Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vita Biosa

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-05, 21:34   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Vita Biosa

Vi har jo ikke en tråd om Vita Biosa jo! Det må vi ha

Jeg kan ikke sånn supermye om Vita Biosa - men vet at det er godt for tarmen. Tarmen består av masse tarmtotter, og på en måte tarmtotter inni tottene igjen, om dere skjønner. Altså har tarmen en veldig stor overflate. Det samler seg masse dritt og lort fra maten vi spiser inni disse krokene, og vita biosa får tak i det, og skyller det ut. (Er det ikke sånn da Iset?) (Iset = vita biosa-ekspert)


Det gjør at næringsopptaket vårt blir mye bedre. Folk som har tarmproblemer/sykdommer, bør absolutt ta Vita Biosa.

VIta Biosa er en flytende melkesyrebakterie, som man kjøper på Helsekosten. Kan også brukes som omslag på sår, etc.

Hvis man går på antibiotika, bør man ta et probiotika som Vita Biosa.


Fra Biosa Norge:
http://www.biosanorge.no/Dokumenter/Helse.htm

Sitat:

Mikroorganismene – våre medarbeidere

I levende jord uten forurensning er det 10-20 millioner mikroorganismer pr. gram. Frukt, bær, frø, grønt og rotfrukter er bærere av disse mikroorganismene. Gjennom hele den menneskelige evolusjon har mennesket ikke bare tilpasset seg, men blitt helt avhengig av dem. Disse mikroorganismene styrker immunforsvaret og skaper antioksidante forhold, de produserer enzymer, vitaminer og sykdomshemmende stoffer. De er selve forutsetningen for alle livsprosesser.


Mangel på naturlige mikroorganismer

Utviklingen i de siste 50–70 år har medført at det daglige inntaket av mikroorganismer nå kun er på om lag 10 % av det opprinnelige. Årsakene kommer fra sammenpressing av matjord, bruken av sprøytemidler og kunstgjødsel, raffinering av råvarer, konserveringsmidler, antibiotika m.m. Den samlede effekten av dette er at mange mennesker og dyr har fått en svært forstyrret økologisk balanse i tarmsystemet.

Tarmens immunsystem

Tarmens indre overflate utgjør hele 300-400 m². Om lag så mye som 80 % av vårt immunsystem er knyttet direkte til denne enorme tarmslimhinnen og er helt avhengig av den indre mikroflora og dermed av tilgangen på de rette mikroorganismer.

Vita Biosa

Vita Biosa er en blanding av krydderurter som er melkesyregjæret med en spesiell blanding av nyttige mikroorganismer. Melkesyregjærede produkter har en høy status i all sykdomsdietetikk og har vært brukt i århundrer med svært gode resultater. Vita Biosa er laktosefri og kan brukes av melkeallergikere.

Vita Biosa har effekt på mange områder
1: Tilskudd av tarmbakterier

· Vita Biosa inneholder mange ulike arter av levedyktige melkesyrebakterier som er med på å fortrenge uønskede emner i tarmen og som har en svært positiv innvirkning på hele tarmfloraens sammensetning.

· Melkesyrebakteriene danner ulike fordøyelsesenzymer, vitaminer og andre livsoppbyggende stoffer som er med på å spalte maten og øke fordøyelseskapasiteten og næringsopptaket. Dette virker samtidig styrkende på immunsystemet på mange områder.

· Under formeringen av melkesyrebakteriene i tarmen dannes ytterligere melkesyre og andre organiske forbindelser som er med på å øke kroppens evne til å skille ut avfallsstoffer.

2: Kraftig antioksidant effekt

Vita Biosa er en meget kraftigvirkende antioksidant som ikke bare virker i fordøyelseskanalen, men som har effekt helt ut i den enkelte celle i kroppen. Kanskje er det den viktigste enkeltårsaken til alle de positive tilbakemeldingene som kommer fra brukere av Vita Biosa.

3: Tilskudd av melkesyre

Vita Biosa inneholder naturlige organiske syrer hvorav melkesyre utgjør hovedmengden. Det medvirker til regulering av kroppens og tarmens pH-verdi og er meget gunstig for sammensetningen av en ønsket tarmflora. De organiske syrene virker også på celleåndingen hvor det skjer en stimulering av stoffskifteprosessen.

Effekten av urtene

Under produksjonsprosessen trekker mikroorganismene virkestoffene ut av de tilsatte urtene.

