Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan får dere i dere nok fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 09:53   #26
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Er egentlig cocasa noe bra hjelpemiddel for å få i seg nok fett? Var hjemme på påskeferie i 14 dager uten cocasa og proteinpulver.. (og ketolysetabletter)... gikk ned nesten 2kg..


Det var jammen litt av en vektnedgang siden februar Stemmer det?Uansett, gratulerer!! Hvordan i hovedsak er din kost satt sammen? Var det bare i påsken du spiste lite fett? Jeg har stillstand, så er bare nysgjerrig

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:59   #27
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

I avokado er det jo mye fett. Og med kaldpresset olje over grønnskaker/kjøtt/fisk så får man sikkert i seg nok. DEt er jo ikke meningen ¨å skulle spise mer enn man orker heller. Og siden fett har 9 kalorier, ikke 4 som i proteiner og karbohydrater, skal det mindre til for at prosentandelen av kalorier fra fett blir høyere enn de andre. Noe fett, proteiner pluss karbohydrater fra grønnsaker til hvert måltid så er det ok, fordi da blir man mett og tilfreds og spiser ikke unødig mye eller unødig snop/snacks.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 10:16   #28
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Ja, avocado spiser jeg mye av.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:57   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Velg konsekvent de feteste kjøtttypene. Nakkekoteletter, ribbe, entrecotte, salami (sjekk karbene), kylinglår heller enn bryst, laks, makrell osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:34   #30
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Ja, det gjør jeg fra før. Holder meg unna salami da, siden det er så veldig salt. Jeg lagrer så veldig lett vann.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 20:00   #31
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Godt vi er forskjellige!
Jeg har helt sluttet å bruke lebepomade etter at jeg begynte å drikke te med cocosa titt og ofte!
Glimrende leppesmøring!

Enig med deg, Kitt! Jeg har med meg et lite glass med Cocosa uten smak i veska, kjøper meg en kaffe med litt fløte eller helmelk "to go", altså med lokk, og heler cocosa oppi. For de som sliter med å se fettet på toppen kan det være et triks. Da smaker det bare caffe latte, og det er glimrende for å forebygge tørre lepper. Og det er vel en kjennsgjerning at må man så må man.... fett er helt nødvendig, så det er bare å overskride egne grenser der Og alt fettet har gjort huden min SÅ bra!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:13   #32
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

derfor jeg fikk finere hud denne gangen på ketolyse i forhold til sist altså... drakk også masse te med cocosa oppi denne gangen, men ikke forrige gang...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:21   #33
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Jeg tar 1ss tran hver morgen.
Jeg spiser 1l med extra vuirgin olivenolje på 4 uker. En posjon med salat er med 4ss olivenolje.
Jeg liker å ha 2ss Cocosa i suppa etter jeg har varmet den opp.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:33   #34
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Melkefett er min absolutte favoritt og nå fråtser jeg i fløte, seterrømme, smør. O joy ! Litt delikatesse når smøret spises kaldt; økologisk Rørossmør. Som barndommens sukkertøy! Fet, fet brie i en liten ekstra matpakke før trening etter jobben.. Normannaost på ovnstekt laks.. Alltid koke ut stekepanna med kremfløte til saus. Flere tips ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:35   #35
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Røre inn kaldt smør i sauser MYE smør

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:52   #36
Bernina
Juniormedlem
 
Bernina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 16
Bernina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?


Blir litt vettskremt når jeg leser om hvor mye fett dere spiser! Er det virkelig sant at man skal ha så mye?
Er helt fersk på lavkarbo/ketolyse og har vel ikke satt meg godt nok inn i hva man skal spise...
Ser jeg har mye å lære her
Skjønner at jeg må ut å kjøpe cocosa, men hvor får dere tak i det da, og hvor mye bør man ta pr. dag?

__________________


Bernina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 01:13   #37
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Cocosa får du på helsekost. Den ene smaker ikke noe og kan brukes til steking. Den andre smaker kokos og må ikke brukes til steking. MCT-olje er et alternativ. Det finnes på apotek og forbrennes øyeblikkelig. Smaker ikke noe og skal ikke brukes til steking. Det er ingen fasit på hvor mye cocosa du kan ta daglig. Om du ikke er vant til masse fett trenger du ikke plutselig en dag hive innpå masse, men heller øke på etterhvert som du føler du kan takle det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:56   #38
Lotski
Juniormedlem
 
Lotski sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 43
Lotski er på en erverdig vei

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Bernina, her.


Blir litt vettskremt når jeg leser om hvor mye fett dere spiser! Er det virkelig sant at man skal ha så mye?
Er helt fersk på lavkarbo/ketolyse og har vel ikke satt meg godt nok inn i hva man skal spise...
Ser jeg har mye å lære her
Skjønner at jeg må ut å kjøpe cocosa, men hvor får dere tak i det da, og hvor mye bør man ta pr. dag?

Ble jeg også. Begynte selv for 12 dager siden. Gjorde et forsøk, spiste mat med fett. Og vekta den går ned den

__________________
Lotski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:09   #39
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Blander Cocosa med litt kokosmasse , lager kjeks tykkelse i muffinsformer og fryser ned. Spiser 2 av de pr dag + olje smør til steking fløtesaus, kesam fet, fete oster, alt smaker bedre nå.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:49   #40
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Blander Cocosa med litt kokosmasse , lager kjeks tykkelse i muffinsformer og fryser ned. Spiser 2 av de pr dag + olje smør til steking fløtesaus, kesam fet, fete oster, alt smaker bedre nå.

Trodde du ville skrive at du blandet cocosa med egg og søtning( og vanilje-essens kanskje?). Mon tro om det kunne blitt gode kjeks-aktige kaker? Om man lager kjeks kan man sikkert bruke cocosa med kokos-smak også. Bare ikke steke det på så høy temperatur.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:52   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...for-toffinger/ Her skriver hun om en cocosakjeks hun har lagd.

Og her er en oppskrift som sikkert kan omgjøres til lavkarbo:

Kaffe-Kokoskjeks
2,3 dl hvetemel
0,8 dl brunt sukker
0,8 dl Cocosa Extra Virgin
0,8 del kokosmasse
3 ss instant kaffe oppløst i 1 ss varmt vann
1 klype salt
1 ss vaniljesukker

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:57   #42
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hvordan får dere i dere nok fett?

Sikkert godt i mange varianter, men mine frysekjeks er for å få i meg de foreskrevne 2 ss Cocosa pr dag, ble kvalm av å svelge ren olje

Lotski du får kjøpt Cocosa på helse kost,
og innvandrer butikk visstnok billige ?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye? Joika Fysisk og mental helse 28 03-06-08 22:15
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no