Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Spiseforstyrrelser

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-09, 23:56   #1
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Spiseforstyrrelser

ser ikke noe lignende link her inne,så skriver noen ord fra min fortid.
Ser at veldig mange her inne søker,og tror at lykken er d å være slank/tynnere. Det skjønner jeg hvis man er så overvektig at man blir syk av det,men d finnes en del her som skal inn i str 36,og ned noen få kilo.Men hva med å tenke på at man er frisk, at kroppen fungerer.???
Skriver av erfaring. Har hatt anorexi i 11 år,men for 3 år siden valgte jeg livet. Var så syk,at legene aldri trodde jeg skulle overleve. 39 kilo,matsonde,sengeliggende,pleietrengende osv.En vond tid,men jeg er en fighter,noe jeg beviser ved d å leve idag. Jeg trodde også at lykken var å bli tynn,da ville livet være perfekt for meg også,men d ble d desverre ikke.Så til alle der ute,lev livet idag,morgendagen vet vi ingenting om.Men vi alle burde spise sunt,trene og holde oss i form,men glem ikke at livet har mye fint å by på,selv med noen kilo for mye også.
Jeg sliter idag med senskader,deriblandt diabetes 2,men kostregulert,og d er derfor jeg er medlem her. Holder meg ferfekt i form ved mindre karb.
Ønsker dere alle lykke til.
Mvh meg.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 12:54   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spiseforstyrrelser

Opprinnelig lagt inn av meksiko, her.

glem ikke at livet har mye fint å by på,selv med noen kilo for mye også.


Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!.

Da jeg innså det begynte vekta å bevege på seg også. I riktig retning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:46   #3
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Spiseforstyrrelser

Opprinnelig lagt inn av meksiko, her.

ser ikke noe lignende link her inne,så skriver noen ord fra min fortid.
Ser at veldig mange her inne søker,og tror at lykken er d å være slank/tynnere. Det skjønner jeg hvis man er så overvektig at man blir syk av det,men d finnes en del her som skal inn i str 36,og ned noen få kilo.Men hva med å tenke på at man er frisk, at kroppen fungerer.???
Skriver av erfaring. Har hatt anorexi i 11 år,men for 3 år siden valgte jeg livet. Var så syk,at legene aldri trodde jeg skulle overleve. 39 kilo,matsonde,sengeliggende,pleietrengende osv.En vond tid,men jeg er en fighter,noe jeg beviser ved d å leve idag. Jeg trodde også at lykken var å bli tynn,da ville livet være perfekt for meg også,men d ble d desverre ikke.Så til alle der ute,lev livet idag,morgendagen vet vi ingenting om.Men vi alle burde spise sunt,trene og holde oss i form,men glem ikke at livet har mye fint å by på,selv med noen kilo for mye også.
Jeg sliter idag med senskader,deriblandt diabetes 2,men kostregulert,og d er derfor jeg er medlem her. Holder meg ferfekt i form ved mindre karb.
Ønsker dere alle lykke til.
Mvh meg.

Fint å høre at du har blitt frisk.

Men ser ikke noe problem med å gå på lavkarbo selv om man bare skal ned noen få kilo. Det er jo et sunt kosthold og det fører jo ikke til at man blir sykelig tynn. I boken "bedre uten brød" viser jo forfatteren f.eks til sykelig undervektige pasienter som har brukt lavkarbo for å gå opp til normalvekt.

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:06   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Spiseforstyrrelser

Opprinnelig lagt inn av Fleskulf, her.

Fint å høre at du har blitt frisk.

Men ser ikke noe problem med å gå på lavkarbo selv om man bare skal ned noen få kilo. Det er jo et sunt kosthold og det fører jo ikke til at man blir sykelig tynn. I boken "bedre uten brød" viser jo forfatteren f.eks til sykelig undervektige pasienter som har brukt lavkarbo for å gå opp til normalvekt.



Signerer bare dette.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiseforstyrrelser, mobbing m.m.. Fjonken Fysisk og mental helse 0 19-05-06 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no