Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Elian's nydelige festkake!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-04, 09:48   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Elian's nydelige festkake!

Jeg har funnet på denne oppskriften selv, og har derfor ikke noe bedre navn på kaka...

125g. smør
2,5 dl. Natreen pulver
3 eggeplommer
1,5 dl. melk
240gr. sammalt spelt
2 ts. bakepulver
Noen dråper vanilje essens
3 eggehviter
50 gr. finhakkede mandler
1/3 plate 70% kakao-sjokolade


* Rør smør og sukker hvitt, tilsett eggeplommer (1 om gangen)

* Ha vekselsvis i melk og mel

* stivpisk eggehviter, og rør det inn i røra.

* 1/2 røra tilsettes hakket sjokolade, og 1/2 røra tilsettes hakkede nøtter.

* Ha de to rørene oppå hverandre i en rund form, som er godt smurt på forhånd.

* Stekes på 175gr. i ca. 45 minutter.

Avkjøl, og del kaken i to. Inni kaka har jeg pisket kremfløte tilsatt kakaopulver og Natreen etter smak. Oppå kaka har jeg sånn gul smør/egg/fløte-krem. (5 eggeplommer, 1,5dl. fløte, 150gr. smør, litt Natreen og evnt. vanilje-essens)


Vær så god å nyt!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 10:40   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

NAM NAM NAM !!!

Jeg har bare et spørsmål jeg - egentlig - HVORFOR POSTET DU IKKE DENNE OPPSKRIFTEN I GÅR ???
Den hadde passet helt perfekt til mormors 98 års dag !! Og nå er det for sent å lage den, - jeg rekker det aldri etter jobb i dag !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 11:37   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

NAM NAM NAM !!!

Jeg har bare et spørsmål jeg - egentlig - HVORFOR POSTET DU IKKE DENNE OPPSKRIFTEN I GÅR ???
Den hadde passet helt perfekt til mormors 98 års dag !! Og nå er det for sent å lage den, - jeg rekker det aldri etter jobb i dag !!


Joda!!!! Du må bare omformere deg til en blekksprut, så går det bra!!

Det er det jeg forestiller meg når jeg er hjemme med inntil 6 unger, og har husvask, brødbaking, forberedelser til bursdag, handling, vasking av klær, stryking av fintøy, mating av unger, forberedelser til middag og alt det andre!!

Livet er en lek.... (Eh... DET mente jeg ikke...!)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:10   #4
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Elian's nydelige festkake!!!

Har du rekna ut totalt innhold av karb. i denne kaka??

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelige kjøttboller Enid Middag 4 30-10-06 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no