Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

hjelp til is i ismaskin?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-05, 20:14   #1
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien
Question

Hjelp med ismaskin og Kommer dere til Bergen???????????????????

Er en stund siden jeg var her inne nå men så leser jeg litt rundt - og kommer dere virkelig til Bergen??????????????????????++
Ingen steder er vakrere enn byn nå i mai
Er dette kanskje bare for noen privat?
I alle fall må dere kose dere glugg ihjel

Vel, likevel har jeg et spørsmål til... Jeg kjøpte meg ismaskin forleden og vel innstallert skulle jeg lage meg (og de andre) en prøve på lavkarbois
Men skovlene føs fast og alt ble ikke helt til is
Jeg pisket egg og søtstoff +smak og blandet dette med pisket krem før jeg hadde det hele i maskinen - Noe galt her??????
Skal jeg kanskje ikke piske kremfløten???
Noen tips og råd mottas med takk.
klem

__________________






Sist redigert av uhan : 11-05-05 kl 20:37.
uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 20:18   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

alle som vil kan komme den blå sten kl 14.30 på lørdag
om ismaskiner har jeg null peiling...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 20:29   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Uhan, hvis du vil ha hjelp om ismaskiner, er det nok fint om du spesifiserer det i tittelen på tråden.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 20:39   #4
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mofe

Uhan, hvis du vil ha hjelp om ismaskiner, er det nok fint om du spesifiserer det i tittelen på tråden.

Takk for rådet mofe er ikke helt stø ennå
og
Aline takk for svaret. Kommer jeg bare fra stiller jeg gjerne Vet litt mer senere
Klem

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 20:43   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg kan navne om tråden og flytte for deg om du vil

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:05   #6
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Aline

jeg kan navne om tråden og flytte for deg om du vil

Jatakk det hadde vært fint - det var kanskje ikke slik jeg skulle rette dette
Klem

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:32   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jja du må selvsagt piske fløten først. Pisk eggeplommene med søtstoffet til lett eggedosis, og så fløten til halvstiv krem, og SÅ blander du det sammen, tilsetter ønsket smak og har i ismaskinen FØR du setter den på!!!

IKKE HELL RØREN I ISMASKINEN FØR DU SETTER DEN PÅ, FOR MASSEN FRYSER MED EN GANG DU HELLER DEN I. Du må skru på maskinen og SÅ helle røren i.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:33   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Oj så nå at du jo HADDE pisket fløten hehe. Men du har nok satt på maskinen etter at du hadde massen i. Da fryser det med en gang.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:59   #9
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oj så nå at du jo HADDE pisket fløten hehe. Men du har nok satt på maskinen etter at du hadde massen i. Da fryser det med en gang.

Yes - du høres ut som om du kan dette men jeg hadde nok makinen i gang før jeg helte i. Ca 5min eterpå var det bråstopp og skavlene hadde ikke plass til å gå rundt lenger

Allikevel, kanskje jeg bare trenger litt mer øvelse
PS. Eeeelsker oppskriftene dine

Klem fra Unni

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:59   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hmm da aner jeg ikke hva som kan ha skjedd...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 23:23   #11
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg har samme problem som deg... Kanskje vi har lik ismaskin? Setter du hele bollen i fryser'n? Jeg diskuterte dette med Anne (tror jeg) en gang.... men fant ikke noe løsning. Min bolle står i fryser'n fortsatt...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 16:51   #12
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Sønnen min har tatt på seg rollen som ismaskin. han rører, og han går ikke varm og sitter ikke fast. Tenåringer er VELDIG nyttige!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 17:50   #13
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Jeg har samme problem som deg... Kanskje vi har lik ismaskin? Setter du hele bollen i fryser'n? Jeg diskuterte dette med Anne (tror jeg) en gang.... men fant ikke noe løsning. Min bolle står i fryser'n fortsatt...

Heisann - jeg har en Kenwood og ja jeg lar bollen stå i frysen . Har fremdeles ikke funnet ut av dette men har ikke tenkt å gi meg ennå

og heldige deg Muskat - min sønn har aldri tid (han er 20 ) så det er gjerne ikke så rart

Klem til begge
Unni

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 19:47   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg gav bort min helt nye ismaskin (brukt 2 ganger) fordi jeg ikke hadde plass i fryseren (burde jo ha tenkt på det før hehe) og vi skulle flytte, så da bare gav jeg den bort. Angrer LITT nå men jeg syns den var litt liten uansett. Vil ha STOOOR bolle!!! Skal kjøpe en dyr og svær senere.