Urteblandingen består av:

Oregano

Bukkehorn

Dill

Basilikum

Svarthyll

Fennikel

Anis

Peppermynte

Rosmarin

Brennesle

Kvann

Kamille

Lakrisrot

Ingefær

Kjørvel

Persille

Salvie

Einebær

Timian




Salvie

Utover å styrke det generelle immunforsvaret er urtene kjent for den utrensende og styrkende effekten på alle fordøyelsesorganene og for gode antioksidante egenskaper.

Avgiftningsreaksjoner

Vita Biosa har hos de fleste en sterkt utrensende og avgiftende effekt. Hos noen kan det derfor forekomme ulike reaksjoner. Det kan være en ubehagelig lukt fra tarminnholdet, oppblåsthet, forbigående diaré eller forstoppelse, influensaliknende tilstand, utslett eller eksem som forbigående blir verre, ømhet i ledd og muskler, hodepine og liknende symptomer. I disse tilfellene tas mindre doser eller evt. en kort pause.

Vita Biosa til pleie av munnhulen

Den unike mikroflorakulturen i Vita Biosa hemmer plakkdannelse og er dermed med på å hindre hull i tennene, dannelse av tannstein, betennelse i tannkjøtt og andre lidelser. Ta noen få dråper på tannbørsten eller gurgle munnen før sengetid.

Vita Biosa til hudlidelser

Ved å fortynne med litt vann får man et ypperlig hudpleiemiddel med Vita Biosa. Det kan brukes til rensing eller omslag på alle former for hudlidelser hos mennesker og dyr.

Fra andre tråder:

Opprinnelig lagt inn av Iset

ENESTE rensekuren jeg ville anbefalt, er noe som egentlig ikke er en rensekur men et kosttilskudd for god tarmhelse.

Vita Biosa heter det.

Skal du ta ett tilskudd i livet, ta dette! Det er så fantastisk at jeg har ikke ord!! Han som selger det ble frisk av langt fremskreden leverkreft, legene hadde gitt ham opp og gitt ham et par måneder igjen å leve. Idag er han helt frisk!
Naboen til mamma ble kvitt kreft i tykktarmen med det, og en kamerat av meg har Chrons syndrom, og holder det i sjakk med Vita Biosa. Han har INGEN symptomer når han tar denne, men slutter han blir han svært syk.




Opprinnelig lagt inn av Iset

Det ALLER beste produktet er vel VITA BIOSA, som jeg har skrevet masse om her inne før. Det tar ikke bare symptomene men hele problemet. Renser tarmen og forebygger (og kurerer, faktisk) en hel rekke alvorlige og mindre alvorlige sykdommer. Han som selger den ble frisk av leverkreft, hadde bare et par måneder igjen å leve. Dette er en god del år siden og han er frisk som en fisk.

Jeg kommer ikke på ETT produkt som er bedre. Har ikke ord for hvor bra det er!!!!


Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg tar hver dag Vita Biosa, som sørger for en optimal tarmhelse, slik at vitaminene jeg tar blir nyttiggjort.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 21:58   #2
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Sv: Vita Biosa

Så bra tiltak Mofe! Kjempelurt!

Jeg har en flaske stående i kjøleskapet. Nå skal jeg begynne å drikke av den igjen!

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 22:33   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Vita Biosa

jeg også men den smaker jo så grufult også tror jeg at jeg tok litt mye for ble forstoppa jeg

men et bra produkt ? å joda ! helt genialt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 23:39   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av Gine

Så bra tiltak Mofe! Kjempelurt!

Jeg har en flaske stående i kjøleskapet. Nå skal jeg begynne å drikke av den igjen!

Gine - husk på at den må brukes opp før det har gått så og så lang tid.. Tror jeg? Tror det. Gidder ikke å gå og se etter, det er så langt til kjøleskapet!

Hokeeei daaa..




