Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dere som ikke har stor overvekt

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 11:55   #1
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Dere som ikke har stor overvekt

Et spørsmål til dere som spiser lavkarbo og ikke har stor overvekt:

Synes dere at dere har lettere for å gå ned i vekt/stramme opp når dere trener fast (og spiser lavkarbo) enn når dere ikke trener?

Det kan hende dette er et teit spm, men jeg lurer nå

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:33   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av fridr, her.

Et spørsmål til dere som spiser lavkarbo og ikke har stor overvekt:

Synes dere at dere har lettere for å gå ned i vekt/stramme opp når dere trener fast (og spiser lavkarbo) enn når dere ikke trener?

Det kan hende dette er et teit spm, men jeg lurer nå

Ja, definitivt i mitt tilfelle. En annen fordel med det å trene FAST er jo at man blir i bedre form samt alle de andre gode helsemessige årsakene til at man bør trene regelmessig

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:55   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Jeg MÅ trene mye for og se resultater i det hele tatt.... Uten trening merker jeg FORT at jeg blir dvaskete. Ingen god følelse.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:05   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Kosthold pluss trening vil ALLTID være bedre enn "bare" kosthold.. Vekta vil kanskje krangle litt i en periode, men så lenge man er klar over det så går det kanskje bedre?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:22   #5
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Jeg får ikke noe gratis - her er det trening som gjelder for å strammet opp. Mye og jevnlig. Jeg merker stor forskjell på de månedene hvor jeg sykler til og fra jobb hver dag (2,5 mil totalt).

Men lavkarbo gjør nok at magen både ser og føles flatere ut, men lavkarbo gir deg nok ikke stram kropp uten trening.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:38   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Kosthold krymper alt - trening vedlikeholder musklene slik at det er mest "flabb" som forsvinner. Man ønsker som regel "flabbet " dit pepperen gror og å beholde musklene.

Dessuten:
En trent kropp er mer insulinsensitiv og forbruker mer kalorier. Begge deler er fordelaktig i forhold til å vedlikehold ønsket vekt.

(Men av og til er det vanskelig å gjennomføre det man vet ... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 18-01-12 kl 14:59. Årsak: skrivefeil
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:58   #7
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Merker stor forskjell på når jeg får trent skikkelig og spist skikkelig, fremfor bare kosthold.
Har kjørt mye kardio og tabata i det siste, og lårene er som lagd av murstein. Så var det resten av kroppen da...
Er meget glad for at jeg går frem og tilbake til jobb hver eneste dag.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:09   #8
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Jeg har faste lår men gleder meg til den dagen de finner opp PUNKTSLANKING!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:10   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Synes tung styrketrening fungerer litt som, kanskje ikke punktslanking, men punktoppstramming hvertfall!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:10   #10
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg har faste lår men gleder meg til den dagen de finner opp PUNKTSLANKING!

Finner du det opp, da blir du en rik kvinne....

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:20   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes tung styrketrening fungerer litt som, kanskje ikke punktslanking, men punktoppstramming hvertfall!

Punktoppstramming er en god second.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:22   #12
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Punktoppstramming er en god second.

Er det bare meg, eller? Får noen utrolig merkelige bilder på ordet "punktoppstramming" liksom? Funker det bare på viljestyrt muskulatur eller også på den delvis viljestyrte muskulatur?

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:23   #13
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Får punktoppstramning opptil flere ganger om dagen jeg....

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:27   #14
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Får punktoppstramning opptil flere ganger om dagen jeg....

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:29   #15
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Finner du det opp, da blir du en rik kvinne....

I know, ikke rart jeg ikke sover om natta.... prøver jo desperat å bli rik på denne ideen....

Punktoppstramming, her er vi tilbake til bildene igjen.... Kan nok bare glemme søvn i natt også, for her er ja- maskiner, nei- maskiner, punktoppstrammere....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:30   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:31   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

I know, ikke rart jeg ikke sover om natta.... prøver jo desperat å bli rik på denne ideen....

