Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Søtsaker og oppskrifter...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-04, 12:13   #1
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Søtsaker og oppskrifter...

En stund siden sist jeg var her inne og gikk igjennom "nye innlegg"
Og hva finner jeg?
Oppskrifter på det ene gode etter det andre..julekaker,snacks og annet godt.
Trodde dette dreide seg om å ta av seg- ikke noe matforum.

Tuller litt jeg, håper ingen tar det seriøst.
Men når tenna løper i vann og man ikke har smakt en kakebit på 16 måneder blir man jo fristet til å lage noe godt.

Mange fine oppskrifter!
Skal gjemme noen og se hva jeg får til.

For meg er kaker neimat og jeg har holdt meg helt unna...

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 12:23   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Kanel.

Det er hyggelig å se deg.
Jeg er igrunnen helt enig med deg i at kaker er nei-mat, men nå er det snart jul. Da kan man unne seg en smak, men da er det viktig at det er riktig smak og ikke noe som bidrar i for sterk grad til blodsukkersvingninger og søt sug. Vet at du ikke mener nei til kos i jula da....
Noen av oss klarer ikke å la vær skjønner du..og da er det greit å "snakke om" godsakene om ikke annet På samme måte som jeg leser kokebøker på senga...ikke for å lage mat , men for å kose meg lovlig med oppskrifter

Jeg skjønner hvorfor du har klart å ta av så mange kilo. Utrolig godt gjort.
Håper du føler deg frisk og rask nå....etter bukplastikken også?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 12:51   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Trodde dette dreide seg om å ta av seg- ikke noe matforum. Tuller litt jeg, håper ingen tar det seriøst.

Åååååå, det var godt du skrev den siste linja der !!
Men jeg tror du satte fingeren på noe som mange tenker. At dette ER et slankeforum. SURPRISE !! Det er det IKKE, dette er et lavkarbo forum. For de som spiser lavkarbomat - og som har det som livsstil - ikke nødvendigvis bare for å ta av eller legge på seg, - men følger filosofien liksom. Og et lavkarboforum ER et matforum - uten oppskrifter blir det jo nesten som en fisk på tørt land ! (...eller fisk uten sykkel....som noen her ville ha sagt *kniiiis*)

Syns du har vært kjempeflink som ikke har spist kaker eller noe annet slikt. Og klarer du å lavære er det jo aller aller best. Men OM du skulle føle trangen, så vet du at her inne finnes det lavkarbo alternativer som ikke er usunne og klissete fulle av sukker, men sunne alternativer med nøtter, egg og gode matvarer !

Stå på du Kanel, du har gjort en kjempejobb, - nå er det bare å vedlikeholde

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 12:57   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Trodde dette dreide seg om å ta av seg- ikke noe matforum.

Og jeg trodde det dreide seg om å lære seg å leve et helt liv med begrenset inntakt av kabohydrater. Og det er ikke noe liv for meg å se på alle andre spise og kose seg hele julen, da sprekker jeg hvertfall. Og så vil jeg kunne invitere gjester og ha noe og servere, og det jeg lager skal jeg også ha mulighet til å smake på - selv om det bare blir litt, ellers så gjør jeg det for vanskelig for meg selv. - Men ingen av oss mente å friste noen over evne ! Vi mener det godt vi som drømmer om godsaker og en jul med planlagte og kontrolerte utskeielser.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 12:57   #5
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Hei igjen!

Kjekt å se dere!
Føler meg i fin form etter operasjonen, selv om det er noe ømt og litt "ekkelt" i sårkantene.
Magen er ihvertfall stram som et trommeskinn og navelen liten og nett.

Skal nok unne meg litt juleknask denne jula, ja.
Det verste etter å ha vært avholdende så lenge er at alt blir altfor søtt!
Jeg har brukt minimalt med kunstig sukker og fruktttose, så jeg er på et vis avvent.
Når jeg nå tar et slikk for å smake på isen på ungene er det rett og slett lite godt...

Men man kan jo lage julekaker av nøtter og annet, og det trenger jo ikke smake sukker..

Jeg må innrømme at også her blir kakeoppskrifter studert nøye, det gjorde jeg ikke før.
Leser gjerne igjennom hele oppskriften og synes nesten alt ser himmelsk så godt ut..

Ha en fortsatt god dag alle sammen!

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-04, 08:45   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Noe jeg synes er et poeng er å fore barn og menn og foreldre med sunn lavkarbo-snacks og kaker, selv om det er dyrere å bake med f.eks. fruktose og egg og sjokolade 85 % enn med hvetemel, sukker og melis.

Ha en fin dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 26-10-04, 09:46   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg var på kurs i går, og da snakket vi om jula, julekaker og julemat osv. osv. Mange "gruer" seg litt til jula og alt som er å spise i den forbindelse har jeg inntrykk av. Til jul i år skal jeg gjøre som jeg gjorde til jul i fjor; Bake vanlige pepperkaker sammen med Andrea. Lage brente mandler og marsipan m/fruktose. Bake et par kaker (Fedon-kaker) - men det blir ingen typiske julekaker i år heller her i huset. I stor grad er dette "ut-og-inn-kaker" - og jeg tror ikke "pip-pip'ene" har godt av alle julekakene de får på nyåret heller....

Noe av det lureste jeg gjorde før jul i fjor var å bestemme meg for hvordan jula skulle være for meg. I forhold til hva jeg skulle spise. NB! Ikke i forhold til hva jeg IKKE skulle spise altså! Vesentlig forskjell på hvordan det føles nemlig.... Jeg tror nemlig - nei jeg er overbevist om! at bestemmelsen for hva man skal spise i forbindelse med en sånn langvarig feiring må gjøres i god tid i forveien. Nytter liksom ikke å sitte med flere kakefat foran seg og så begynne å vurdere eller bestemme seg for om man skal spise, om man skal slutte å spise julekaker osv.

