Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Johannesbrødkjernemel

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-08, 14:36   #1
Zalto
Juniormedlem
 
Zalto sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørum
Alder: 40
Innlegg: 41
Zalto er ny på veien

Johannesbrødkjernemel

I oppskrifter hvor dette er brukt, kan man bruke mer bakemix eller proteinp. istedenfor.
Evt kanskje potetmel eller noe.
For det erbare stivelse ikke sant?

Kjedelig å begynne å lage en deig, og mangle J.B.K.M. og måtte kaste alt etterpå fordi det smaker dritt.....

__________________
Zalto



Zalto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 16:09   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Johannesbrødkjernemel

JBKM er et fortykningsmiddel uten karbohydrater.
Er liksom i stede for mel, potetmel og andre karbohydratgreier vi på ketolyse ikke skal ha.
På apoteket har de noe som heter Nestargel og som er det samme som JBKM. Skal jo bare bruke litt i hver oppskrift, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:31   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Johannesbrødkjernemel

Hva koster det tro?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:46   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Johannesbrødkjernemel

ca 90 kr for en boks. Varer leenge

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 20:06   #5
susasa_s
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 55
susasa_s er ny på veien

Sv: Johannesbrødkjernemel

jeg kjøpte JBKM i dag på Life butikken.. en liten krukke og jeg betalte 53kr.. er ganske dyrt, men varer jo en stund

__________________

susasa_s er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 12:12   #6
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Johannesbrødkjernemel

Jeg har kjøpt på Lavkarbopikene. De selger større boks.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:03   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Johannesbrødkjernemel

Jeg handler alt av apotekvarer på nettet nå. Har spart utrolig masse penger på det,og leveringstiden er kort. Der bestilte jeg Nestargelboks på 125gr,til 65 kroner. Har bare betalt 30 kroner i frakt. Men jeg bestiller endel når jeg bestiller. Alt fra kremer,tilskudd, osv,sparer jeg masse i forhold til Vitusapotek her hjemme.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:07   #8
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Johannesbrødkjernemel

Hvor på nett handler du dette da? Jeg var inne på lavkarbopikene og kikket, men det ble for dyrt. Nesten 400 kr for en boks med porto.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:19   #9
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Johannesbrødkjernemel

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Hvor på nett handler du dette da? Jeg var inne på lavkarbopikene og kikket, men det ble for dyrt. Nesten 400 kr for en boks med porto.

Lavkarbopikene har 95,- i fast frakt, dette fordi Posten tar 125,- for frakt i gjennomsnitt (av pakker som sendes derfra). Så i de aller fleste tilfeler er det altså slik at kundene betaler mindre frakt enn det faktisk koster. Pga dette lønner det seg å bestille andre varer i samme slengen, eller bestille sammen med en venninne, på den måten føles ikke frakten så ille. Beklageligvis koster det såpass å sende pakker i Norge.

Johannesbrødkjernemelet koster 189,-, boksen er mye større enn den du får på andre steder (290g).

Så 400,- koster det ikke.

Før jeg fikk tak i det via nettbutikken slet jeg veldig med å få tak i jbkm, og det enda jeg bor i Oslo. Måtte innom mange steder, er få som selger det.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:23   #10
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Johannesbrødkjernemel

Jeg skal sjekke litt ut, og siden jeg har nettbutikk selv så vet jeg porto er dyrt. Men veier virkelig denne boksen over 1 kg? For hvis ikke så er det vel max 55 som brev?
Jeg så nok feil på prisen ja, jeg så 289,- Men skal sjekke i helsekosten her først. Denne nettbutikken er nok siste alternativ

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:26   #11
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Johannesbrødkjernemel

Som sagt er det en fast fraktpris på 95,- . De aller fleste bestiller for mer enn 1 kg, når de først bestiller, dermed får de også billigere frakt enn det det faktisk koster.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:38   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Johannesbrødkjernemel

http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx
Herfra bestiller jeg det meste. Man kan også fakse resepter dit og få disse derfra. Det har jeg ikke gjort. Men jeg bruker mye aderma produkter,og det er nesten en 50 lapp spart pr produkt,i forhold til lokal apotek. Og bestiller man for over 1000kr,er det fraktfritt. Men jeg ser på de siste fakturaene på under 1000 kr at de tok kun 30 kroner i frakt,kanskje jeg er en så god kunde?
Men det rare er,de selger ikke ketostix!? De varene man ikke får kjøpt,men som er i beholdningen deres,er uthevet. De har ketostix,men selger ikke disse gjennom nett. Merkelig det da..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:18   #13
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Johannesbrødkjernemel

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Jeg handler alt av apotekvarer på nettet nå. Har spart utrolig masse penger på det,og leveringstiden er kort. Der bestilte jeg Nestargelboks på 125gr,til 65 kroner. Har bare betalt 30 kroner i frakt. Men jeg bestiller endel når jeg bestiller. Alt fra kremer,tilskudd, osv,sparer jeg masse i forhold til Vitusapotek her hjemme.

Da prøver jeg denne. Apoteket her i byen var ikke villige til å ta inn noe

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:19   #14
ThereseS
Nytt Medlem
 
ThereseS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stjørdal
Alder: 33
Innlegg: 9
ThereseS er på en erverdig vei

Sv: Johannesbrødkjernemel

Nå har jeg bestilt johannesbrødkjernemel og sukrin fra lavkarbojentene.no, er det noe mer jeg måå ha for å overleve som lavkarbo-jente?:P Skal gå ned 5 kg...:P Minst

ThereseS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tror jeg...:p Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:41   #15
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Johannesbrødkjernemel

egg og tine meierismør...og norvegia!!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Johannesbrødkjernemel? kfj Ketolysekuren 7 19-06-08 03:32
Johannesbrødkjernemel HIS Ketolysekuren 5 06-06-08 19:01
Johannesbrødkjernemel Hjørdis Middag 6 04-02-08 10:59
Johannesbrødkjernemel... martefie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 01-02-08 18:05
Johannesbrødkjernemel? niisin Generell diskusjon 2 18-11-07 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no