Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

"Høy" på sukkerfri sjokolade

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 17:28   #1
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

"Høy" på sukkerfri sjokolade

I dag har jeg hatt en veldig dårlige lavkarbo dag, og jeg endte med å spise Cavelier sjokolade (uten sukker).
Likevel føler jeg meg kvalm, uvel, og dårlig.

Sjokoladen inneholder mye karbohydrater, det er jeg klar over. Men jeg trodde ikke at de skulle påvirke meg så mye som de tydeligvis gjør.

Har andre opplevd det samme? Altså at de blir dårlig av sjokolade til og med når det ikke er vanlig sukker i den?

Aldri mer sånn sjokolade på meg i allefall.

tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:04   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Uten å se på noen varedeklarasjon så vil jeg svare at den ikke er "uten sukker". Den er "uten tilsatt sukker" som er noe heeelt annet. De kan tilsette ett lass med fruktose og si at den ikke er tilsatt sukker. Og hvis det er ekte banan i så er ikke den sukkerfri akkurat.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:07   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Eg trur eg ha blitt rimelig høg på melkesjokolade med banan, ja! Weee!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:16   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Nå søtes vel Cavalier med maltitol, og det er ikke uvanlig å få sånne reaksjoner av det.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:24   #5
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Det er ganske vanlig å reagere slik på maltitol. Jeg selv får hodeverk, kvalme, diare, luft i magen av det. Jeg vil ikke anbefale å spise en hel sjokolade på rappen, og den mørke er mye bedre og inneholder mye mindre karbo, dobbelt så lite vil jeg tro. Om du vil ha noe søtt, vil jeg anbefale å blande ulike ingredienser, og ikke spise sjokololaden som den er. Fks, lag coscosa konfekt, dronning maud pudding, lag krem og dryss over et par biter sjokolade, lag en kopp kakao(av fløte).

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:55   #6
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Jeg har fått migrener nå, så jeg skal aldri mere spise sånn sjokolade igjen. (spiste ikke en hel sånn på rappen altså...men reagerer likevel kraftig)

Inneholdt i allefall noe jeg ikke tåler.

Back to low-carb!

tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:42   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Eg bur i Belgia, og utruleg nok har eg aldri ete Cavalier sjokolade.....
God bedring Tropico!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 21:15   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Jeg har tålt sjokoladen fra Anton Berg og Sukkerfritt veldig bra - aldri noe ubehag. Men denne Cavalier sjokoladen er ikke bra - jeg får kjempemye luft i magen etter bare en liten bit eller to.....Og det av den mørke sjokoladen med minst karb i....
Det er vel maltiolen som gjør det.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:23   #9
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Jeg tåler godt sjokoladen fra Cavalier, ingen fysiske ubehag og fortsatt fullt utslag på ketostix. Men jeg spiser sjelden mer enn en til to rader. Vil tro at mengde har litt å si for om man reagerer eller ikke?

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:30   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Det er ikke mye karber i Cavalier- sjokoladen nei, men denne malitolen er ikke god, altså!
Jeg syns egentlig den er den "sukkerfrie" sjokoladen som er aller best på smak, men kroppen min gjør desverre vilt opprør etter kun en liten rute eller to!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 07:02   #11
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

Sv: "Høy" på sukkerfri sjokolade

Jeg fikk sånn migrene at jeg rett og slett måtte gå å legge meg. Skikkelig kjipt.

Merker også at jeg har luft i magen som noen andre nevner her.

Har aldri lagt merke til at jeg reagerer sånn på et produkt som jeg gjorde i går, må være veldig følsom for akkurat innholdet i den sjokoladen.

Hodet er ikke helt bra enda, men håper at jeg blir frisk og rask utover dagen!

Tusen takk for alle svar jeg har fått. Interessant og se at det er flere som har reagert på sjokoladen!

tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig å få "sunn" sjokolade ut på markedet? pijussau Lavkarbo generelt 17 28-02-10 10:51
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hva slags sjokolade er "best"? lill Spørsmål og svar 23 26-05-08 13:40
sjokolade og snop fra "sukkerfritt" (virginias) cilemora Ketolysekuren 3 11-10-07 18:16
Eurodiet sjokolade"bars" bestutenkarbo Eurodiett 9 16-07-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no