Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-12, 12:30   #1
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Når man er i ketose, hvor mye skal til av carbs før man ikke lenger er det?

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:36   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Høyst individuelt. Noen faller ut på 20-30 gram, andre kan fortsatt være i ketose på 60-70 gram. Prøv og se, så ser du hva som gjelder for deg...

Jeg har aldri vært så opptatt med å følge med på om jeg er i ketose eller ei, så lenge vekten har gått jevnt og trutt nedover og jeg har følt meg helsemessig bra så tolker jeg det dithen at ting fungerer. Har aldri kjøpt en eneste ketostick, og må innrømme at jeg ikke helt ser poenget med dem heller...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:40   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

I tillegg til det index sier, så kommer det også an på hva slags karber man spiser. Spiser jeg karber i form av sukker og stivelse så er det rett ut av ketosen.
Spiser jeg karber som i grønnsaker, så skal det mye til før jeg detter ut av ketosen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:41   #4
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Men hvor lang tid tar det? Om man lasser på med karbs nå feks, når er man ute av ketose? Er det snakk om timer dager minutter sekunder?

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:46   #5
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Så om man for eksempel ble overrasket med et utdrikningslag så kommer man seg fort ut? og man kan kjøre ketolyse feks til dagen før bryllup?

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 12:52   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Viss det gjelder inntak av alkohol, så forbrenner kroppen alkoholen først. Fettforbrenningen blir satt på vent til alkoholen er ute av kroppen. Men man kan fremdeles være i ketose.

Ellers så er det så individuelt at det er vanskelig å svare eksakt på spm. ditt om tiden det tar.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 14:32   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Hvis det virkelig haster kan du ta deg et par-tre vanlige øl. Før du er ferdig med dem er du "ute av ketose".


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 14:36   #8
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis det virkelig haster kan du ta deg et par-tre vanlige øl. Før du er ferdig med dem er du "ute av ketose".


-

Takk for alle svar. Da trengs det ingen ekstra forberedelser

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 12:32   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Nei. Men regn med litt ekstra magesmerter og masse gass. Men hvis du synes det er verdt det, så er alt greit.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 15:44   #10
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

som mangeårig lakrisoman ler jeg høyt av magesmærter mm!

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 19:28   #11
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

I tillegg til magesmerter kan også plutselig høyt inntak av karbohydrater føre til tretthet og kvalme, er min erfaring ..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 12:14   #12
Comparadun
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 9
Comparadun er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Det gikk fint! Magesmerter og kvalme kom av helt andre grunner enn karbohydrater...

Comparadun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 12:28   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lang tid tar det å komme seg ut av ketose?

Jeg vil anbefale denne artikkelen for å oppklare mange misforståelser rundt dette med ketose: http://paljabekk.blogspot.no/2012/08/hva-er-ketose.html

Særlig interessant er dette:

Sitat:

Det kan være lurt å huske at slik man bruker ordet ketose til vanlig, så er det ikke en enten-eller tilstand. Kroppen produserer alltid ketonlegemer og produksjonen går opp og ned i løpet av døgnet. Det er ikke definert et nivå av ketonlegemer i blodet vi kaller å være i ketose og vanligvis mener vi bare at man har en stor produksjon på grunn av et lavt inntak av karbohydrater. Et cirkatall er under 100g karbohydrater om dagen for et gjennomsnittsmenneske med moderat aktivitetsnivå. Men nok en gang, ketose er ikke noe man er, eller ikke er i. Det er et løst begrep og bør derfor brukes løst.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid det tar å komme i ketose? avuna Spørsmål og svar 4 16-07-12 17:38
Tar det lang tid å komme ut av ketose? kath Ketolysekuren 25 09-10-09 07:11
Hvor lang tid brukte dere på å komme i ketose? annabanana Ketolysekuren 14 25-03-08 20:04
Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose? Thula Ketolysekuren 11 02-03-05 00:05
Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose? turid Lavkarbo generelt 5 21-07-04 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no