Punktoppstramming, her er vi tilbake til bildene igjen.... Kan nok bare glemme søvn i natt også, for her er ja- maskiner, nei- maskiner, punktoppstrammere....

DETTE er en av grunnene til at jeg som mann simpelhen ELSKER å være i dette forumet...hahaha. Må få gutta boys til å melde seg inn her også.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:38   #18
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Blir vel Turboneger på øret under treninga etterpå....

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:43   #19
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Selv om jeg er skitstøl, eller dvs det gjør egentlig bare vondt når jeg puster, har jeg faktisk veldig lyst til å ta en halvtime på mølla bare for å se om jeg klarer å identifisere noen av maskinene. Jeg får jo stadig høre at jeg er et "Ja- menneske" men vet ikke lenger om det er en positiv ting etter denne dagen....

Ja til flere menn, forøvrig og Turboneger funker fint til trening! På romaskin er det kun en sang som gjelder: Rage against the machine med "Killing in the name".... på repeat!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:46   #20
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Rage funker jo generelt til all trening, hele førsteskiva deres.
Selv sverger jeg til mye Slayer og Pantera (med fare for at jeg skriker ut f eks foooooooooken hostile eller gaaaaaaaaaaaaaaaaawd hates us all) mens jeg trener

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:48   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Selv om jeg er skitstøl, eller dvs det gjør egentlig bare vondt når jeg puster, har jeg faktisk veldig lyst til å ta en halvtime på mølla bare for å se om jeg klarer å identifisere noen av maskinene. Jeg får jo stadig høre at jeg er et "Ja- menneske" men vet ikke lenger om det er en positiv ting etter denne dagen....

Ja- og neimaskinene står gjerne i samlet flokk. Se etter 16-åringene med lipgloss, treningsthights og rosa topp, så finner du dem lett. Du finner ikke et eneste mannfolk i nærheten av de maskinene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:49   #22
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Rage funker jo generelt til all trening, hele førsteskiva deres.
Selv sverger jeg til mye Slayer og Pantera (med fare for at jeg skriker ut f eks foooooooooken hostile eller gaaaaaaaaaaaaaaaaawd hates us all) mens jeg trener

Bedre det enn jeg som sitter rødsprengt og nistirrer på displayet mens jeg drar og drar og ikke får opp hverken rot eller gubbe mens jeg mumler: Fuck you I wont do what you tell me"!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:49   #23
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja- og neimaskinene står gjerne i samlet flokk. Se etter 16-åringene med lipgloss, treningsthights og rosa topp, så finner du dem lett. Du finner ikke et eneste mannfolk i nærheten av de maskinene.

Joda, de bruker bare jææææææævli lang tid på apparatene som er i nærheten av ja/nei....

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:50   #24
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke har stor overvekt.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja- og neimaskinene står gjerne i samlet flokk. Se etter 16-åringene med lipgloss, treningsthights og rosa topp, så finner du dem lett. Du finner ikke et eneste mannfolk i nærheten av de maskinene.

Funker disse svaralternativene, eller er det bare for de som vil beholde sminken på mens de trener?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 16:32   #25
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som ikke har stor overvekt

Jillian sier forresten at ja og nei maskinene er ikke bra for og få stramme slanke ben... tren innveldig og utvendig lår mad bare kroppvekt for og få de lange musklene man ønsker.

Sååh... dere andre får finne alternaiv underholdning.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen? FrkMarge Spørsmål og svar 35 12-08-11 23:12
Oi, han var stor, han hadde stor mage! Dolly Generell diskusjon 13 29-06-11 17:17
Dere som ikke har en underliggende sykdom el overvekt: Hvorfor lavkarbo? karbofrøken Lavkarbo generelt 4 05-04-11 20:05
The Health Report - kalorier ikke årsak til overvekt? Snikende Saccosekk Nyheter / media 8 20-07-07 02:36
Rart, jeg går ikke ned, og er like stor rundt midjen men... mam Ketolysekuren 2 20-05-07 00:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no