Lager ofte iskrem nå, og smaksetter med feks sitronolje (dødsgodt!!!), litt nøtter, grovhakkede Atkins-barer (blir sånn cookies 'n cream-aktig) og litt kakao, eller hakket/smeltet mørk sukkerfri sjokolade.

Så rører jeg i bollen ca hvert kvarter, setter en klokke på ringing så jeg ikke glemmer det av, og da blir isen sååå myk og fløyelsaktig. NYDELIG!!!

Hmm tror jeg snart må lage litt is...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 20:29   #15
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Skal jeg bake sjoko-soyaproteinkake eller lage is

Nå ble jeg skikkelig i tvil her

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 20:32   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ikke sjokoladesoyakake, men is og Iset's ostekake, da er festen i boks. Hihi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 20:39   #17
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

:

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 15:55   #18
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Nå har jeg fått ismaskin til jul, og satte igang med stor iver !

Men så stopper maskinen, fordi vispen fryser fast på et vis.. Ser flere her som har opplevd det samme.

Noen som har funnet en løsning ?
Noen andre med god erfaring fra ismaskin ?

Takknemlig for svar !!

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 17:38   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Opprinnelig lagt inn av Vikki

Nå har jeg fått ismaskin til jul, og satte igang med stor iver !

Men så stopper maskinen, fordi vispen fryser fast på et vis.. Ser flere her som har opplevd det samme.

Noen som har funnet en løsning ?
Noen andre med god erfaring fra ismaskin ?

Takknemlig for svar !!

Jeg må bare spørre, for jeg kjenner mange som har gjort denne feilen, inkludert meg selv første gangen jeg prøvde en ismaskin: helte du massen oppi FØR du skrudde på maskinen eller skrudde du den på etter at massen var helt nedi maskinen? For maskinen MÅ gå rundt før og mens du heller massen nedi, ellers fryser det bånn fast i løpet av sekunder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:00   #20
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg må bare spørre, for jeg kjenner mange som har gjort denne feilen, inkludert meg selv første gangen jeg prøvde en ismaskin: helte du massen oppi FØR du skrudde på maskinen eller skrudde du den på etter at massen var helt nedi maskinen? For maskinen MÅ gå rundt før og mens du heller massen nedi, ellers fryser det bånn fast i løpet av sekunder.


Jeg satte maskinen igang og så hadde jeg kremblandingen i mens maskinen gikk. Leste at det var sånn det skulle gjøres.

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:26   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Hmm da har du iallefall gjort det riktig. Merkelige ismaskiner dere har. :P
Men kanskje det er samme modell dere to har (du og hovedinnlegger), at det er en dårlig modell eller at det er noe feil på den?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:42   #22
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Merkelig dette ! Det er en Krups-maskin, og den eneste jeg har funnet i salg i butikkene..

Kanskje jeg ikke skal piske kremen først ?

Det virket som om kremen frøs fast i bunnen, og dermed gikk ikke vispen rundt...

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:44   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Hmm det var Krups jeg og hadde... Merkelig. Min funket helt fint, men jeg solgte den fordi den var så liten, jeg fikk liksom ikke plass til mer enn en halv liter ferdig is om gangen omtrent, vil ha en med myye større bolle!
Jeg pisker alltid kremen først ja. Massen er ganske "eggedosis"-aktig før jeg heller den i maskinen. Men det står jo at man kan lage melkebaserte iskremer også, og de er jo nesten helt flytende.
Jeg ville sendt en mail til produsenten, de har sikkert fått lignende henvendelser før.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 18:55   #24
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: hjelp til is i ismaskin?

Det står at mengden øker under tilberdning, så den kan tåle ca. 1 kg. saftis og ca. 1 liter fløteis...Grei størrelse det, om jeg bare hadde fått den til å virke...

Pisket fløten til " myk " krem, samme som du beskriver..

Får lese mer i bruksanvisnigen, eller som du sier , sende en mail til produsentene..

Takk Iset !

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-06, 22:11   #25
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: hjelp til is i ismaskin?

si i fra om du får det til, for jeg har lyst på ismaskin og, og nå har jeg større frys en i sommer!

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 22:36
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 15:50
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no