Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Peanøttopper

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-13, 12:53   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Peanøttopper

Nam nam, ny oppskrift på bloggen nå: Peanøtt topper. Kjempegode!( Vurdert av både store og små..) Har også lagt ut oppskrift på grønnsakskraft og blomkålsuppe. (www.purefoodlifestyle.no)
Bilder er også på bloggen

Du trenger:

1 glass grovt, økologisk peanøttsmør
2-3 ss Sukrin Gold (Smak til) Les mer om søtningsmidler HER
2-3 dråper Stevia (smak til)
ca 4 dl mandelmel (Jeg lager selv)
80 ml Cocosa Extra Virgin
1 Klype havsalt
___________

ca 200g sjokolade til dypping


Slik gjør du:

Smelt cocosa skånsomt. Bland peanøttsmør, søtningsmidler, havsalt og cocosa. Bland i ønsket mengde mandelmel til du får en fast røre. Mitt mandelmel var grovt.

Fyll en kakesprøyte med blandingen. Fordi jeg brukte grovt peanøttsmør og mandelmel hadde jeg ingen tut til sprøyten som var stor nok, og presset ut toppene uten tut. Hvis du ikke har kakesprøye kan du lage et kremmerhus av bakepapir for så å klippe tut i bunnen, eller du kan bruke en liten plastikk pose til mat.

Press ut små topper på en stekeplate dekket med bakepapir. Sett i frysen til toppene er stive, ca 30- 60 minutt.

Smelt sjokolade skånsomt. Dypp toppene og sett i kjøleskap/ frys. Oppbevares gjerne i frysen.

PS: Det er mulig å tynne ut sjokoladen med cocosa eller usaltet smør, da blir blandingen drøyere. MEN, da blir toppene raskere myke i romtemperatur.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no