Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

bøker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-06, 13:23   #1
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

bøker

Jeg har vært på biblioteket for å låne Lindberg sine bøker naturlig slank og naturlig slank kokeboken.
Er ikke dette et bra sted å begynne?

-Er helt på bar bakke med denne lavkarb dietten jeg.
(bøkene var ikke inne så jeg får kokeboken i beg av neste uke å naturlig slank boken i slutten av måneden)

Noen som har andre tips.. leser jo litt på disse flotte sidene da, men det er mye som skal læres.

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 14:31   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: bøker

'Naturlig slank' har et viktig budskap. Jeg forsto at dette var riktig for meg. Men jeg synes den var tung, delevis vanskelig å lese, få tak på. Kokeboken, fullversjon - bare siste halvdel som er oppskrifter - den er lettere å lese. Jeg endte opp med å gå kurs jeg for å forstå dette, og det anger jeg ikke på.

Men om du klare hold tunge rett i munnen og ikke bare blir forvirret, kan det være greit å lese noen av de andre bøkene også som 'Slank med ketolysekuren' for eksempel, og sikkert Atkins sine også - men de har jeg ikke lest selv, ei heller Skaldemann sin, eller 'Bedre uten brød' - men jeg tror de er nyttige alle sammen. Også den der sukkerboken til DVP. Jeg kan forresten anbefale Fedons 'Helt gresk', etter at du har kommet ordentlig i gang, men det er ikke en lærebok i lavkarbo altså, men mye spennende oppskrifter har den boken.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 14:50   #3
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: bøker

Opprinnelig lagt inn av susanna

Jeg har vært på biblioteket for å låne Lindberg sine bøker naturlig slank og naturlig slank kokeboken.
Er ikke dette et bra sted å begynne?

-Er helt på bar bakke med denne lavkarb dietten jeg.
(bøkene var ikke inne så jeg får kokeboken i beg av neste uke å naturlig slank boken i slutten av måneden)

Noen som har andre tips.. leser jo litt på disse flotte sidene da, men det er mye som skal læres.

Hvis du virkelig vil prøve lavkarbo tilpasset norsk mat og er veldig motivert og ønsker å få en rask start, så ville jeg gått inn på ketolyse.no og bestilt bok og diverse der. Der er en fantastisk soyaprotein som du kan bestille og lage litt av hvert med. Du kan også abonnere på diskusjonsforum, og få svar på det som kun gjelder ketolysekuren. Jeg har selv startet opp med atkins induksjon, men holder på å gå gradvis over til ketolysekuren. Der er jo en norsk lege som svarer på spørsmål også. Bare et lite tips

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 15:45   #4
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: bøker

Jeg synes bøkene til Fedon er vanskelige å forstå, og desto verre: de er kjedelige Men jeg gikk på kurs! Ikke alt var like spennende der, men de ti ukene kurset varte var det en motivasjon i seg sjøl å få veie seg på Tanita-vekta hver uke, samt å treffe andre i samme situasjon. Så et kurs vil jeg virkelig anbefale! Jeg gikk ned ti kilo på de ti ukene

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 17:05   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: bøker

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Hvis du virkelig vil prøve lavkarbo tilpasset norsk mat og er veldig motivert og ønsker å få en rask start, så ville jeg gått inn på ketolyse.no og bestilt bok og diverse der.

Siden ungen din er bare 3 mnd og du fremdeles ammer (som du skrev i introtråden) så er det best å starte med Lindberg, da kostindusert ketose (som Ketolysekuren er) ikke er anbefalt for ammende. Det er ikke sikkert det er farlig, men hverken Atkins eller Torkil anbefaler å være i ketose da fordi det ikke finnes studier som viser hvordan det virker på melken/barnet.

Om du har 10-15 kilo for mye når du er ferdig med ammingen er Ketolysekuren er fint alternativ.

Inntil du får boka har MHM laget en flott oversikt over hovedpunktene til Fedon Lindverg kostholdet:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 18:11   #6
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

Sv: bøker

takk for svar.

Jeg vil ikke begi med inn på en streng diett eller ketolyse, akkurat av den grunn som nille skriver, jeg ammer og vil gjøre det fremover en god stund.

Det må bli en lett utgave av fedon kostholdet tenker jeg.

Greit å vite på forhånd at fedon boken er kjedelig, så har jeg ikke for store forhåpninger i hverfall. Får "lide" meg gjennom den da... hehe

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 23:22   #7
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: bøker

Opprinnelig lagt inn av susanna

takk for svar.

Jeg vil ikke begi med inn på en streng diett eller ketolyse, akkurat av den grunn som nille skriver, jeg ammer og vil gjøre det fremover en god stund.

Det må bli en lett utgave av fedon kostholdet tenker jeg.

Greit å vite på forhånd at fedon boken er kjedelig, så har jeg ikke for store forhåpninger i hverfall. Får "lide" meg gjennom den da... hehe

Beklager Susanna, Nille har helt rett, var visst for snar til å svare, lindberg er nok best for deg nå.

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er du glad i bøker? Igjen... linse Andre bøker 0 23-11-05 18:25
Hvilke bøker anbefaler du? Kame Lavkarbobøker 1 16-09-05 13:14
Bøker, MHM og Guro? Marianne Bøker om ernæring og helse 4 07-01-05 17:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no