Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Planke-øvelsen, lang eller kort?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-13, 13:23   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Planke-øvelsen, lang eller kort?

Hva er egentlig best for å stramme opp magemusklene - 3x120 sek planke eller 6x60 sek? Jeg tenker at om jeg gjør planken kortere så klarer jeg å holde stillingen mer korrekt og stramme magen og sånt enn om jeg gjør den dobbelt så lenge.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 13:44   #2
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

aner meg en fortsettelse fra treningstråden her?

Når du stiller spm på denne måten, der teknikken spiller inn, altså det er letetre å holde teknikken med kortere, men flere intervaller, så JA, KORTERE INTERVALLER!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 13:53   #3
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

Du kan jo variere litt, som f eks med dette:
http://www.youtube.com/watch?v=XNO39...lCPfw&index=30

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:13   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

aner meg en fortsettelse fra treningstråden her?

Når du stiller spm på denne måten, der teknikken spiller inn, altså det er letetre å holde teknikken med kortere, men flere intervaller, så JA, KORTERE INTERVALLER!

Ja - det er jo februartrådens siste dag og det ante meg at spørsmålet bare ville forsvinne. Jeg har prøvd å spørre litt rundt, men ingen har noe godt svar til meg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:24   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Du kan jo variere litt, som f eks med dette:
http://www.youtube.com/watch?v=XNO39...lCPfw&index=30

Den var ikke dum du! Så litt festligere ut enn bare å stå i planken. Må testes!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:32   #6
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Den var ikke dum du! Så litt festligere ut enn bare å stå i planken. Må testes!

det er jævelig tungt for å si det slik. slutten er grusom. men det lar seg gjøre.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 15:08   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Planke-øvelsen, lang eller kort?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal holde på med denne planken i uendelig tid. Det blir litt som å løfte 50 kg i markløft ganger 10 så 20 så 100 liksom. Eller 7 kg bicepcurl 8-19 og sikkert etter noen måneder 200 ganger.

Utholdende magemuskler? Sikkert fint det. Når man klarer et par minutter, så bør man gå over på varianter. Er min mening. Da merker man fort at man ikke er så sterk som man trodde, i det 9. minuttet man holder planken.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld? ToreH Trening 222 11-07-12 20:29
Ut og inn av ketose på kort tid? fremtid Spørsmål og svar 10 07-06-11 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no