Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-12, 20:15   #17751
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spør her også, tror dere jeg kan bruke noe annet enn kokosolje i denne oppskriften??

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51703

Bountykake altså ^^

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 04-12-12, 20:23   #17752
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Nei, SPiD er ikke svindel! Jeg har sett det på Finn.no de siste dagene. Det er bare en ny innloggingsløsning de har, det står på forsiden deres

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Phu!! Hadde allerede trykt Dietta, godt å høre at det var ok Huldr.

Da tar jeg tilbake alt jeg har sagt
Har ikke vært på Finn de siste dagene, så dette var jeg ikke klar over.

Godt vi har Huldr her til å berolige oss

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-12-12, 20:31   #17753
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Da tar jeg tilbake alt jeg har sagt
Har ikke vært på Finn de siste dagene, så dette var jeg ikke klar over.

Godt vi har Huldr her til å berolige oss

Hehe, jeg så det tilfeldigvis, så da kunne jeg berolige

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-12-12, 22:37   #17754
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hehe

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-12-12, 22:52   #17755
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Sp.mål: Noen av dere som har solgt noe på finn.no og mottatt penger via Paypal? Er dette trygt?

Har aldri brukt paypal via finn.no, men bruker det på ebay og andre utenlandske sider i åresvis. Har både betalt med og mottatt penger via paypal og aldri hatt problemer med det. Paypal har også gode garantiordninger dersom det blir disputt om vare og betaling.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-12-12, 00:36   #17756
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har aldri brukt paypal via finn.no, men bruker det på ebay og andre utenlandske sider i åresvis. Har både betalt med og mottatt penger via paypal og aldri hatt problemer med det. Paypal har også gode garantiordninger dersom det blir disputt om vare og betaling.

Tusen takk for svar

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-12-12, 10:33   #17757
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Kjöpte meg ett par stövletter der til jul, og jeg bestilte samme str som jeg er vant til. Og superflott med gratis frakt/retur og 30 dagers betalingsfrist

Tusen takk, jeg ble i tvil da jeg så målene på størrelsene i cm på foten. Målte min fot, og da måtte jeg visstnok opp 2 størrelser... Men da prøver jeg å kjøpe den samme størrelsen som jeg pleier da Takk igjen for svar Catwoman! Ha en fin dag!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-12-12, 10:48   #17758
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?

Anyway, et spørsmål til, hva gir man en far man nesten aldri ser, og som man egentlig ikke kjenner så godt, til jul? Han kommer forøvrig til å feire jul hjemme her hos oss...

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 05-12-12, 10:57   #17759
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?

Anyway, et spørsmål til, hva gir man en far man nesten aldri ser, og som man egentlig ikke kjenner så godt, til jul? Han kommer forøvrig til å feire jul hjemme her hos oss...

1) Nei... Iallfall ikke om jeg ikke er av "de sære" også. Bruker sjelden mer enn en halvtime på stivpyntet, og 10 min på hverdagsmorgenen...

2) Bøker?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-12-12, 11:04   #17760
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?


Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk.

Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.


Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 05-12-12, 12:21   #17761
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har prøvd å google det uten å bli vesentlig glupere, så legger stoltheten til side og spør her; hva er en primer?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 05-12-12, 12:27   #17762
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk.

Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.


Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?

Hehe.... Jeg var sånn mascara og id-foundation før, men har nå blitt en slik jåledukke, hehe... Artig med sminke syns jeg. Men primer bruker jeg ikke. Hva er det, og hva skal man med det?

Er konturpudder et sluttpudder for å feste sminken?

Jeg bruker dagkrem (Clarins), Concealer (Diorskin Nude), foundationkrem (Capture Totale, Dior), pudder (Kanebo Sensai), Solpudder (Guerlain Terracotta) Blush (Chanel), Øyeskygge (Chanel) og 3 andre øyenskygger (Dior), eyeliner (Chanel), Mascara (varierer) og tilslutt litt Pudder (Kanebo igjen). Og så lipgloss... Så enig med Sugarpill, dette kan ta litt tid

Men om morgenen går dette unna i en fei, da bruker jeg "bare" 30 minutter... Men om jeg skal "ut", kan det ta en time. For da fikser jeg mer på håret, som også tar tid...

Men det er jo fint når du vet at venninne dine bruker lang tid da, for da vet du hva det vil si at det bare skal "ordne seg litt"

Ps, men skjønner den frustrasjon. Jeg brukte lite sminke før som sagt, og jeg ventet mye på vennene mine, så brukte uttrykket "hoppe i dusjen"... Men som egentlig betydde noe helt annet!! haha

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-12-12, 12:31   #17763
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

1) Nei... Iallfall ikke om jeg ikke er av "de sære" også. Bruker sjelden mer enn en halvtime på stivpyntet, og 10 min på hverdagsmorgenen...

2) Bøker?

sp.mål... Er det 10 minutter inkludert alt, fra du er opp fra sengen og til du er ute av døra, eller er det bare sminken? Er jo mye man skal gjøre om morgenen... Do, dusj/vask, klær, sminke, hår... Rekker du alt dette på 10 min er du god!!! Selv min mann bruker 20 minutter, enda han sminker seg ikke, og fikser ikke hår...

