Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Celulitter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 19:48   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Celulitter

Et spørsmål på sidelinjen. Jeg er mann og lurer på, hvordan får man celluitter? Hører veldig lite manneprat om cellulitter

  Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 19:57   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Et spørsmål på sidelinjen. Jeg er mann og lurer på, hvordan får man celluitter? Hører veldig lite manneprat om cellulitter

Jeg lurer litt på om vi kvinner litt lettere samler vann i kroppen. Jeg har aldri opplevd at min mann får vann i kroppen, mens jeg samler jo vann av det minste. Bare jeg sover dårlig feks ( jeg har ME og mye muskel og leddverk).

Selv er jeg ekstremt overvektig og faktisk så har jeg nesten ikke celuitter etter noen uker med ketogen kost. Så fort jeg får tømt vannlagrene i kroppen, så forsvinner kraterene på rompa og lårene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 20:00   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Kan det ha med testosteron å gjøre? Jeg har pga pcos overskudd av testosteron og jeg har ikke celulitter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:01   #29
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Celulitter

jeg har ikke merket at celuittene har forsvunnet

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:32   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Hentet herfra (med mine uthevinger)

Sitat:

Hva er appelsinhud?

Tilstanden viser seg som "bulkete" hud, særlig på kvinners lår. Det er ingen sykdom, men må heller ses på som en normalvariant - selv om selgere av enkelte hudprodukter og media kan virke å være av en annen oppfatning... Det eksisterer i dag ingen enkle tiltak til å rette på denne hudforandringen, men med god mosjon, sunn mat og god hudpleie er dette likevel noe du kan få bukt med. På samme måte som små eller store ører, tynt eller tykt hår, er det viktig å være klar over at dette problemet er bare en av mange varianter av utseende til helt normale mennesker.
Du kan arve anlegg for appelsinhud. Denne type hud kan komme til syne fra 20-årene. Det vanligste er likevel at huden får denne strukturen ved litt høyere alder, gjerne etter en graviditet.

Tilstanden kjennetegnes ved at huden på rumpe, mage, lår eller overarmer har fått et overflatemønster som minner om appelsin. De fleste kvinner vil oppleve dette problemet, men ved litt ekstra innsats, kan du bli kvitt problemet. Tilstanden kan også forekomme hos menn, men i mindre grad. Dette skyldes at fordelingen av fett, muskel og bindevev er noe annerledes hos kvinner og menn. Selv om kvinnelige hormon spiller en rolle i fordelingen av fett på kroppen, kan ikke appelsinhud behandles med hormonterapi. Overflødig fett på kroppen er heller ingen årsak til appelsinhud, selv om det gjør problemet mer synlig.

Appelsinhud (cellulite på engelsk) er fett som har hopet seg opp i en endret hudstruktur. I underhuden skal det alltid finnes et lag fett. Dette fungerer som polstring, isolasjon og opplagsnæring. Fettet ligger innkapslet i små bindevevs-rom mellom overhuden og musklene. I årenes løp vil disse bindevevsveggene bli stivere samt trekke seg litt sammen. Dette er årsaken til de karakteristiske inndragningene vi ser ved appelsinhud. Økt tykkelse på fettavleiringene, i kombinasjon med at tyngdekraften over år tøyer på huden, forklarer hvorfor huden først får denne strukturen i voksen alder.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:36   #31
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

NHI påstår også følgende:

Sitat:

Husk! Appelsinhud forsvinner ikke om du slanker deg uten mosjon. Bulene kan tvert om bli tydeligere om du kun endrer kosten!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:34   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Sitat:

huden først får denne strukturen i voksen alder

Dette stemmer ikke helt, jeg kjenner flere som har hatt appelsinhud fra de var 14-15. Ikke overvektige heller, tvert i mot, så det var ikke generelle opphopninger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 20:42   #33
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Celulitter

Finnes det en kur mot cellulitter altså?????? Det er jo for godt til å være sant! Jeg krysser fingrene for meg selv, for jeg har MYE! :-( men nå er jeg

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 21:20   #34
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Celulitter

Mine cellulitter ble verre og mer synlige,samt fikk nye da jeg la om til lavkarbo og gikk ned i vekt. Dette irriterer meg voldsomt ennå og har hørt om flere med samme erfaring. Mine ligger dypt og når jeg da ble mindre så kom de da mer tilsyne

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 21:58   #35
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Og mye av mine har blitt svært redusert.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:16   #36
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Mine cellulitter ble verre og mer synlige,samt fikk nye da jeg la om til lavkarbo og gikk ned i vekt. Dette irriterer meg voldsomt ennå og har hørt om flere med samme erfaring. Mine ligger dypt og når jeg da ble mindre så kom de da mer tilsyne

Trener du da? Det ble jo påstått på NHI at de ble verre dersom man slanket seg uten å samtidig trene.

Jeg har merket de siste par årene at jeg har færre cellulitter de periodene jeg er flink til å trene, egentlig uavhengig av vekt eller kosthold. Nå er de ganske ille, men jeg har altså gått ned en god del kilo uten stort mere trim enn en liten halvtimes gåtur om dagen, og knapt nok det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 00:22   #37
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien
Cool

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Trener du da? Det ble jo påstått på NHI at de ble verre dersom man slanket seg uten å samtidig trene.

Jeg har merket de siste par årene at jeg har færre cellulitter de periodene jeg er flink til å trene, egentlig uavhengig av vekt eller kosthold. Nå er de ganske ille, men jeg har altså gått ned en god del kilo uten stort mere trim enn en liten halvtimes gåtur om dagen, og knapt nok det.

Før jeg ble syk, trente jeg mye uten resultater på celluitter. Og jeg var mye mindre da enn jeg er nå og ferre cellulitter enn nå. Har hatt cellulitter fra jeg var ungdom. Fått beskjeder av både kosmetisk kirurgen jeg brukt på mageplastikk og hudpleiere, samt de på treningsenteret jeg er på sier at det ikke finnes noen kurer/behandlinger som varer mot dette, men en kan redusere synligheten med å stramme opp muskler/hud. Men jo eldre man blir jo mindre elastisk er jo huden og min hud er ikke så velvillig på det området på lår, kne og rumpe desverre. Samtlige sa også at de dype og harde (dype og harde som jeg har)(de værste av dem) blir verre ved vektnedgang. De "bløte" blir mindre synlige.. Og det er også den erfaringen jeg har. Gudane vet hvor mange forskjellige behandlinger jeg har prøvd, hehehehe OG penger brukt.. Nei, har nå forsonet meg med mine små og store smilehull. Men ja, de har aldri vært så ille som etter jeg gikk ned noen kg etter start på lavkarbo, ble overasket da dette ikke har skjedd før ved tidligere vektnedgang og de var heller ikke så synlige eller så mange da jeg var slankere enn jeg er nå. De har nok formert seg og "harsknet" pga inaktivitet etter jeg ble syk, hehehe.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Svar

Emneord
celulitter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no