Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Burde vi spise mer pizza?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-11, 11:22   #1
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Burde vi spise mer pizza?

Haha. Fantastisk! Nå har altså den amerikanske kongressen vedtatt at pizza skal regnes som en grønnsak. Og hvem sier at vi nordmenn spiser for lite grønnsaker??


http://www.tv2.no/underholdning/moro...k-3639398.html

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:36   #2
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Joda, ser på en måte humoren i det- men uff, dette er mest tristSå mye overvekt som er i Usa Blir ikke bedre av disse bestemmelsene

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:59   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Det er jo så teit at det er helt utrolig at noen i det hele tatt har kommet på det. Melkesjokolade blir ikke sunnere om man bestemmer seg for at det er sunt liksom...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:16   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Jeg blir bare helt stum jeg...............

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:52   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Om pizza kan regnes med i grønnsakskvota kommer jo an på hva som er PÅ pizzaen da.. Norge har jo uansett gjort mer eller mindre det samme ved å sette nøkkelhullsmerke på grandisen, så dette er vel egentlig ikke SÅ sjokkerende nyheter. Lattelig, ja, men vi er jo ikke så mye bedre...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:32   #6
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Burde vi spise mer pizza?

rart at de mener det er en grønnsak pga tomatsausen, når tomaten faktisk er en frukt... forøvrig er lobbyvirksomhet ganske så vanlig over there...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:54   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Burde vi spise mer pizza?

5 om dagen for amerikanere:
Pizza (pizzasausen er jo vannredusert tomat),
Hamburger (salatblad bør telle som en grønnsaksenhent)
Pommes frites (poteter er jo grønnsaker det)
Løkringer (løk er en grønnsak)
Coca Cola (med en skive sitron i teller jo helt sikkert)...

lykke til til dem

Ang grønnsak vs frukt: Tomat er definert som en grønnsak i USA pga. av grønnsaksskatt som bøndene prøvde å sno seg unna (fordi frukt ikke var skattelagt). Denne loven kom i 1893.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 21-11-11 kl 17:00.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:44   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Så tåpelig å ha skatt på grønnsaker og ikke på frukt...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 02:18   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Sitat:

kongressen har funnet ut at det er billigere å bestemme at pizza er sunt, enn å faktisk servere sunn mat til barna.

Når penger styrer blir verden bare sykere og sykere...

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 08:11   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Skal ha pizza til lunch i dag jeg, jeg er så sunn atte

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:59   #11
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Pizza = grønnsak pga to spiseskjeer tomatpure! Tragisk og komisk.

Men ja, det er ikke på nett å nøkkelhullmerke Grandiosa heller.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:25   #12
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Joda, ser på en måte humoren i det- men uff, dette er mest tristSå mye overvekt som er i Usa Blir ikke bedre av disse bestemmelsene


Jada, jeg er helt enig med deg. Jeg ser også det tragiske i denne saken, men det hele er så latterlig at det er vanskelig å ta seriøst.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:40   #13
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Hver gang jeg er innom forumet og ser denne tråden,- tenker jeg bare et digert ÅÅÅJAAAAA....... Hadde bare verden vært så enkel...

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 23:06   #14
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Burde vi spise mer pizza?

Å, kjære... Jeg kan neten ikke annet enn . Enda det er jo til å grine av. Tenk på alle dem som lever etter den filosofien...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yummylicious Pizza Pizza!! (m bilde) Monoceros Middag 11 11-02-11 10:09
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 11:33
Når på dagen burde jeg spise karbohydrater? scartz Spørsmål og svar 7 19-11-09 17:24
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
Jeg burde gå ned! indi Trening 13 05-12-08 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no