Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Til alle som går på South Beach!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 11:03   #51
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Til alle som går på South Beach!

Men du..dette må vel bare gjelde fase 1? ... eller...?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:02   #52
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Ja Victory det må da være i fase 1! Har ikke lest de tallene noe sted men det virker lite i fase 2.

Vi skal jo spise de sunne karbene i fase 2 og da er vel 15 litt lite..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:04   #53
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Til alle som går på South Beach!

Ja det var det jeg tenkte jeg også! Når man innfører korn etc ryker man jo over 15 på et blunk!
Skal kikke litt mer i boka og se om det står noe om antall der.. Trodde egentlig ikke man telte noe veldig heller, men var nøye på at det er de rette karbohydratene man bruker, og hvor ofte man gjør det..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:31   #54
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som går på South Beach!

15 og 20, det samme som på Ketolyse? Fungerer det så lenge dere ikke skal ha noe særlig fett da? Har liten peil på SB så jeg spør

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:00   #55
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Til alle som går på South Beach!

Jeg har mer fett og mindre karbohydrater enn "vanlig" south beach. Men mye mindre fett enn atkins, etc. Altså en kombinasjon. Dette for at jeg skal kunne spise mest mulig variert og tilnærmet samme som resten av familien.

Karbohydratene kommer hovedsaklig fra grønnsaker. Men unner meg en halv håndflate med knekkebrød/fullkornspasta, ris, etc. Altså halv til hel håndflate per dag, ikke per måltid!

Funker fint for meg.

Når familien har pasta/ris, så fyller jeg på med ekstra kokte grønnsaker. Men tillater meg altså mer fett, spesielt i ost, enn Lindberg anbefaler.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 16:26   #56
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Hmmm.. Jeg har gått ned 7 kg på dette kostholdet før og da visste jeg ikke om lavkarbo.no. Jeg spiste det som var lov på southbeach.no. Så jeg telte ingen karbohydrater? Jeg drakk vel pepsi max hver dag og hadde ingen problemer. Så om noen får problemer med søtningsstoffer, så gjør ikke alle det

Synes 1000 kcal om dagen var litt lite?

Det jeg passet på var at jeg fikk i meg nok proteiner. Så jeg spiser matvarer med mye proteiner og lite fett og lite karbohydrater. Men etter et par måneder godtok jeg makrell i tomat (som inneholder 7 gr sukker per 100 g, men man spiser jo 15 gram på brødskiven) og diverse andre matvarer.

men alle må finne et kosthold de trives med! Jeg er ikke så glad i smør og oljer, men spiser heller de ooopsierollsene her inne med lett kremost og kjøttpålegg Blir fort lei egg

Leste boken i går og der er det viktig å få i seg de rette fett-kildene og grønnsaker og bønner med lav glykemisk indeks. Men står ingenting om hvor mye karbohydrater man skal ha i seg.. Hvertfall ikke som jeg har lest.

Særlig siden de kostholdsplanene inneholder mye tomatjuice man skal drikke (som jeg antar inneholder en del karbohydrater..)

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no