Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Rødvin!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-10, 18:46   #1
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei
Question

Rødvin!

doppio passo
denne rødvinen er så god, men hvordan finner jeg ut hvor mange karbohydrater d er i den?
jeg har vert på vinmonopolet.no men der står ingenting..
der står jo at der er null sukker innhold. men der er vel karbohydrater i for det om?

vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:50   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av vav, her.

doppio passo
denne rødvinen er så god, men hvordan finner jeg ut hvor mange karbohydrater d er i den?
jeg har vert på vinmonopolet.no men der står ingenting..
der står jo at der er null sukker innhold. men der er vel karbohydrater i for det om?

Har en polvenn og han sier at jo sterkere vinen er, desto færre karber er det i den.. Og italienske viner har generelt mindre karber enn feks tyske som er smekkfulle av karber...

Og enig med du! Denne vinen er nyyydelig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:52   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: rødvin!!

På 3-literen står det at det er 12g restsukker pr liter, så den er nok noe i overkant av hva de fleste på lavkarbo drikker.
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:56   #4
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei

Sv: rødvin!!

takker for alle svar
men hva vil d si når du sier der er 12 gr rest sukker i ?

vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:59   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av vav, her.

takker for alle svar
men hva vil d si når du sier der er 12 gr rest sukker i ?

Da er det 12 gram sukker pr liter... I overkant synes jeg, men hvis du drikker bare et glass er det sikkert ok!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:00   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

På 3-literen står det at det er 12g restsukker pr liter, så den er nok noe i overkant av hva de fleste på lavkarbo drikker.
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList

Det har ikke jeg fått emd meg!! Kutter ut den vinen fra lista mi...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:15   #7
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: rødvin!!

Drikk rødvin og nyt den. Jeg vil ikke tenke karbs når jeg nyter et glass vin.

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:17   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av Virgo2, her.

Drikk rødvin og nyt den. Jeg vil ikke tenke karbs når jeg nyter et glass vin.


Ikke jeg heller. Så jeg nyter likavel min vin med god samvittighet!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 20:11   #9
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!!

12 g sukker pr liter er jo faktisk bare 1,2% da..... Burde være forholdsvis greit det.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 20:32   #10
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

12 g sukker pr liter er jo faktisk bare 1,2% da..... Burde være forholdsvis greit det.

Hvordan kom du frem til det tallet?

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 20:54   #11
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!!

Det er ikke uvanlig å regne at 1 liter væske av typen vin/saft/øl eller lignende har samme egenvekt som vann altså 1l =1 kg. Selv om ikke rødvin er rent vann så blir ikke det helt feil. Så da blir 12g pr liter det samme som 12 g pr 1000g, altså 12 promille eller 1,2% Hvis ikke hoderegninga er helt på jordet da....

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria

Sist redigert av LineJM : 26-03-10 kl 21:06.
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:04   #12
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!!

så d vil si at der e 1,2gr karbo i 1 dl?
fårstår sje heilt alt dette her.

har jo veldig lyst å ikke tenke karbo å bare kose meg med det. men d går jo ikke så lenge man går på ketolyse kur å må holde seg under 15-20 karbo

vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:09   #13
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!!

Jepp. Forutsatt selvfølgelig at vi har regna rett......
Så er det jo alkoholen da som også spiller inn.
Kos deg med rødvin du!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:55   #14
Snopoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Snopoman er på en erverdig vei
Talking

Sv: Rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av vav, her.

doppio passo
denne rødvinen er så god, men hvordan finner jeg ut hvor mange karbohydrater d er i den?
jeg har vert på vinmonopolet.no men der står ingenting..
der står jo at der er null sukker innhold. men der er vel karbohydrater i for det om?

En av mine favoritt viner!!! Men, alt for mykje sukker for lavkarbo livet...Men, her er et tips, prøv en spansk vin som heite Espelt, den e kjempe god og berre 0.3 gr sukker/ltr !!!!! Nesten ingen ting det!!! Skål

Snopoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkaro, og litt sånn der "med måte" :-))) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 08:28   #15
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Rødvin!!

Opprinnelig lagt inn av Snopoman, her.

