er ikke bare barnet som tilfører kroppen ekstra kg.
Det er vanlig å legge på seg mellom 10 og 15 kg ved et svangerskap. Limoren vokser og veier ca et kg, man samler ofte mye vann, brystene veier mer, barnet veier selvsagt noen kg, fostervannet veier, morkaken veier osv osv.

Jeg la på meg 15 kg, en uke senere var jeg 10-11 kg lettere.

jeg har vist ikke helt peiling .... det er nok erfaringen det mangler på kanskje like greit siden jeg "bare" snart er 19år

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 12:39   #21
Marihøna79
Juniormedlem
 
Marihøna79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 10
Marihøna79 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Karin

Men du kan ikke være "bare" deg samtidig som du er HELT mamma. Så jeg syns du skulle vente med å tenke "slanking" til etterpå. Kanskje går du underveis ned mer enn du hadde trodd. Kanskje ikke. Jeg skjønner godt av egen erfaring at man ønsker å bli smal og se flott ut igjen, og gå inn i en del klær og så videre - men er du DEG nå, eller er du MAMMA? Jeg mener at man kanskje må gi et år eller fem når man er mamma på ordentlig - og det ser og skjønner jeg jo at du er!


Hei!

Jeg forstår godt hva du mener, men det er jo ikke snakk om at jeg skal ut i arbeidslivet, eller "realisere meg selv" på noen måte...
Jeg har bare et ønske om å se igjen den "gamle" kroppen min før jeg passerer 30 Forventer ikke at den skal bli som før! Bare så jeg har nevnt det

Og jeg er liksom litt utålmodig av meg nå...sikkert fordi jeg har gått ned ganske fort de andre gangene... Gikk ikke ned alle kiloene, men en god del.
Nå har jeg begynt å trene 3 ganger i uken, i tillegg til fysio en til to ganger i uken... Ellers så er det jo mye trim i alt husarbeidet da

Vel,vel...det blir spennende å se hvilke resultater jeg har å vise til ved juletider

__________________




Marihøna79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins, men går nå over til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 13-11-05, 01:52   #22
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Trim vil ALLTID hjelpe.

Men ellers - vær bare litt i ro, og vent litt! Mye av vekten vil nok sannsynligvis ramle vekk - men ikke nødvendigvis først i perioden.

Just cool it. Ha is i magen. Det kommer, skjønner du. Og på et eller annet tidspunkt kan du gå på en eller annen kostholdsomlegging og ta de siste kiloene.

Men kanskje ikke akkurat Atkins, og kanskje ikke akkurat nå.

Håper og tror på deg, og støtter deg i alt! Men amming er definitivt det beste man kan gjøre for barnet sitt! Noen vil ikke, og noen kan ikke, eller det er vanskelig... Men det er og blir best!

Heia ammende mødre!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-05, 02:04   #23
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Marihøna79

Jeg har bare et ønske om å se igjen den "gamle" kroppen min før jeg passerer 30 Forventer ikke at den skal bli som før! Bare så jeg har nevnt det

Nei, fint det, fordi kroppen blir ALDRI som den var! ALDRI som før!

Hvis noen f eks tenker på pupper og deres form, er det kjempe-enkelt: De blir ALDRI samme fasong som før, og det trenger du ikke å ha fått barn for engang!

Har man vært gravid, vil puppene forandre fasong. Punktum finale.

Og de ser ikke engang nødvendigvis mindre bra ut enn før.

(Sier i alle fall min mann... Og jeg er 50 år! Og jeg har ikke engang digre pupper lengre, som jeg hadde da jeg var fryktelig overvektig... Nå er jeg blitt str 40, fra å være str 50...But looking good!)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no