Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Er berre nødt å skryte litt

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-12-11, 09:23   #1
bonde85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6
bonde85 er på en erverdig vei

Er berre nødt å skryte litt

Må berre skryte litt av meg sjølv. i desember 2009 viste vekta 131 kg. etter det vog eg meg ikkje på lenge. men starta då å spise lavkalori. uten noko særleg suksse. det resulterte i sult nesten døgnet rundt og mykje overspising når eg sprakk. 20.12.2010 viste vekte 121,9 kg. 1/1-2011 begynte eg "over natta" på lavkarbo, med ketose som retning. 20.12.2011 viste vekta 89,3 meir enn 50 cm er forsvunne rundt midja. fordi om vekta viser 89,3 kg så ser eg ganske så slank ut. eg e 171 høg så har fortsatt høg bmi. Håper eg klarer 79 kg som eg har satt meg som mål i løpet av 2012

dei 3 første måneden på lavkarbo så var eg ganske streng. vegde all mat og holdt meg på 15 g med karbo. Auka deretter litt og litt opp. I dag ligg eg på ca 25 g med kh og er i ketose og cm forsvinner. Kg forsvinner ikkje så fort men det vises veke for veke at eg minker i cm


gjennom 2011 så har eg kun hatt 3 dager med litt meir kh enn eg normalt har. det var i bryllupet mitt så det var litt planlagt, sjølv om eg la det heilt til rette for at eg kunne spise heilt streng lavkarbo.

2011 har vert eit fantastisk år kostholdsmesig og helsemesig. Eg e i ganske god form og

mannen min har gått ned mellom 30 og 40kg på lavkarbo han og så her i huset har det forsvunne ganske mange kg og cm i løpet av 2011

Ha ei fin jul folkens og eit godt nytt år

bonde85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 10:41   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer, så flink du og mannen har vært!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 11:19   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer! Kjempebra jobbet, virkelig!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 12:43   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 13:42   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer! Godt jobba

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 15:02   #6
bonde85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6
bonde85 er på en erverdig vei

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Takk!

bonde85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:58   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Så flott. Gratulerer med supert resultat både for deg og mannen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 11:57   #8
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer Du har vært kjempeflink!!
Håper du har ei fin jul

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 12:20   #9
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Kjempeflott Det viser også at lavkalori ikke er veien!

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 15:04   #10
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Wow! Du og mannen har tilsammen slanket bort en gjennomsnittsnordmann! Håper det var en ekkel type.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 10:30   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Herlig! Gratulerer med flott resultat - ikke bare vektmessig men også HELSEmessig!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 10:58   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Så flinke dere er!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 15:34   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Kjempeflott Det viser også at lavkalori ikke er veien!

For henne ja, siden hun ikke klarte styre seg og sprakk hele veien. Jeg har gått på lavkalori og det fungerte like bra som lavkarbo, man må bare holde seg til planen man har lagt.

Så for noen er lavkalori veien, mens for andre er lavkarbo veien.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:16   #14
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

For henne ja, siden hun ikke klarte styre seg og sprakk hele veien. Jeg har gått på lavkalori og det fungerte like bra som lavkarbo, man må bare holde seg til planen man har lagt.

Så for noen er lavkalori veien, mens for andre er lavkarbo veien.

men for en del så er det lettere å holde seg til lavkarbo, siden man slipper å gå sulten.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:50   #15
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Gratulerer, dere har vært kjempeflinke!

Lurer i grunn på hvordan du har klart å vært så standheftig jeg. Sliter med altfor mye godtesug til å klare å være så flink jeg ja

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:53   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

men for en del så er det lettere å holde seg til lavkarbo, siden man slipper å gå sulten.

Tjas, jeg var nå aldri sulten på lavkalori jeg da. Sørget bare for at inntaket var mindre enn uttaket. Trente jeg mye, så pøste jeg på med kalorier og mat og omvendt i perioder med mindre trening. Men brukte veldig lang tid på å gå ned da.