Ikke misforstå, det er ikke noe galt med å bare bruke 10 minutter, men jeg er bare så imponert... Føler meg pluttselig veldig treg som bruker 30 min Og en time om jeg skal føle meg helt vel

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-12-12, 12:50   #17764
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

sp.mål... Er det 10 minutter inkludert alt, fra du er opp fra sengen og til du er ute av døra, eller er det bare sminken? Er jo mye man skal gjøre om morgenen... Do, dusj/vask, klær, sminke, hår... Rekker du alt dette på 10 min er du god!!! Selv min mann bruker 20 minutter, enda han sminker seg ikke, og fikser ikke hår...

Ikke misforstå, det er ikke noe galt med å bare bruke 10 minutter, men jeg er bare så imponert... Føler meg pluttselig veldig treg som bruker 30 min Og en time om jeg skal føle meg helt vel

Nei, det er ikke alt. Det er do, klær, hår & sminke - som for meg begrenser seg til øyekrem (om jeg er trøtt og ser ut som en panda) og mascara. Dusjer ikke hver dag og tannpussen tar jeg etter mat, så den er ikke innregnet. Men jeg bruker stort sett 35-50 minutter fra senga til jeg er i bilen og da har jeg som regel spist frokost, alltid laget matpakke (om så bare pakket en boks makrell og en tube majones) og kanskje en liten kopp te også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-12-12, 16:11   #17765
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, det er ikke alt. Det er do, klær, hår & sminke - som for meg begrenser seg til øyekrem (om jeg er trøtt og ser ut som en panda) og mascara. Dusjer ikke hver dag og tannpussen tar jeg etter mat, så den er ikke innregnet. Men jeg bruker stort sett 35-50 minutter fra senga til jeg er i bilen og da har jeg som regel spist frokost, alltid laget matpakke (om så bare pakket en boks makrell og en tube majones) og kanskje en liten kopp te også.

ok, hehe, da har jeg full kontroll på deg, neida, hehe...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-12-12, 17:20   #17766
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Eksempel:
Hi, i’m interested in your car listed on finn.no, please tell me the interior condition of the car at abolaso2@gmail.com.

I'm ready to buy this car and will be paying you through PayPal (www.paypal.com)

*haha* Jeg fikk tre slike, nesten likelydende sms'er i løpet av noen få dager for en tid siden. Ikke at jeg har avertert bilen min for salg akkurat! Men bilen min får du aldri!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-12-12, 21:40   #17767
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Horfor hender det at Windows Live Mail plutselig laster ned mailer som jeg fikk for flere dager siden, og som for lengst er slettet - til innboksen ??

Hender det plutselig ligger 400 mailer i innboksen, og så er det altså gamle mailer som jeg har lest for lenge siden og altså slettet. Og noen ganger så kommer de dobbelt opp også.

Det tar jo en masse tid å gå gjennom en gang til og slette disse.


OG

Hvorfor fryser jeg sånn?? Burde jo ha polstring nok alle kiloene tatt i betraktning

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-12-12, 21:50   #17768
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Har prøvd å google det uten å bli vesentlig glupere, så legger stoltheten til side og spør her; hva er en primer?


Primer er noe man "grunner" med før annen sminke for at den skal legge seg penere, holde lengre etc. Øyenskyggeprimer får selv crappy øyenskygger til å holde hele dagen.


Marella: Konturpudder er noe man bruker for å konturlegge ansiktet, skape en illusjon av f.eks. høyere, finere kinnbein ved å skape en illusjon av skygge under dem.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 06-12-12, 01:19   #17769
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?
Har også medisterkaker, sosisser og rotmos av både kårot og sellerirot.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-12-12, 01:37   #17770
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 06-12-12, 01:43   #17771
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Knytte plastposer og legge rundt boka/CD-en/DVD-en i dulter før det pakkes. eller pakke f.eks. stein i bunnen av pakken slik at vekten forvirrer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-12-12, 08:35   #17772
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?
Har også medisterkaker, sosisser og rotmos av både kårot og sellerirot.

Rent kjøtt bruker man å regne 200g pr pers av (med tilbehør), men ribbe (som jo har bein og mye fett som iallfall ikke høykarbere pleier å bruke for mye av) har jeg sett beregninger helt opp i en halvkilo pr pers. (Det tror jeg er mye da...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-12-12, 08:37   #17773
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare?

Gjem gaven og la vedkommende få "ledetråder". Enten i form av et rebusløp fra postkort til postkort, eller en tynn fiskesene i kryss og tvers rundt heimen fram til pakken... (Må være "usynlig (tynn blank eller tynn sort) sånn at den ikke er for åpenbar før man finner fram.)

Eller ta sånne smellestrips fra smellbonboner og føy inn i innpakningen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-12-12, 08:53   #17774
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?
Har også medisterkaker, sosisser og rotmos av både kårot og sellerirot.

Pinnekjøtt har mye bein da, så jeg bruker og beregne ca 500g pr person (voksne)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-12-12, 09:05   #17775
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare?

Jeg har kjøpt grå poser på ebay (vanlige gaveposer, bare i tykt gråpapir. Syns det er litt mer koslig en mange av de glorete gaveposene man får kjøpt, for disse kan man jo pynte selv!), men har sett de har tilsvarende på nille. Da syns det ikke hva som er oppi når man bare ser på selve gaven. Boka/cden/dvden pakker du inn i feks bobleplast, og så kan du legge oppi noe som gir ekstra tyngde. Til slutt stifter du igjen toppen, slik at man ikke kan se oppi gaveposen. Da må man rive opp gaveposen for å komme til gaven.

Eller så kan du ta den irriterende varianten: En kjempestor eske fylt med isoporkuler og boka/cden/dvden gjemt midt inni all isoporen et sted.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no