Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-10, 22:36   #2801
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Langtidsblodsukkeret målt hos legen hver 3-6 måned har vært en mye viktigere indikator!

Legen min har nekta meg å måle annet enn langtidsblodsukkeret, for i følge han er det bare en unødvendig stressfaktor å måle så ofte. Og det gir ingen relevant informasjon om blodsukkertilstanden. Stress kan jo faktisk føre til at det gir økte verdier på målingene også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-08-10, 22:45   #2802
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oooog denne!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-08-10, 22:48   #2803
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Legen min har nekta meg å måle annet enn langtidsblodsukkeret, for i følge han er det bare en unødvendig stressfaktor å måle så ofte. Og det gir ingen relevant informasjon om blodsukkertilstanden. Stress kan jo faktisk føre til at det gir økte verdier på målingene også...

Og stress kan gi økte verdier på kolesterolet også.. Samt alkohol.

Trodde måling av kolesterol var det samme som å måle fettavleiringer i blodårene?? Har da ikke ekstra mye fett når jeg stresser eller nyter alkohol??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-08-10, 23:11   #2804
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Legen min har nekta meg å måle annet enn langtidsblodsukkeret, for i følge han er det bare en unødvendig stressfaktor å måle så ofte. Og det gir ingen relevant informasjon om blodsukkertilstanden. Stress kan jo faktisk føre til at det gir økte verdier på målingene også...

Den gangen jeg skulle prøve å kostregulere min nyoppdagede diabetes2, var det riktig, og viktig, å måle selv flere ganger om dagen for å se hvordan kroppen min reagerte på div mat etc, men etter at jeg måtte over på metformin holdt blodsukkeret seg stabilt i flere år, så hyppig måling var jo totalt bortkastet!

Nekte meg å måle mitt eget blodsukker???
Han kunne jo ha prøvd! Regner meg selv som såpass kompetent sykepleier at blodsukker- nivået mitt ikke akkurat tipper meg av pinnen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-08-10, 01:37   #2805
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva vil du oppnå med å måle oftere?

På min blå resept på måleutstyr står det

Jeg attesterer at pasienten har behov for langvarig behandling. Sykdom og preparat oppfyller vilkår for refusjon etter §5 punkt 4

om du vil lese lovteksten!

Jeg har dia2 og har til nå målt en gang i uken! Fordi metformin ikke gir mulighet for føling, har jeg etter de første 2-3 ukene ikke hatt behov for å måle så ofte. Langtidsblodsukkeret målt hos legen hver 3-6 måned har vært en mye viktigere indikator!

Nå ha rjeg begynt med et nytt preparat i tillegg fordi metformin og lavkaro alene ikke klarte å holde blodsukkeret nede. Nå må jeg måle ofte i starten fordi den nye medisinen kan gi for lavt blodsukker!

Takk for svar. Nå måler jeg en gang i blant når jeg kommer på det, sånn ca hver 14. dag. Så det er ikke snakk om å måle 10 ganger hver eneste dag i en lang periode. Mest nysgjerrighet egentlig... Men så lurer jeg på hvor mye blodsukkeret MITT egentlig blir påvirket av forskjellige varer, men 6 kr per stiks er ganske heftig pris egentlig. Altså det er ikke det at jeg ikke har råd til det, men hvis man kan få det billigere, så er det velkomment.

Langtidsblodsukkeret mitt var 5,7 (normalt) da jeg målte i juni (etter flere måneder på lavkarbo). Vi glemte visst å måle det rett før jeg begynte på lavkarbo. Men jeg husker at jeg målte det i 2004 eller 2005, men ett annet sted så legen min har ikke tilgang til de resultatene. Så jeg har tenkt å ringe dit på mandag og høre om de kan lese det opp for meg eller sende det til meg.

Og metformin får jeg ikke siden prøvene mine ble tolket etter 2002. Jeg har "normal" c-peptid. Glukosebelastning viste nedsatt glukosetoleranse.

Men var hos legen i dag og hun hadde forståelse for holdningen min, var imponert over hva jeg hadde lest meg til og var søren meg nesten lavkarbo! Altså ikke at hun spiser slik nå, men hun syntes at slikt hørtes ganske sunt ut. Hun var selv slakterdatter og spiste enormt mye fett kjøtt i sin barndom og var slank og sunn som bare det. Hun skulle prøve å få time til meg på endokrin-avdelingen på sykehuset i Stavanger. Hun sa at om hun så trodde at normalverdiene var totalt feil, så måtte hun holde seg til dem og hun følte seg ikke sikker nok på insulinresistanse heller.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-08-10, 11:08   #2806
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Men var hos legen i dag og hun hadde forståelse for holdningen min, var imponert over hva jeg hadde lest meg til og var søren meg nesten lavkarbo! Altså ikke at hun spiser slik nå, men hun syntes at slikt hørtes ganske sunt ut. Hun var selv slakterdatter og spiste enormt mye fett kjøtt i sin barndom og var slank og sunn som bare det. Hun skulle prøve å få time til meg på endokrin-avdelingen på sykehuset i Stavanger. Hun sa at om hun så trodde at normalverdiene var totalt feil, så måtte hun holde seg til dem og hun følte seg ikke sikker nok på insulinresistanse heller.