Brukte vel ca 6-7-8 mnd eller noe sånt på ca 9-10kg.

Men var aldri sulten, ikke noe mer enn jeg er nå på lavkarbo. Så det der kan helt sikkert variere fra person til person.
men jeg vil nå egentlig også tilføye at å slanke seg med GR eller noe slikt fordrer mye trening i tillegg. Å bare gå på lavkalori uten å bevege seg, kan nok fortone seg som noe slitsomt ja.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:43   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Tjas, jeg var nå aldri sulten på lavkalori jeg da. Sørget bare for at inntaket var mindre enn uttaket. Trente jeg mye, så pøste jeg på med kalorier og mat og omvendt i perioder med mindre trening. Men brukte veldig lang tid på å gå ned da.

Brukte vel ca 6-7-8 mnd eller noe sånt på ca 9-10kg.

Men var aldri sulten, ikke noe mer enn jeg er nå på lavkarbo. Så det der kan helt sikkert variere fra person til person.
men jeg vil nå egentlig også tilføye at å slanke seg med GR eller noe slikt fordrer mye trening i tillegg. Å bare gå på lavkalori uten å bevege seg, kan nok fortone seg som noe slitsomt ja.

Heter det virkelig lavkalori når man 'pøser' på med kalorier??

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:20   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Heter det virkelig lavkalori når man 'pøser' på med kalorier??


Trener man mye, så går det helt fint det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:51   #19
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: e berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Heter det virkelig lavkalori når man 'pøser' på med kalorier??

Hvorfor himler du med øynene? Tror du har misforstått noe med lavkalori jeg.

Hvis du ikke trener så må du gå på mye, mye mindre kalorier enn meg for å gå ned i vekt. Trener du veldig mye, så må nødvendigvis du ha mye mer kalorier for ikke å bli syk av all treningen.
Fremdeles lavkalori vettu fordi uttaket er vesentlig større enn inntaket idh å gå ned i vekt.

Lavkalori for deg kan jo være 1000 kcal pr dag for å slanke deg. For meg med 5-6 treningsøkter i uka og 40-50km løping totalt så må jeg kanskje ha 3-4000 kcal og fremdeles gå ned like mye som du gjør. Normalt ville jeg kanskje hatt 4-5000 kcal (og det er jævlig mye mat...) for å være stabil mht treningsmengde.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:00   #20
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Holder meg til lavkarbo jeg. Syns det er perfekt for meg. Men lavkalori funker visst også godt for mange.

Trening ja.... huff det har blitt lite av i det siste.

Bonde85: Utrolig flotte resultat. Gratulerer

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 09:32   #21
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

DET står det respekt av!! Fy søren så flink du har vært!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:30   #22
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Så flink du har vært!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 13:15   #23
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Så utrolig bra jobba. Jeg er imponert! Det er derimot skuffende at folk skal begynne å kverulere med hverandre inne i noen andres gladtråd. Hvis dere er uenige så lag da en egen tråd om det, ikke ødelegg stemningen i denne fine tråden!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 03:50   #24
maxit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 15
maxit er på en erverdig vei

Sv: Er berre nødt å skryte litt :)

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Så utrolig bra jobba. Jeg er imponert! Det er derimot skuffende at folk skal begynne å kverulere med hverandre inne i noen andres gladtråd. Hvis dere er uenige så lag da en egen tråd om det, ikke ødelegg stemningen i denne fine tråden!

Word!

Kjempebra jobbet trådstarter!

__________________

maxit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:34   #25
Wolverine
Juniormedlem
 
Wolverine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 12
Wolverine er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Er berre nødt å skryte litt

Oj!! Imponerende!! Å ikke minst STOR motivasjon for oss andre Kjempe bra jobba!

Wolverine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skryte litt mette_moj Ketolysekuren 29 12-10-09 23:21
Er det lov til å skryte litt? Pusen Ketolysekuren 11 04-02-08 21:14
Nå må jeg få skryte litt ... Gunhild Ketolysekuren 5 28-01-08 09:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no