Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Fiskemel

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-05, 13:21   #1
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk
Question

Fiskemel

Er det noen som vet noe om fiskemel, hvordan det virker, hva det inneholder, hvordan det kan brukes? En kollega som sliter med ryggplager og som er veldig opptatt av helse sverger til dette. Han har klart å gjøre meg nysgjerrig,

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:23   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg husker mamma brukte dette da jeg var liten (jeg husker det sikkert fordi det luktet noe så inni he.....) - og jeg mener hun sa hun fikk så fint hår av det, og hud og negler.. Men hvorfor, aner jeg ikke

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 21:13   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

En pose Arctic Original Fiskemel i hus. Melet inneholder, pr 100 gram:

70-74 gr protein
5-9 gr fett
390 kcal

Mineraler:
kalsium: 3000 mg
Fosfor: 2000 mg
Kalium: 1300 mg
MAgnesium: 220 mg
Jern: 13 mg
Sink: 6 mg
Jod: 0,3 mg
Selen: 0,2 mg
Mangan: 0,7 mg

Vitaminer
Vitamin A: 0,7 mg (2500 IE)
Vitamin D3: 2,7 (sånne andre tegn som brukes på vitaminer) (108 IE)
Vitamin E: 0,9 mg (0,9 IE) ( dette så litt rart ut, at mg og IE er det samme her)
Riboflavin (vit B2): 0,8 mg
Niacin (vit B3): 8 mg
Pyridoxin (vit B6): 0,2 mg
Vit B12: 0,03 mg
Pantotensyre: 2,5 mg
Kolin: 225 mg
Thiamin (vit B1): 1,4 mg
Biotin: 0,05 mg
Folat: 0,06 mg

Flerumettede omega 3 fettsyrer
Linolensyre C18-3: 300 mg
Eicosapentaensyre (EPA) C20-5: 700 mg
Docosahexaensyre (DHA) C22-6: 1500 mg

Anbefalt dosering 1-2 ss, røres ut i vann, saft, juice


Ja, det lukter ganske kraftig. Smaken er omtrent som pulverisert tørrfisk, så den er ikke noe problem. Men det gjør at jeg ikke akkurat føler for å røre melet ut i saft eller juice.

Jeg tok første skje i dag, så jeg kan ikke komme med noen voldsomme anbefalinger enda, men fiskemelet inneholder en del ting jeg har en tendens til å få i meg lite av, og ting som er vanskelig å få i seg på andre måter. Og så får vi se om hår og negler blir vakre og sterke, om huden blir bedre og kroppen blir sprek og smidig

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 09:24   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Kollegaens anbefaling var å bare ta ei skjei, og så skylle ned med vann. I dag prøvde jeg å gjøre slik det sto på pakken: røre ut i vann. Jeg kommer til å følge den andre anbefalingen i framtiden. Det er vanskelig å drikke noe som smaker FISK - mye enklere å skylle smaken ut av munnen

Ellers merker jeg at dette er kompakte proteiner. Har spist det samme som alltid til frokost (liten porsjon firkorn og melk, i dag med bjørnebær), men er nesten ubehagelig mett. Tipper melet sveller litt i magen, men det er nok også proteinene som virker.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 16:28   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemel

Gammel tråd, men dog. Husker vi pleide spise fiskemel da jeg var lita. Har tro på at fiskemel er sunt og skal se om jeg finner det på en eller annen butikk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 02:38   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemel

Kanksje jeg som er rar, men hvorfor ta et proteintilskudd når vi som lavkarbere ofte får mer proteiner enn vi trenger gjennom kosten vår?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no