Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Nyper - hva inneholder de

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-09, 19:46   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Nyper - hva inneholder de

Det går en tråd nå om C-vitaminer, men alle leser vel ikke den.

Forøvrig meget interresant!

Siden i høst har jeg vært på jakt etter innhold i vanlige ville nyper-kjøtt og frø. Mener jeg har lett i alle norske, svenske og finske matvaretabeller uten å finne det. Kjøpte en pose med blandet, tørket nype frø og skall på helsekosten, men der er ingenting oppgitt.

Er det noen som vet eller har en link?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nyper - hva inneholder de

Det står en liste over ernæringsinnholdet helt til venstre på siden!

http://www.matvareguiden.no/matvare401.asp

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:47   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nyper - hva inneholder de

Takk Kitt, har sett den siden.

Men hva inneholder kjøttet og hva inneholder frøene? Og bildet viser de store "borettslagsnypene" - er det noen forskjell på de og ville nyper i skogen?

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:53   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nyper - hva inneholder de

Frøene skal jo ikke brukes. De klør i munnen og er ekle på smak og.....

Det står at det gjelder både ville og hagevekster. Kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på dem!
Bortsett fra at de ville smaker bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:18   #5
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nyper - hva inneholder de

Joa! De brukes. Den posen jeg kjøpte på helsekost inneholder hele nypen
står det, og pulveret er relativt lyst på farge.

Du tenker sikkert på at vi i vår ungdom pleide å putte nypefrø innenfor gensern til folk vi hadde lyst til å mobbe litt. Det klødde noe j....lig

Jeg husker min barndoms "bessa" (bespisning på skolen) med grovbrødskiver med nypesyltemos på. Var veldig godt syntes jeg.

Jeg var litt sent ute med innsankning av nyper i høst, men det skal ikke gjenta seg neste år. Det lille jeg fikk laget med stevia som søtning var veldig godt.

SÅ: INNHOLD PLEASE??

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:31   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nyper - hva inneholder de

Hadde helt glemt dette med kløpulver under genseren!

Vokste opp med en hjemmeværende mor og lite penger. Plukket vill- nyper hvert år. Mamma laget nypesupper av dem hele vinteren og hadde det sneket seg med noen frø, klødde det noe inni...... i hele munnen og halsen.

En venninne av meg reagerer allergisk på disse frøene som hun reagerer på hasselnøtter og frøene i paprika!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inneholder Afrodite-brødet hvetemel? Muff-muff Lavkarbo generelt 6 28-01-09 12:12
Om gelatin og hva pølser inneholder & sånn Goggen Lavkarbo generelt 16 14-01-08 15:42
Tørkede nyper - hvor kjøpe? Huldr Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 26-10-07 01:53
Hva inneholder banan. Kristian Generell ernæringsdebatt 26 30-08-05 04:47
Proteinpulver - inneholder det noe snusk?? Chumpsy Lavkarbo generelt 12 04-08-05 18:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no