*tasse*




Japp - holdbar to måneder etter at den er åpnet

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 09:32   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

hvordan smaker det? gir det løs mage når man starter med det? føler at tottene mine er fulle av drit

jeg ble nysgjerrig, jeg, men må kanskje planlegge startdagen litt.. med tanke på spilling og sånt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 11:27   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Inneholder denne de "vanlige" melkesyrebakteriene?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 11:55   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Jeg har ei flaske stående også, men tror bare den får stå... det smaker jo så jæ*** at fy... (men jeg får rensket magesekken når jeg tar det da, for det kommer rett opp igjen...) noen som har forslag til hvordan man skal få i seg vita biosa uten å kaste opp etterpå?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:15   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av Aline

jeg ble nysgjerrig, jeg, men må kanskje planlegge startdagen litt.. med tanke på spilling og sånt

kan kanskje være en fordel.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:52   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

men atte hvordan smaker den vondt? vet ikke om jeg gidder å kjøpe om det er så ille...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 12:57   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av Lise

Inneholder denne de "vanlige" melkesyrebakteriene?

*gjentar spørsmålet*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:21   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Kanskje du kan finne noe her, Lise....

http://www.biosanorge.no/

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:27   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Vita Biosa

tor ikke det siden det er jo urter ... men kan jo kanskje være en minst like god erstatning ...

*må innrømme at jeg ikke leste linken over*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:44   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Nei det er ikke vanlige melkesyrebakterier i den, bare urter.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 14:19   #14
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Vita Biosa

jeg brukte denne en periode(2mnd), men merka egentlig ingen forskjell på noe som helst.. og ja, den smaker vondt

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 14:29   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Jeg synes ikke den smaker vondt i det hele tatt jeg. Litt surt, men ikke vondt.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 15:20   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

men mofe? hva slags forskjell kjenner du?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 20:50   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av Aline

men mofe? hva slags forskjell kjenner du?

Myyyye bedre fordøyelse

Skal jo ikke gå i detaljer da, men de som leste "gå på do, nummer to"-tråden", fikk emd seg hvordan det var før - og nå er jeg normal! Og det var etter at jeg tok første dosen.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 20:52   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

så bra!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 22:28   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

jeg synes den smaker helt forferdelig, så jeg tar idoform i steden. får kjøpt på apoteket, og er kapsler, så de er mye bedre å ta

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 10:12   #20
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Sv: Vita Biosa

Jepp, Mofe, vet at den må brukes innen to måneder. Min har vel stått tre måneder i kjøleskapet etter at jeg åpnet den, men det er ingen usmak på den, så da drikker jeg i vei. Jeg har aldri hatt veldig stor respekt for sånne datoer. Smaker det greit, så er det greit!

Den smaker litt syrlig, jeg har ingen problemer med å drikke den. Jeg har ikke merket at den har noen effekt, men jeg har heller ikke vært flink til å ta den jevnt over lenger tid.

Det mest negative er at det er en forbasket idiotisk flaske å tømme av. Jeg søler hver gang. Dyre dråper går til spille -knurr.

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 23:05   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av Gine

Det mest negative er at det er en forbasket idiotisk flaske å tømme av. Jeg søler hver gang. Dyre dråper går til spille -knurr.

Ikke ta det på skje, gjør som meg og hell det i et eggeglass eller noe.
Jeg orker ikke ta 2-3 skjeer om gangen verken av denne eller Udos, så jeg heller alt i et eggeglass, hele dosen, så heller jeg nedpå. Ingen søl.

Her er mer info om V.B:

http://www.biosanorge.no/

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-11-05, 23:07   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Opprinnelig lagt inn av silje

jeg brukte denne en periode(2mnd), men merka egentlig ingen forskjell på noe som helst.. og ja, den smaker vondt

silje

Du merker jo ikke alltid noe om du i utgangspunktet er frisk.
Jeg bruker den FOREBYGGENDE. Den minker jo voldsomt sjansen for bla. kreft, noe maange får idag. Så jeg merker ikke noe enten tar den eller ei, men i det lange løp vil man nok merke noe, og det er at man holder seg frisk.
Jeg merker jo ikke at jeg tar multivitaminer heller, men jeg VET kroppen har kjempegodt av det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 14:41   #23
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Hvordan går det her da mofe?

Hørte noen andre skulle prøve og er litt spent på om du har merket noen effekt på sikt?
Bivirkninger?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 17:19   #24
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

Går så flott atte! Bortsett fra at jeg glemmer jo helt bort å ta den da, så blir sånn en gang i uka jeg husker på det. Men skal bli flinkere nå!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 17:21   #25
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vita Biosa

synes du den smakte ok med en gang, eller måtte du venne deg til den?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opptak av vitaminer/mineraler Fedonisten Kosttilskudd 15 22-04-05 15:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no