Nå ble visst ikke dette noen tips om søtsaker eller no' men det blei det det blei!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-04, 09:54   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg var på kurs i går, og da snakket vi om jula, julekaker og julemat osv. osv. Mange "gruer" seg litt til jula og alt som er å spise i den forbindelse har jeg inntrykk av. Til jul i år skal jeg gjøre som jeg gjorde til jul i fjor; Bake vanlige pepperkaker sammen med Andrea. Lage brente mandler og marsipan m/fruktose. Bake et par kaker (Fedon-kaker) - men det blir ingen typiske julekaker i år heller her i huset. I stor grad er dette "ut-og-inn-kaker" - og jeg tror ikke "pip-pip'ene" har godt av alle julekakene de får på nyåret heller....

Noe av det lureste jeg gjorde før jul i fjor var å bestemme meg for hvordan jula skulle være for meg. I forhold til hva jeg skulle spise. NB! Ikke i forhold til hva jeg IKKE skulle spise altså! Vesentlig forskjell på hvordan det føles nemlig.... Jeg tror nemlig - nei jeg er overbevist om! at bestemmelsen for hva man skal spise i forbindelse med en sånn langvarig feiring må gjøres i god tid i forveien. Nytter liksom ikke å sitte med flere kakefat foran seg og så begynne å vurdere eller bestemme seg for om man skal spise, om man skal slutte å spise julekaker osv.

Nå ble visst ikke dette noen tips om søtsaker eller no' men det blei det det blei!

Og 'det det blei' var veldig fornuftig sagt. Det er jo derfor vi driver å planlegger jula allerede i oktober. For å forberede oss både praktisk og mentalt.

Men du Fedonisten, brente mandler - har du fått til det med fruktose du? Du deler kanskje dine erfaringer litt mer konkret da? I form av oppskrift?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 26-10-04, 12:12   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Julen må jo være fantastisk når man går på atkins....
Ingen fettfattig mat her, men ribbe, surkål og saus og grønnsasker. Hvem trenger vel poteter?
Men jeg gruer meg litt til å unnvære konfekten og marsipanen.... Men så lager jeg en Atkins ostekake til meg selv og mannen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:07   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg var på kurs i går, og da snakket vi om jula, julekaker og julemat osv. osv. Mange "gruer" seg litt til jula og alt som er å spise i den forbindelse har jeg inntrykk av. Til jul i år skal jeg gjøre som jeg gjorde til jul i fjor; Bake vanlige pepperkaker sammen med Andrea. Lage brente mandler og marsipan m/fruktose. Bake et par kaker (Fedon-kaker) - men det blir ingen typiske julekaker i år heller her i huset. I stor grad er dette "ut-og-inn-kaker" - og jeg tror ikke "pip-pip'ene" har godt av alle julekakene de får på nyåret heller....

Noe av det lureste jeg gjorde før jul i fjor var å bestemme meg for hvordan jula skulle være for meg. I forhold til hva jeg skulle spise. NB! Ikke i forhold til hva jeg IKKE skulle spise altså! Vesentlig forskjell på hvordan det føles nemlig.... Jeg tror nemlig - nei jeg er overbevist om! at bestemmelsen for hva man skal spise i forbindelse med en sånn langvarig feiring må gjøres i god tid i forveien. Nytter liksom ikke å sitte med flere kakefat foran seg og så begynne å vurdere eller bestemme seg for om man skal spise, om man skal slutte å spise julekaker osv.

Nå ble visst ikke dette noen tips om søtsaker eller no' men det blei det det blei!

Godt tenkt og sagt, Fedonisten! Jeg er så enig.
Men har du laget brente mandler med fruktose før? Det har jeg prøvd for et par år siden og det ble så brent og svart at jeg måtte kaste stekepanna!

Hilsen søtmons marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:13   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Godt tenkt og sagt, Fedonisten! Jeg er så enig.
Men har du laget brente mandler med fruktose før? Det har jeg prøvd for et par år siden og det ble så brent og svart at jeg måtte kaste stekepanna!

Hilsen søtmons marianne

Det er fordi du trenger mye lavere varme til fruktosen. Den blir fortere brun og brent....
Men de mandelkjeksene til fedon smaker jo nesten brente mandler

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 12:06   #12
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er fordi du trenger mye lavere varme til fruktosen. Den blir fortere brun og brent....


Men de mandelkjeksene til fedon smaker jo nesten brente mandler

Ja - DET har du helt rett i! Det blir dem i stedet for brente mandler i år! Nydelige, er de!

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 12:11   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av marianne

Ja - DET har du helt rett i! Det blir dem i stedet for brente mandler i år! Nydelige, er de!

marianne

Ligger oppskriften her inne?

  Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 07:53   #14
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Ligger oppskriften her inne?

Jepp! Den ligger under Oppskrifter, Lindberg og Atkins Vedlikehold.

Du må prøve altså!

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-11-04, 11:32   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det akter jeg å gjøre! Etter at jeg bestemte meg for å gå litt over til Lindbergs prinsipper ser det mye lysere ut på julekakefronten! *slurp*

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sunne oppskrifter på barnemat? Iset Barns kosthold 10 07-11-04 08:19
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 16:57
Oversette oppskrifter? Marianne Oppskrifter 4 10-10-04 11:23
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no