Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kroppen etter vekttap

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-14, 14:48   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei
Exclamation

Kroppen etter vekttap

På mitt tyngste var jeg 115kg. Jeg har strekkmerker over hele magen, på hoftene og armene. Egentlig overalt. Disse fikk jeg når jeg var ganske ung, og de er allerede blitt lysere i farge, men er redd de vil bli mer tydelig jo mer vekt jeg mister pga løs hud.

Jeg har også mange arr på beina som ikke ser ut til å gå vekk! Jeg har derfor mange forskjellige farger på leggene og lårene mine. Er sol/brunkrem noe som kunne gjevnet dette ut?

Har dere noen tips til hva man kan gjøre for å se bedre ut naken når man endelig har tapt alle de ekstra kiloene? Det eneste jeg kan tenke på er å få farge på kroppen, enten ved hjelp av sol eller spray.. I mitt tilfelle vil jeg trenge operasjon for å fjerne løshud på overarmene, og eventuelt et brystløft. Dette er ikke noe jeg vurderer fordi jeg vil SE bedre ut, men fordi jeg vil føle meg bedre med meg selv..

Hva er dine erfaringer? Tips? Hvordan så din kropp ut etter at du gikk ned i vekt?

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 14:57   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kroppen etter vekttap

Det gikk litt i rykk og napp: gikk jeg ned mye over kortere tid, så jeg det også på kroppen - at magen ble slapp, huden rynka seg og at strekkmerker og sånn dermed ble tydeligere. Men så stramma det seg inn igjen over tid, og sånn har det gått hele veien. Strekkmerker blir jeg nok aldri kvitt, men de lysner jo etterhvert, og så blir det så bra som det kan bli - uten kirurgi i mitt tilfelle, og det man ikke kan gjøre noe med, må man (dessverre?!) bare lære seg å leve med. Jeg har aldri stressa noe med sol og selvbruning, men har blitt mer chill med å breie meg på stranda, og sånn sett fått min dose farge i sommerhalvåret. Men så klart, om man vil og har muligheter finnes det flere måter å gjøre det beste ut av ting!
Men sånn generelt vil jeg råde deg til å ta tiden til hjelp. Å ikke gå for fort ned gir kroppen (og også hodet!) større sjanse til å følge med på saker og ting. I mellomtiden er det heller ikke så dumt å skrubbe og massere huden for å holde blodsirkulasjonen i gang. Å få i seg nok væske, og fett, er også en god forutsetning, for den viktigste smørninga gjør du faktisk fra innsiden.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap? Peppa Gris Fysisk og mental helse 6 28-09-11 17:52
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 23:43
Stagnasjon i vekttap etter 2 uker alt? Happy H Ketolysekuren 11 25-04-08 15:33
Vondt i kroppen etter utskeielse MorStine Fysisk og mental helse 10 02-01-08 17:04
Utseende etter vekttap Murmeline Ketolysekuren 5 31-08-07 12:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no