En av mine favoritt viner!!! Men, alt for mykje sukker for lavkarbo livet...Men, her er et tips, prøv en spansk vin som heite Espelt, den e kjempe god og berre 0.3 gr sukker/ltr !!!!! Nesten ingen ting det!!! Skål

Det er klart at om du skal leve ketogent, kan jeg se at en liter av denne vinen kan bli i overkant. Likvel er det fortsatt lite karbohydrater i den, og for de aller fleste som følger ikke-ketogen Lavkarbo vil jeg si at det er godt alternativ.


Sist redigert av Alkazelters : 27-03-10 kl 08:28. Årsak: skrivefeil
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:32   #16
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!

åhr! rødvin ja...savner smaken! Tror jeg må ha meg et glass neste helg! Da er det over 2 mnd.siden sist...

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 10:46   #17
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Rødvin!

Nå må du også ha i bakhodet at det ikke bare er sukker som spiller inn. Selve alkoholen du drikker inneholder 7 kcal/gram (prot&carb: 4, fett: 9) og alkohol er lettere for kroppen å forbrenne enn ketoner altså stoppes ketosen ganske greit.

Drikker du en liter vin med 12g sukker og 12% alkohol får du:
12g * 4 = 48 kcal fra sukkeret
120 * 7 = 840 kcal fra alkoholet

Alt dette må brukes opp før kroppen bryter ned fett igjen, så tenk over det før du koser deg med druer skviset mellom svette arbeidertær.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:21   #18
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå må du også ha i bakhodet at det ikke bare er sukker som spiller inn. Selve alkoholen du drikker inneholder 7 kcal/gram (prot&carb: 4, fett: 9) og alkohol er lettere for kroppen å forbrenne enn ketoner altså stoppes ketosen ganske greit.

Drikker du en liter vin med 12g sukker og 12% alkohol får du:
12g * 4 = 48 kcal fra sukkeret
120 * 7 = 840 kcal fra alkoholet

Alt dette må brukes opp før kroppen bryter ned fett igjen, så tenk over det før du koser deg med druer skviset mellom svette arbeidertær.


Man kreperer da ikke av et glass vin... arbeidertær eller ei...Rødvin er godt uanz.!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:22   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin!

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

Man kreperer da ikke av et glass vin... arbeidertær eller ei...Rødvin er godt uanz.!

Kanskje det er arbeidertærne som lager den gode smaken???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 15:10   #20
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kanskje det er arbeidertærne som lager den gode smaken???


kanskje Godt og sunt er det ihvertfall!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 01:20   #21
vav
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
vav er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!

he he, takker for alle svar

vav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:41   #22
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rødvin!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå må du også ha i bakhodet at det ikke bare er sukker som spiller inn. Selve alkoholen du drikker inneholder 7 kcal/gram (prot&carb: 4, fett: 9) og alkohol er lettere for kroppen å forbrenne enn ketoner altså stoppes ketosen ganske greit.

Drikker du en liter vin med 12g sukker og 12% alkohol får du:
12g * 4 = 48 kcal fra sukkeret
120 * 7 = 840 kcal fra alkoholet

Alt dette må brukes opp før kroppen bryter ned fett igjen, så tenk over det før du koser deg med druer skviset mellom svette arbeidertær.

Næmmen

Jeg tror nok alle her inne har forstått at alkoholen må forbrennes før vi kan begynne på noe fettforbrenning igjen. JEG derimot tenker slik at dette er en livstilsendring for meg - ikke en diett - og jeg skal KOSE meg i dette livet ikke i mitt neste Så joda - jeg koser meg med den vinen JEG liker, ser ikke på antall karber engang - og eier ikke dårlig samvittighet for at jeg tar et glass.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 08:33   #23
Vidarr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 6
Vidarr er på en erverdig vei

Sv: Rødvin!

0,4 gram restsukker pr. liter. Noen lavere?
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList

Vidarr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rødvin Anom Ketolysekuren 13 04-09-09 21:42
Rødvin Torleiv Ketolysekuren 13 14-02-09 15:59
Rødvin Kanutten Lavkarbo generelt 4 03-09-07 07:13
Rødvin hildabakk South Beach 5 25-06-06 20:25
Rødvin La_Bomba Lavkarbo generelt 10 30-04-06 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no