Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hard hud på føttene

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-16, 21:07   #1
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Hard hud på føttene

Jeg er en person som sliter veldig med hard hud på føttene mine. Jeg tar fotbad to ganger i uken minst, bruker elektrisk fot-fil (har prøvd manuelle, men huden er så hard at elektriske er bedre) etter hvert fotbad. Jeg bruker også innlegg såler mot vonde føtter, og senebetennelse jeg har i høyre fot. På jobben har vi også en avlastning matte bak kassen.

Greit, det å gå ned i vekt vil hjelpe når det gjør vondt, men tror ikke det hjelper på hard hud!

Jeg lurer på om noen av dere har gode tips mot hard hud på føttene. Kjerringråd? Familieoppskrift? Hva som helst folkens og jeg er villig til å prøve det, om det så er grønnsåpe og stearin! <-- det som falt inn i hodet mitt nett nå

__________________



Sist redigert av Colt-pixy : 24-03-16 kl 13:56. Årsak: retting av ord
Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 23:33   #2
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Hard hud på føttene

Jeg hadde forferdelig føtter da jeg var på det tyngste, og til tross for daglig egenpleie og månedlige avtaler hos fotpleier ble jeg aldri kvitt det. Så gikk jeg ned i vekt, og jaggu ble ikke føttene bedre. Nå filer jeg innimellom og bruker Baby-foot to ganger i året og har myyyke føtter. Anbefaler Baby--foot, du får kjøpt det på Vita. Det er en slags sokk innsatt med krem, og du skal sitte med den på i en time. Sett føttene i fotbad en god stund før, jo lengre, jo bedre. Noen dager etter behandlingen begynner huden på føttene å flasse av, du kan dra svære flak av! Kan hende du må file litt på ekstra hard hud, men totalt sett skal du kunne dra nytte av dette.

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 11:34   #3
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Hard hud på føttene

Slutter med til Taklampe! Baby foot er fantastisk!
Legger ved en link her, så kan du se selv.
http://www.vita.no/kropp/baby-foot-fotpeeling

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 13:56   #4
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Hard hud på føttene

Tusen takk for svar.

Vekten gjør nok sitt, for jeg er jo absolutt ikke i nærheten av der jeg egentlig burde være, så med tiden vil det nok hjelpe. Det eneste er at jeg har slitt med huden på føttene mine hele livet, fra ekstrem flassing til utrolig hard hud.

Skal ta turen innom Vita neste uke for å kjøpe denne Baby Foot. Igjen takk for svar!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 14:54   #5
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hard hud på føttene

Enig, Babyfoot funker bra! Fil så mye du kan før du stikker tottene i Babyfoot-sokkene, da får du best resultat. Ellers kan jeg skrive under på at vekttap gjør hovedforskjellen for føttene, men det får man jo ta i lengden.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 22:41   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hard hud på føttene

Tviler på at vekten har noe å si ift tørre hæler... Jeg har aldri hatt det, men mine veldig slanke venninner har mye av det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 12:08   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hard hud på føttene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tviler på at vekten har noe å si ift tørre hæler... Jeg har aldri hatt det, men mine veldig slanke venninner har mye av det.

Forskjell på tørr hud og hard hud. Og jo, det har noe å si. Samme som skotype, om man går mye barføtt, aktivitetsnivå og fotform (vide føtter etc) har noe å si.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gul under føttene! Maria29 Generell diskusjon 6 29-10-12 13:58
Vann i føttene ... mamz Spørsmål og svar 9 12-07-11 13:19
Føttene mine sover Opheliia Fysisk og mental helse 39 24-11-10 23:28
Sprekker under føttene Huldr Fysisk og mental helse 29 05-06-06 23:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no