Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ismaskin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-11, 18:03   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Ismaskin

Noen som har is maskin og kan anbefale ei? Har lyst å kjøpe meg ei men tenkte at jeg kan kjøpe min kjære i julegave. For han eeelsker is.
Men er så usikker på om jeg bør gå litt opp i pris for å få noe skikkelig eller om det duger med ei sånn billig ei.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:47   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ismaskin

Vi har denne fra Krups. Helt grei. Hadde en billig type før. Ble aldri brukt fordi den var helt håpløs selv om vi prøvde alle triks i boka!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:00   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Ismaskin

Jeg har lurt på det samme. Får lyst på så jeg kan lage laktosefri iskrem ...

Henger meg på tråden..

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:13   #4
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ismaskin

Jeg har en billig en fra Europris. Funker himla dårlig. Bollen er så sinnsykt kald at ismassen fryser fast til sidene før den blir dratt rundt av maskinen, og isen blir aldri helt, vel, is. Den blir bare en småfrossen, blaut masse. Den må ofte en tur i fryseren for å bli ordentlig frossen, og da er jo mye av vitsen med ismaskin borte.

Finn heller isoppskrifter med litt eggeplomme i. De kan du lage uten maskin, og eggeplommen gjør at isen ikke krystalliserer seg i fryseren selv om den ikke røres under innfrysning.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:17   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ismaskin

Her har vi samme sort som Kitt og er strålende fornøyd!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:44   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ismaskin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi har denne fra Krups. Helt grei. Hadde en billig type før. Ble aldri brukt fordi den var helt håpløs selv om vi prøvde alle triks i boka!


Ja nettopp denne jeg har lurt på å kjøpe. Er det sånn som piper når isen er ferdig?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:55   #7
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Re: Ismaskin

Hei. Jeg Ønsker meg faktisk en av de dyre med innebygd kjøling, selv om jeg har en vanlig, eldre Krups fra før. De som kjøles med kjøleelement er fryktelig masete.. Jeg får bare lagd en porsjon, selv om det hadde vært mer praktisk å kunne "lage opp" mye år jeg først drar frem maskina og innstiller meg på oppvasken.

Drømmen hadde vært å lage en diger "basisrøre", og så smaksette deler forskjellig, og ende opp med stort islager etter en helkveld. Går ikke..

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 08:48   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ismaskin

Har nokon erfaring med OBH Nordica sin modell?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 10:47   #9
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ismaskin

Samme lurer jeg på, Furine! Den ser jo veldig praktisk ut!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 10:54   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ismaskin

Ja, det var det eg også tenkte, Klara.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:41   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ismaskin

Jo men kapasiteten på den er jo liten da. 2x3 dl. Mens de andre er opptil 1.6 liter.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:51   #12
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Ismaskin

Jeg har den siste, kjøpte i sommer. Har hatt to andre før som lignet på den Kitt anbefalte. Syns det er veldig kjekt med en liten maskin, skal jo ikke ha så mye is av gangen heller. Den er absolutt ikke optimal, mye av isen fryser seg fast i siden på beholderen som jo ikke skal skrapes med metall skje. Det er fryktelig irriterende. MEN, jeg er veldig fornøyd med at den er liten og enkel å rengjøre. Tar liten plass i fryseren også.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:11   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ismaskin

Eg tenkte også at det var greit med noko som var lite, det er berre eg og mannen, og vi et ikkje SÅ mykje is.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:05   #14
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Ismaskin

Jeg har den fra OBH, og er fornøyd med den.. Det er to skåler oppi den

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har ismaskin? Bøtt Ketolysekuren 2 09-09-10 22:59
Ismaskin hønselovisa Generell diskusjon 0 02-08-10 20:22
hjelp til is i ismaskin? uhan Lavkarbo generelt 26 03-01-06 14:58
Ismaskin: Youghurt-IS! HP Barns kosthold 5 17-08-04 21:30
wohoo jeg har kjøpt ismaskin!! Iset Generell diskusjon 38 22-05-04 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no