Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 17:08   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring


Den totale karboforvirring

Det hersker total forvirring i media rundt bruken av begrepet karbohydrater i diettsammenheng. Når man leser artikler skrevet om dette temaet blir det nesten umiddelbart klart at her er det store og vesentlige misforståelser ute og går.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:41   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Jaja...
100g grovt frokostbrød: 45g karbohydrater, 282kcal
http://www.matvareguiden.no/Frokostbrød-grovt-kjøpt

100g kokt hodekål: 5,2g karbohydrater, 32kcal
http://www.matvareguiden.no/Hodekål-kokt

Do the math....

Må være det dårligste innlegget i debatten på lenge...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:13   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jaja... Må være det dårligste innlegget i debatten på lenge...

Nei, egentlig mer forvirrende enn oppklarende synes jeg… håper bare det har kommet inn noen gode kommentarer!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:22   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Det er litt interessant å se hvem som har skrevet artikkelen:

Sitat:

einar risvik, svein halvor knutsen og simon ballance
Risvik er dr. agric og forskningsdirektør i Nofima, Knutsen er dr.scient og forsker i Nofima og Ballance er Ph.D og forsker i Nofima

Om man leser på Nofima'a nettside så finner man:

Sitat:

Vi fokuserer på å hjelpe industrien med å utvikle mat for bedre helse. Som matindustriens kompetansesenter og samarbeidspartner

Egentlig synes jeg artikkelen da ganske lite....den sa vel mest de helsemyndighetene og deres eksperter sier....laaaaaangsomme karbohydrater.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:33   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Er det så galt med langsomme karbohydrater da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:53   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det så galt med langsomme karbohydrater da?

Jeg synes de er helt ok jeg. Det er når man forsøker å selge brødvarer som trege karbohydrater jeg får problemer med fordøyelsen...
Men jeg skal langtfra påstå at jeg er nøytral på området.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:15   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Jeg har ikke noe i mot trege karbohydrater hvertfall. Sannheten er vel at hvis ALLE hadde holdt seg til de trege karbohydratene, utelukket de raske helt, så hadde vi vel ikke hatt det overvektsproblemet vi har i verden. Men det er vel ikke særlig realistisk at det skal skje

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:34   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har ikke noe i mot trege karbohydrater hvertfall. Sannheten er vel at hvis ALLE hadde holdt seg til de trege karbohydratene, utelukket de raske helt, så hadde vi vel ikke hatt det overvektsproblemet vi har i verden. Men det er vel ikke særlig realistisk at det skal skje

Enig & enig...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposten:Slankere med fet mat! Pocahontas Ketolysekuren 8 18-07-08 13:27
Den totale nedtur indi Lavkarbo generelt 31 04-05-08 20:08
De spør om jeg er syk (aftenposten) Trolljenta Nyheter / media 6 22-04-07 12:37
Lindberg i Aftenposten Enid Dr Lindbergs 0 11-11-06 14:19
Aftenposten om lowcarbbølgen Silvandar Lavkarbo generelt 3 03-03-04 19:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no