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Wohoo,

fastlegen hadde ringt spesialist, og metformin er på vei =) Og fastlegen er nå nysjerrig på lavkarbo

Så får jeg håpe det får ned insulinproduksjonen og dermed vekta, og dermed insulinproduksjon osv osv

Som du ser, er det mulig å få hjelp av fastlegen om de bare gidder å undersøke litt!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-08-10, 13:50   #2807
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Som du ser, er det mulig å få hjelp av fastlegen om de bare gidder å undersøke litt!

Lykke til!

Oi, det var bra å lese! Hun her gadd å undersøke litt, så da krysser jeg fingrene! Og jeg hadde forresten 1,26 i c-peptid.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-08-10, 14:27   #2808
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Oi, det var bra å lese! Hun her gadd å undersøke litt, så da krysser jeg fingrene! Og jeg hadde forresten 1,26 i c-peptid.

C- peptid akkurat innenfor grensen for "normalt", mao!
Jeg fikk beskjed om at min 0.96 var helt normalt når jeg hadde dia2, så jeg vet ikke helt hva hvem tolker hvordan!

Skal krysse fingre for at legen din finner ut av at ting ikke er så svart/hvitt og gir deg metformin! Som jo ikke er noen vidunder medisin, men kan være en god hjelp på veien nedover!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-08-10, 14:43   #2809
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

C- peptid akkurat innenfor grensen for "normalt", mao!
Jeg fikk beskjed om at min 0.96 var helt normalt når jeg hadde dia2, så jeg vet ikke helt hva hvem tolker hvordan!

Skal krysse fingre for at legen din finner ut av at ting ikke er så svart/hvitt og gir deg metformin! Som jo ikke er noen vidunder medisin, men kan være en god hjelp på veien nedover!

Det var kanskje før 2002? Referanseområdet ble forandret i 2002 skjønner du. Før var normalområdet opp til 0,7.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-08-10, 14:54   #2810
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ble diagnostisert med insulinresistens med en c-peptid på 0,9 i andre omgang (husker ikke de opprinnelige verdiene mine, men legen min mente at jeg med denne c-peptiden var "frisk"), men det var av en lavkarboorienert kvinnesykdomsspesialist som samarbeider med bl.a Sofie Hexeberg.
De tallene som la nytt grunnlag for de nye normalverdiene i 2002 er basert på tall fra en studie på hjertesyke menn i femtiårene fra Vestlandet (?!). Veldig relevent for jenter i tjue-tredveårene, liksom .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-08-10, 15:37   #2811
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det var kanskje før 2002? Referanseområdet ble forandret i 2002 skjønner du. Før var normalområdet opp til 0,7.

Neida, det var i 2007, faktisk!
Men siden jeg alt hadde dia2 diagnosen, brydde de seg nok ikke så mye om den verdien hos meg. Gikk på et rehab- opplegg i en overvektsgruppe og det var legen der som sa at alle verdiene mine var heeelt normale. For meg i hvert fall!

Hvorfor i all verden har noe fått for seg at dissse gubbene er representative for menneskeheten?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-08-10, 19:35   #2812
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her står det 2002...

"Dette "normalområdet" er satt utfra en studie på hjertesyke, middelaldrende menn i Vestfold, hvor vi selvfølgelig kan forvente at mange av disse er både overvektige og insulinresistente. Øvre "normalområde" ble besluttet økt i Norge i 2002, fra 0,7 til 1,4 som øvre grense, på bakgrunn av studien ovenfor."

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-08-10, 21:19   #2813
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det sånn, at når jeg er på butikken uten handleliste og så går jeg der og lurer på om vi har ditt og datt.. Så, om jeg velger å ikke kjøpe den pakken med ris fordi jeg mener vi har hjemme så har vi ikke, og om jeg kjøper den så har vi i søkk og kav! Hvorfor er det alltid slik?

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-08-10, 21:56   #2814
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Hvorfor er det sånn, at når jeg er på butikken uten handleliste og så går jeg der og lurer på om vi har ditt og datt.. Så, om jeg velger å ikke kjøpe den pakken med ris fordi jeg mener vi har hjemme så har vi ikke, og om jeg kjøper den så har vi i søkk og kav! Hvorfor er det alltid slik?

Fordi.....det bare ER sånn :P
Det er det samme som når man glemmer å kjøpe den ene tingen som man i utgangspunktet dro for å handle :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 07-08-10, 22:15   #2815
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Fordi.....det bare ER sånn :P
Det er det samme som når man glemmer å kjøpe den ene tingen som man i utgangspunktet dro for å handle :P

Hehe.. Helt sant og fryktelig irriterende..

