Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Min favoritt-lavkarbo-rett!

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-05, 17:16   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Thumbs up

Min favoritt-lavkarbo-rett!

.. er fårikål.

Hva er din?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 17:40   #2
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Thumbs up

Ovnsbakt ellers stekt laks med wokede grønnsaker og puré av grønne erter/blomkål/brokkoli, alt etter hva kjøleskapet har å by på. Mmmm.. Fantastisk!

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 17:45   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Meretes Indiske Simsalabim

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 18:03   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Meretes Indiske Simsalabim

Den kommer på en FORTJENT andreplass for meg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 18:47   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Helstekt indrefilet av svin med fløtegratinert blomkål.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 11:56   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Flere?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 12:42   #7
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Wink

åh ja..

Stekt laks, med masse brokkoli, litt løk, sopp og sånt kos.. og etter det har stekt så tar jeg litt rømme oppi stekepanna, blandet med en god skje urtekremost fra tine, litt salt og papper og lar det bare surre litt..og det smaker bare himmelsk!!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 17:17   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Matilde

Stekt laks, med masse brokkoli, litt løk, sopp og sånt kos.. og etter det har stekt så tar jeg litt rømme oppi stekepanna, blandet med en god skje urtekremost fra tine, litt salt og papper og lar det bare surre litt..og det smaker bare himmelsk!!

Hørtes nyyydelig ut! Lenge siden jeg har spist laks, men nå tror jeg at jeg skal prøve det igjen

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 17:48   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hørtes nyyydelig ut! Lenge siden jeg har spist laks, men nå tror jeg at jeg skal prøve det igjen

å laks er så godt !! spesielt grav laks eller røke laks ... hm hva er forskjellen egentlig ?? på den jeg har står det ikke ingredienseliste så jeg tenkte at da var det bare laks ... håper ikke det var noe mer ..

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 18:05   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta

å laks er så godt !! spesielt grav laks eller røke laks ... hm hva er forskjellen egentlig ?? på den jeg har står det ikke ingredienseliste så jeg tenkte at da var det bare laks ... håper ikke det var noe mer ..

Røkelaks er røket og har lang holdbarhet. Den kan være varmrøykt eller kaldrøykt. Ved varmrøyking saltes som regel fisken hel sløyet, før den tørkes og røkes i temp på fra 65 til 85 grader. Alt etter hvor stor den er og hva slags røykeskap som brukes. Skal den kaldrøykes vil den som regel fileteres først og saltes, eller legges i kar med saltlake. Så tørkes den og røykes på mellom 20 og 30 grader. Disse har lite karber.

Gravlaks er helt rå og har kort holdbarhet. Hele laksesider (helst av stor laks 3-4 kilo) gnis inn med en blanding av salt, sukker & pepper. Den første lasesiden legges med skinnsiden ned i n dertil egnet form, og drysses med hakket dill (masse). Noen bruker tørr sherry eller eau de vie (ca 2 cl) og heller over - noen bruker ikke vin/sprit. Neste lakseside legges over med skinnsiden opp. Så drysser man litt mer dill over og setter formen/beholderen på et kjølig sted i minst 2 dager (jeg lar den ligge 3-4 dager), hvor man snur laksesidene minst 2 ganger i døgnet og samtidig øser over laken som danner seg. Rå fisk algså, men veldig godt ! ...men vær OBS på sukkeret - det gir en del karber.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-09-05, 18:12   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Røkelaks er røket og har lang holdbarhet. Den kan være varmrøykt eller kaldrøykt. Ved varmrøyking saltes som regel fisken hel sløyet, før den tørkes og røkes i temp på fra 65 til 85 grader. Alt etter hvor stor den er og hva slags røykeskap som brukes. Skal den kaldrøykes vil den som regel fileteres først og saltes, eller legges i kar med saltlake. Så tørkes den og røykes på mellom 20 og 30 grader. Disse har lite karber.

Gravlaks er helt rå og har kort holdbarhet. Hele laksesider (helst av stor laks 3-4 kilo) gnis inn med en blanding av salt, sukker & pepper. Den første lasesiden legges med skinnsiden ned i n dertil egnet form, og drysses med hakket dill (masse). Noen bruker tørr sherry eller eau de vie (ca 2 cl) og heller over - noen bruker ikke vin/sprit. Neste lakseside legges over med skinnsiden opp. Så drysser man litt mer dill over og setter formen/beholderen på et kjølig sted i minst 2 dager (jeg lar den ligge 3-4 dager), hvor man snur laksesidene minst 2 ganger i døgnet og samtidig øser over laken som danner seg. Rå fisk algså, men veldig godt ! ...men vær OBS på sukkeret - det gir en del karber.....


Hei Nille !! takk for svar !! du er så snill å svarer på nesten alt jeg spør om ( ALT er vel fysisk umulig...) men hvorfor vet du alt ?? Du er jo som et vandrene leksikon - gid jeg hadde noen nille tendenser ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 15:46   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg elsker laksefilet, så det er jo en favoritt.

Ellers blir vel favoritten min biff med bearnaisesaus og smørdampet brokkoli.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 16:51   #13
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg elsker laksefilet, så det er jo en favoritt.

Ellers blir vel favoritten min biff med bearnaisesaus og smørdampet brokkoli.

signerer på den!

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-05, 19:30   #14
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Tror at jeg også vil signere på biffen ja. Bearnais og brokkoli, og stekte sopp.

Ellers er dette en VANSKELIG tråd! Det kommer an på dagsformen! For alt det andre er også så godt!

Sa matvraket...

Gravlaks er jeg veldig glad i, men har ikke lagd det siden jeg begynte på Atkins. Tro om det kan lages med Splenda? Kanskje det gjør noe med holdbarheten - eller? Noen som har noen formening om det?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 00:07   #15
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Kokt røkt kolje, brokkoli og ketolysekurens, Enkel hollandaisesaus.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 15:38   #16
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Mitt favoritt måltid

Er nok kylling stekt i olivenolje og krydder, med salat og blomkål til og en klatt hvitløkssmør

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 16:15   #17
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

For tiden er det Gerd`s oste-kjøttkaker, ååååhhhh sååå GOOODE!!!!

Men for en stund siden var det Iset`s pizza, YUUUUMMIIII!!!!!


SMAAASK til dere go`jenter

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:51   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

For tiden er det Kyllingfileet med salat, ruccola, rødløk og pinjekjerner. Med bittelitt couscous ved siden av (klarer meg med en liten ss), og dressing av kesam med hvitløk salt og pepper. Skikkelig festmåltid å be gjester på

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:58   #19
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

for tiden går det i mexi i alle varianter, med stor ziggy lappe som base for alskens lavkarbo goder.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:52   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

FISK!!!
I alle herrens variasjoner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 22:38   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

Blomkålgrateng med skinke. Mmmm.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 22:43   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min favoritt-lavkarbo-rett!

Jeg tror at om jeg må spesifisere, så må det være fiskeformen til Bee. Fire fiskefileter, en boks rømme, en trekvart pakke feta (eller tilsvarende mengde fet type fra innvandrerbutikk), rosamarin, salt og pepper. Legg filetene i en ildfast form og ha salt og pepper på, bland rømme, feta og rosmarin og hell det over. Gratiner i ovnen. NAMM!!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
leser jeg egentlig rett bøker ? hannahgamlem Induksjonen 2 15-12-04 20:30
Kan jeg ha en banan i smoothiesen min? Iset Generell diskusjon 25 15-10-04 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no