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-08-10, 01:43   #2816
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det ..eh, er fordi det er noen (butikken) sender ut vibber og sånn som gjør at du kjøper masse annet, slik at de tjener mer penger. Så når du ikke kommer hjem med det du egentlig skulle ha, så må du tilbake til butikken. Der har vi det, tenker jeg! HAh, jeg har nok avslørt hemmeligheten til butikkene

...Bare så synd de vibbene påvirker meg og Men jeg er blitt flinkere etter at jeg begynte å bruke handleliste.. går sjelden på butikken uten nå.. Da forsvinner det fort mye penger på grunn av de der vibbene!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 08-08-10, 13:18   #2817
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det ..eh, er fordi det er noen (butikken) sender ut vibber og sånn som gjør at du kjøper masse annet, slik at de tjener mer penger. Så når du ikke kommer hjem med det du egentlig skulle ha, så må du tilbake til butikken. Der har vi det, tenker jeg! HAh, jeg har nok avslørt hemmeligheten til butikkene

...Bare så synd de vibbene påvirker meg og Men jeg er blitt flinkere etter at jeg begynte å bruke handleliste.. går sjelden på butikken uten nå.. Da forsvinner det fort mye penger på grunn av de der vibbene!

Ja, der har vi det... Du er skikkelig smart du!

Og vi går på limpinnen, gang etter gang

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-08-10, 15:45   #2818
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal kjøre på med skikkelig skjerpings nå etter å ha vært veldig slapp, og har helt glemt dette med fett og proteiner. Jeg skal spise like mange gram protein som vekten jeg skal ned til? Og hva med fett? Hjelp!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 08-08-10, 20:49   #2819
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei hei

Lurer på en ting anngående alkohol og ketolysedietten: er det slik at man ikke lenger har den fettforbrenningen man oppnår i ketolysedietten når man drikker alkohol, eller er dette bare vist man drikker alkohol med mye karbohydrater slik at man overskriver karbohydrat grensen på max inntak per dag???

Hjelp

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet
Gammel 08-08-10, 20:53   #2820
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei hei

Lurer på en ting anngående alkohol og ketolysedietten: er det slik at man ikke lenger har den fettforbrenningen man oppnår i ketolysedietten når man drikker alkohol, eller er dette bare vist man drikker alkohol med mye karbohydrater slik at man overskriver karbohydrat grensen på max inntak per dag???

Hjelp

Så lenge du har alkohol i kroppen, vil kroppen foretrekke å forbrenne alkoholen, altså stopper fettforbrenningen opp så lenge det er alkohol tilgjengelig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 08-08-10, 20:56   #2821
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei hei

Lurer på en ting anngående alkohol og ketolysedietten: er det slik at man ikke lenger har den fettforbrenningen man oppnår i ketolysedietten når man drikker alkohol, eller er dette bare vist man drikker alkohol med mye karbohydrater slik at man overskriver karbohydrat grensen på max inntak per dag???

Hjelp

Fettforbrenningen stopper opp så lenge du har alkohol i blodet, ettersom kroppen foretrekker å brenne det som er lettest først. Men du faller ikke ut av ketose, da alkohol også blir til ketoner. Det er stort sett ikke snakk om mer enn en knapp dag uten fettforbrenning, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-08-10, 21:52   #2822
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Jeg skal kjøre på med skikkelig skjerpings nå etter å ha vært veldig slapp, og har helt glemt dette med fett og proteiner. Jeg skal spise like mange gram protein som vekten jeg skal ned til? Og hva med fett? Hjelp!

Dytter litt på denne.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 08-08-10, 22:07   #2823
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Jeg skal kjøre på med skikkelig skjerpings nå etter å ha vært veldig slapp, og har helt glemt dette med fett og proteiner. Jeg skal spise like mange gram protein som vekten jeg skal ned til? Og hva med fett? Hjelp!

Du kan fint spise 1g protein pr kg kroppsvekt, så mye fett du klarer(100g ++) og så mange karber du har bestemt deg for, sånn ca 15 eller litt mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-08-10, 19:39   #2824
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Alle vet jo at kroppen forbrenner alkohol FØR noe annet i kroppen.. Og man kan ikke påskynne forbrenningen av alkohol; det tar den tiden det tar utifra hvor mye man har drukket...

Så det jeg lurer på. Har kroppen TO forbrenningsovner da???

For i går, så drakk jeg to glass vin.. Normal sett så ville jeg sitte ute på verandaen og ikke gjøre noe mer fysisk enn å heve glasset..
MEN jeg trimma i går! 90 min på sykkel! Sykla gørrlangt! Brukte mange kcal også ifølge sykkelen.. Så disse kcal som jeg brukte, hvis de IKKE gikk til ekstra forbrenning av de to glass vina jeg drakk, for det er vi jo blitt fortalt at det går ikke..alkoholen bruker sin tid uansett.. hva forbrente jeg da??? Hvis alkoholen hadde tatt all plassen i forbrenningsovnen?

Eller lagra jeg energi?? Altså motsatt av leggepåsegenergi.. ?? dvs har kroppen blir skyldig meg kcal...
Eller har kroppen flere ovner??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-08-10, 22:32   #2825
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei alle sammen!

Kan noen fortelle meg hvilke te jeg burde kjøpe? Har sett at det finnest såkalte "snik karbohydrater" i noen sorter te, er det rikitg?

Klem fra meg

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no